L-fenyylialaniinista kokemuksia ahdistuksen ja masennuksen hoidossa?
Olen koittanut vältellä SSRI-lääkkeitä koska olen niitä menneisyydessä käyttänyt ja saanut niistä sivuoireita. Olen lukenut L-fenyylialaniinista mitä jotkut käyttävät luonnonmukaisena "lääkityksenä" ainakin masennuksen hoitoon. Onko kellään täällä kokemuksia? L-tyrosiinista voisin myös ottaa kokemuksia vastaan.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Minkänimisiä valmisteita on saatavilla?
Valmistajia löytyy useita, ainakin Suomessa saatavana on Solgar. Ja tuote on aminohappo, eli löytyy ihan L-fenyylialaniini-nimellä.
Juo zero colaa! aspartaami vapauttaa L-fenyylialaniinia hajotessaan
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, mutta yhtä hyvin voin varmasti syödä tuota L-fenyylialaniinia, nyt kun kerran sekä coke zeron että l-fenyylialaniinivalmisteiden vaikutuksista ja hyödyistä on kertynyt tämän palstan kautta ihan tasan yhtä paljon tietoa, eli zero :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, mutta yhtä hyvin voin varmasti syödä tuota L-fenyylialaniinia, nyt kun kerran sekä coke zeron että l-fenyylialaniinivalmisteiden vaikutuksista ja hyödyistä on kertynyt tämän palstan kautta ihan tasan yhtä paljon tietoa, eli zero :D
Tottahan tuokin :D mutta lisää colaa ruokavalioon niin voi jättää kahvinkin pois ;)
Mutta mieti kannattaako L-fenyylialaniinin lisäksi syödä L-tyrosiiniä? ja liika L-fenyylialaniini voi häiritä serotoniinin tuotantoa, joka on kehomme onnellisuuskemikaali :)
Olen ymmärtänyt että se lisää serotoniinin tuotantoa, voiko se siis annostuksen mennessä mönkään todellakin olla riski serotoniinitason laskulle? Kuulostaa sitten aika riskaabelilta touhulta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että se lisää serotoniinin tuotantoa, voiko se siis annostuksen mennessä mönkään todellakin olla riski serotoniinitason laskulle? Kuulostaa sitten aika riskaabelilta touhulta.
Olen kesälomalla joten tarkistin vain nopeeta Wikipediasta "Fenyylialaniini kulkeutuu aktiivisesti verenkierron ja aivojen välillä (veriaivoeste) samaa kanavaa kuin tryptofaani, mikä fenyylialaniinia suurina pitoisuuksina saataessa haittaa serotoniinin tuotantoa, koska tämä muodostuu elimistössä tryptofaanista."
Enkä ala tarkemmin googlettamaan, mutta vaikka Wikipedia ei ole luotettava lähde tieteelliset artikkelit tarkistaa yleensä alan osaaja, mutta varauksella kuitenkin aina.
Alfa metyyli fenetylamiini on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Alfa metyyli fenetylamiini on parempi.
Käyhän sae A-vitamiini kans :p tosin jos ei muista säännölliseesti nauttia tulee vielä tukalemmat olot!
Minkänimisiä valmisteita on saatavilla?