Miksi raportointi kerran viikossa on työttömälle mahdotonta, vaikka FaceBookissa kerrotaan tekemisistä monta kertaa päivässä?
Kommentit (13)
Sellaistako te siellä työkkärissä työpäivät teette?
Se on perhanan vaikea raportoida sellaisesta mitä ei ole tapahtunut. Työkkäriä tuskin kiinnostaa, että olen haravoinut pihan, harjoitellut Finlandia-hiihtoon tai nähnyt kevään ensimmäisen leskenlehden.
Seuraavaksi on kirjoitettava käsin sata kertaa kerran viikossa paperille lause: "Olen työtön ja pyydän sitä anteeksi."
Sipilä uskoo tämän parantavan merkittävästi työllisyyttä.
Vieläkö joku muka on Facebookissa? Se on so last season!
Koska kaiken pitää olla yksilölle vapaaehtoista.
Olen työtön ja olen viimeksi päivitellyt Facebook-sivuani yli puoli vuotta sitten.
Työkkärin yhteydenotto piti tulla toissapäivänä , eipä taaskaan kuulunut mitään.
Missä muuten on puhuttu raportoinnista työkkärille? Ei missään. On vain naurettava ehdotus, jossa jopa sen kainuulaisenkin työttömän pitää hakea vähintään yhtä työpaikkaa viikossa, jota kohtaan on aina se 200 muutakin hakijaa. Tällähän kaikki työllistyvätkin. Tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi on kirjoitettava käsin sata kertaa kerran viikossa paperille lause: "Olen työtön ja pyydän sitä anteeksi."
Sipilä uskoo tämän parantavan merkittävästi työllisyyttä.
Kai edes tämä lähetetään $ipilälle henkilökohtaisesti tarkastettavaksi? Pliis. Sais tehdä hänkin "työtä, jolla on merkitystä."
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ymmärtää...
Voihan sen tehdä vaikka 480 kertaa (8 tuntia x 60 minuuttia) päivässä jos vaaditaan. Onko siinä mitään järkeä? No kyllä hallitus tietää!
Minä aion lähettää avoimen hakemuksen ainakin seuraaviin paikkoihin:
-Te-toimisto
-Eduskunta
-Liitot
-Sipilän sukulaisten firmat
-Kela
-Sossu
-kaupunginjohto
-Jokaiselle, joka täällä kirjoittaa laiskoista työttömistä.
Sama ralli joka viikko, kunnes tärppää.
T:Kunnan pätkätyöläinen
Viitaten viimeviikkoiseen raporttiini, jossa viittasin sitä edellisen viikon raporttiin, olen hakenut sillä-ja-sillä päivämäärällä yrityksessä X olleeseen avoimeen työpaikkaan. Viitaten niinikään viimeviikkoiseen raporttiini, jossa viittasin sitä edellisen viikon raporttiin, jossa viittasin sitä edellisen viikon raporttiin, olen lähettänyt sillä-ja-sillä päivämäärällä avoimet hakemukset yrityksiin Z ja Y.
Sopii. Kuka näitä jaksaa ja ehtii tarkistaa?
Ei kai se mahdotonta ole, mutta täysin turhaa. Mitä se hyödyttää yhtään ketään ja kuka niitä ehtii edes lukemaan?
Vierailija kirjoitti:
Koska kaiken pitää olla yksilölle vapaaehtoista.
Olisi aika mielenkiintoinen kokeilu, jos veronmaksajat voisivat esim. kansanäänestyksellä päättää, mitä sosiaaliavustuksilla elävien tulisi tehdä avustuksia saadakseen.
Nuorten maahanmuuttajamiesten tilanne tunnetaan jo nyt, ja tätinaiset nauttivat.
Työttämien nuorten naisten tilanne muuttuisi varmaan vastaavalla tavalla setämiehille mieluisaksi.
Mutta mitä tekisivät muut? Perustaisiko joku pikkuhitler nuorista kantasuomalaisista ylijäämämiehistä oman armeijan? Entä vanhemmat sukupolvet, mitä heille tehtäisiin?
Koska wt...