Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomenkielisen ja ruotsinkielisen (=suomenruotsalaisen) välinen parisuhde?

Vierailija
11.05.2017 |

Onko se niin, että suomenkieliset huolii vain suomenkielisiä ja ruotsinkieliset ruotsinkielisiä kumppaneikseen, vai onko nämä pariutuneet keskenään?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Toihan on ihan perus! Tunnen vaikka kuinka monta tollasta paria!

Vierailija
2/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se ruotsinkielinen osaa myös suomen kieltä, kuten valtaosa suomenruotsalaisista osaa, niin en näe tuossa yhtään mitään ongelmaa..? Tai joissain tapauksissa sitten myös suomenkielinen osaa ruotsin kieltä tai molemmat osaa hyvin englantia. Siis pääasia, että on joku yhteinen kieli jolla kommunikoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on 30v oltu yksissä. Kolme lastakin. Minä suomenkielinen, mies suomenruotsalainen.

Vierailija
4/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla tuntemillani suomenruotsalaisilla on täysin suomenkielinen kumppani. Yhdellä on ruotsinkielinen, mutta silläkin eksä oli suomenkielinen. :D

Ihan peruskauraa noi suomalaisten ja suomenruottalaisten väliset suhteet. Omituinen kysymys aloittajalla.

Vierailija
5/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmathan ovat suomalaisia. Mitä sen on väliä, jos toisen äidinkieli on ruotsi? En kertakaikkiaan ymmärrä tätä aloitusta. 

Vierailija
6/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi pariskuntaa! Hyvin sujuu.

Vierailija
7/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ruotsinkielinen ja mieluummin ottaisin suomenkielisen sen takia, koska ruotsinkieliset piirit on niin pienet ja suomenkilisen kumppanin kautta tutustuisin paremmin valtaväestöön ja saisin suomenkielisiä ystäviä enemmän niiden ruotsinkielisten lisäksi. Työpaikallani olen onneksi tutustunut paljon suomenkielisiin, olen ainoa ruotsinkielinen siellä ja ihan hyvä niin. Ja siis tietysti käy suomenkielinen ja ruotsinkielinen, tai vaikka espanjalainen aivan sama, kunhan olisi rakastamani ihminen ei kansalaisuudella väliä.

Vierailija
8/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomenkielinen nainen ja avioliitossa suomenruotsalaisen miehen kanssa. Lapsia löytyy 2 kpl ja yhteistö historiaa 12v. Loistavasti menee.

Vierailija
9/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomenkielinen osapuoli lupaa äänestää RKP:tä ja että lapset laitetaan ruotsinkieliseen kouluun, niin sitten ehkä toimii.

Vierailija
10/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolinut myös ruotsinkielisiä poikaystävikseni :D

Vierailija
11/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan perus. Suomenruotsalaisten ja suomenkielisten väliset panosuhteet, säädöt, avoliitot, avioliitot......

Vierailija
12/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omat vanhemmat on tommonen pari ja hyvin niillä on mennyt jo yli 20 vuotta avioliitossa :D

Vierailija
13/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä Vaasassa toi on ihan normi juttu. Itse olen täysin kaksikielinen, koska suomenkielinen äitini ja ruotsinkielinen isäni aikoinaan pariutuivat. Myös kaikki serkkuni ovat kaksikielisistä perheistä, kuten myös suuri osa kavereista ja tutuistakin.

Nyt minulla on lapsi suomenruotsalaisen miehen kanssa ja minä puhun lapselle suomea, että hänestäkin tulisi kaksikielinen. Jos mies taas olisi suomenkielinen niin minä puhuisin lapselle ruotsia.

Vierailija
14/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla ollut suomenruotsalaisia miesystäviä ja säätöjä, en oo niitä äidinkielensä takia pois heivannut! :D

Vierailija
15/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommonen parisuhde on aivan erityisen hyvä mahdollisia jälkeläisiäkin ajatellen.

Vierailija
16/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni valinnanvara suomenruotsalaisilla jos ei valtaväestöstä ketään "huolisi"

17/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan tavallista peruskauraa ruotsinkielisellä Pohjanmaalla, epäilemättä muuallakin missä nyt suomenruotsalaisia asuu enemmänkin.

Vierailija
18/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pieni valinnanvara suomenruotsalaisilla jos ei valtaväestöstä ketään "huolisi"

No mutta ei kai ne alempaa rotua huoli parikseen?

mvh,

A. O. Freudenthal

Vierailija
19/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruotsinkielinen mies ja haluan suomenkielisen naisen jos näistä kahdesta täytyy valita. Kaveripiirissä pienellä osalla ruotsinkielinen kumppani ja lopuilla suomenkielinen kumppani.

Vierailija
20/54 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaan hienoa jos osataan molempia kieliä. Pelkkää hyötyähän tuosta on, jos sä Ap mietit tommoseen suhteeseen ryhtymistä niin ehdottomasti kannattaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi