Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei saa kakkua tai herkkuja 2v synttäreillään!

Vierailija
12.05.2017 |

Nyt se on päätetty. Olen pitkähermoinen, mutta olen pitkään uhannut että jos ei syö kunnolla ja hamuaa herkkuja, vaikka tietää että ei niitä saa niin silloin 2v synttäreillä on kaikki herkut kielletty.

Nyt toteutan uhkauksen huomenna. Mahtaa olla kiva seurata pöydän ääressä kun toiset syö kakkua :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella pikkumaista kostaa pienelle lapselle se, ettei vanhempi ole itse tehnyt kunnolla rajaa herkkujen ja kunnon ruoan välillä. Ja varmaan herkuttomuus koskee myös sinua? :))

Vierailija
2/16 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mitään poistaa arkielämästä herkut? Jos niitä ei ole saatavilla niin ei niitä myöskään kaipaa (päästyään sokerikoukusta eroon). Tuollainen uhkaus on ihan naurettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetut itsekin nyt lapsen tasolle. Ootpas törppö.

Vierailija
4/16 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rohkeasti hakemaan apua: www.mielenterveysseura.fi

Vierailija
5/16 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen 2-vuotias on tottunut syömään ja hamuamaan herkkuja? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Vierailija
6/16 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lopetat syömään pakottamisen ja uhkailun?

Mulla on kans kohta 2v ja niitä syömättömiä päiviä/lyhyitä kausia tulee.

Se on turhauttavaa kun miettii että miten toi pärjää jo kolmatta päivää syömättä lähes mitään, vaikka tarjottu on kaikkea mitä löytyy, mutta kyllä se lapsi syö kun on nälkä.

Ei aikuisetkaan välillä syö kunnolla. Tulee päiviä kun ruoka ei maistu.

Kuinka usein lapsi on tottunut saamaan herkkuja? Jos osaa pyytää, niin on varmaan jo jonkinlaisessa sokerikoukussa. Siitä lähtisin vieroittamaan ekaks. Ei mitään herkkujä tarjolle tai näkyville. Ei herkuilla lahjontaa! Jos itse syöt niin sitten kun lapsi nukkuu.

Jos lapsi mainitseen haluavansa jotain herkkua, niin sanot vaan et ei oo. Annat raivota rauhassa tai koitat keksiä jotain uutta puuhaa, että rauhottuu.

Synttäreillä antasin syödä, mutta kohtuudella!

:)

Tsemppiä!

Vierailija
7/16 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 2-v ei kyllä ymmärrä tuollaisia uhkauksia, elää vielä hetkessä. Toki, jos herkkuja on saatavilla hän niitä hamuaa. On kuitenkin vielä aikas helppoa piiloittaa ne kaksivuotiaalta niin hamuaminen ei ole ongelma, syö ditten lopulta ruokaa,kun herkkuja ei ole tarjolla.

Vierailija
8/16 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meillä juuri niitä herkkuja ole. Mutta esimerkiksi kun vieraita tulee niin ei suostu syömään ruokaansa, vaan hamuaa vieraiden keksejä.

Nykyään joka aterialla kokeillaan ainakin 3 eri ruokalajia, mutta mikään niistä ei kelpaa. Kaikki lentää lattialle. Myös maidon sylkee ulos. Ihmettelen todella miten jaksaa noin vähillä syömisillä.

Niin ja herkuista vielä: Saattaa mennä repimään esimerkiksi keksin tuntemattoman aikuisen kädestä! Tai lapsen, ellei mene viereen kieltämään ja vahtimaan ettet ota muilta.

Eli EI, pentu ei syö huomenna tasan mitään herkkuja! Ap

Vierailija
9/16 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua herkuttomuus ei koske, aion todellakin palkita itseni koska talo ssiivottu, leivottu, olen pitkään kieltäytynyt kaikesta makeasta ja treenannut ahkerasti :) Mansikkakakkua, nam! Ap

Vierailija
10/16 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua herkuttomuus ei koske, aion todellakin palkita itseni koska talo ssiivottu, leivottu, olen pitkään kieltäytynyt kaikesta makeasta ja treenannut ahkerasti :) Mansikkakakkua, nam! Ap

Sulla on syömishäiriö, tunnesyöminen on sitä.

Vierailija
11/16 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän toi hengissä selviä ilmankin!? Turhaa uhoamista ap:lta.

Vierailija
12/16 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku perheellinen oikeasti olla noin ymmärtämätön lapsen kehityksestä? Kas kun et evännyt viikkorahaa jota aioit alkaa maksaa kouluiässä.

Vierailija
13/16 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Kyllä varmasti menee 2v:lle jakeluun, oppiipahan olemaan... miten se muuten "hamuaa" niitä herkkuja? Mulla alkaa tuo olla ongelma vasta nyt, kun lapsi on 15v. Osaa ihan itse käydä kaupasta niitä ostamassa.  Tähän saakka ihan yksinkertainen "ei" on näissä riittänyt.

Vierailija
14/16 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä haiskahtaa epäjohdonmukaisuus. Ihan tarpeeksi nähty sitä, että vanhemmat lahjoo lasta syömään jälkiruuan avulla ja sitten lapsi syö yhden lusikallisen, niin jälkkäriä lentää naaman eteen tupla-annoksena ja sitten toisena hetkenä vanhempia vituttaa kun lapsi ei suostu syömään oikeaa ruokaa, no nii-in, kun lapsetkaan ei ole tyhmiä, nopeasti oppii siihen, että kun vetkuttelee niin johan saa namia palkaksi "syömisestä".

Vierailija
15/16 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä meillä juuri niitä herkkuja ole. Mutta esimerkiksi kun vieraita tulee niin ei suostu syömään ruokaansa, vaan hamuaa vieraiden keksejä.

Nykyään joka aterialla kokeillaan ainakin 3 eri ruokalajia, mutta mikään niistä ei kelpaa. Kaikki lentää lattialle. Myös maidon sylkee ulos. Ihmettelen todella miten jaksaa noin vähillä syömisillä.

Niin ja herkuista vielä: Saattaa mennä repimään esimerkiksi keksin tuntemattoman aikuisen kädestä! Tai lapsen, ellei mene viereen kieltämään ja vahtimaan ettet ota muilta.

Eli EI, pentu ei syö huomenna tasan mitään herkkuja! Ap

Ai, tää olikin jonkun terveysnatsin trolli.... tai sitten täytyy ekan kerran todeta että "siinä on kyllä vanhemmuus todella hukassa"

Vierailija
16/16 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku vieraista tekee lasun elleivät oo yhtä pimeitä ja mt-ongelmaisia kuin sinä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän