Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun todennäköisesti oikeuteen kunnianloukkauksesta

Vierailija
11.05.2017 |

Pelottaa että saan ehdollista vankeutta. Miten todennäköistä tämä näissä tapauksissa on? Koskee netissä kirjoitettuja juttuja

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jäit kiinni?

Varmaan uhri löysi jutun tai joku vinkkasi.

ap

Vierailija
42/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. 

Voi kun olisikin!

ap

Vierailija
44/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh? Olet solvannut jotain nimimerkkiä ja saat syytteen? Voi luoja, ei kai tommosesta voi syytettä saada. Oletetaan, että palstalla pyörisi vaikka "ninninanninonni" ja kirjoittaisin, että "ninninanninonni on varmaan karannut laitoksesta, koska on hullu", niin oikeastiko tuosta saisi syyteen...? Ei kai oikeasti poliisilla ja syyttäjällä ole resursseja tutkia tuollaisia "rikoksia", kun eivät ehdi tutki oikeitakaan. Eihän kukaan tiedä, kuka "ninninanninonni" on ja näin ollen solvauksesta ei ole haittaa muuta kuin, että se ninnuli voi pahottaa mielensä. Se on eri asia, jos kirjoittaa, että "naapurini Maija Miettinen täältä Kimpalekuja kakkosesta Perähikiältä on hullu".

Vierailija
45/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis häh? Olet solvannut jotain nimimerkkiä ja saat syytteen? Voi luoja, ei kai tommosesta voi syytettä saada. Oletetaan, että palstalla pyörisi vaikka "ninninanninonni" ja kirjoittaisin, että "ninninanninonni on varmaan karannut laitoksesta, koska on hullu", niin oikeastiko tuosta saisi syyteen...? Ei kai oikeasti poliisilla ja syyttäjällä ole resursseja tutkia tuollaisia "rikoksia", kun eivät ehdi tutki oikeitakaan. Eihän kukaan tiedä, kuka "ninninanninonni" on ja näin ollen solvauksesta ei ole haittaa muuta kuin, että se ninnuli voi pahottaa mielensä. Se on eri asia, jos kirjoittaa, että "naapurini Maija Miettinen täältä Kimpalekuja kakkosesta Perähikiältä on hullu".

En ole vielä saanut kutsua kuulusteluihin mutta joku toinen sanoi hänen tehneen rikosilmoituksen. Eli aika varma olen että (ansaitussa) kusessa olen. Kuolen syyllisyyteen, heräsin vasta sen jälkeen miten kamalia kirjoitin.

ap

Vierailija
46/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Anaalihamsteri?

Vierailija
47/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Anaalihamsteri?

En todella ole

ap

Vierailija
48/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä saanut kutsua kuulusteluihin mutta joku toinen sanoi hänen tehneen rikosilmoituksen. Eli aika varma olen että (ansaitussa) kusessa olen. Kuolen syyllisyyteen, heräsin vasta sen jälkeen miten kamalia kirjoitin.

ap

Selitätkö vielä uudelleen? Oletko siis solvannut jotain nimimerkkiä netissä ja siitä kuulusteluun? Tuskin tulee syytettä. Syyttämiskynnys on sen verran korkea ja sekään ei takaa tuomiota. Syyttäjät jättää pienemmät rikokset syyttämättä. Ja sovittelua joka tapauksessa painostavat, vaikka olisi kyseessä ihan "rikoskin". Näillä tiedoilla tuskin päädyt oikeuteen ja ihan pienessä mahdollisuudessa saat sakkoja. Ehdollista ei hevin saa.

Vierailija
49/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkujuttu,raiskaajia ja huumehörhöjä päästetään syytteistä "kulttuurisyistä". Vetoa uskontoosi.

Onko minkälainen näyttö?

En mä tiedä mutta näyttö tulee olemaan ip osoite ja laitteeni kännykkä

ap

Vierailija
50/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakkoja korkeintaan. Tunnusta,osoita katumusta ja vetoa tilapäiseen mielenhäiriöön. Pahin mitä voit tehdä,on vaikuttaa uhittelevalta tai ylimieliseltä. Sattuuhan näitä. Ja pyydä "uhrilta" anteeksi

Vierailija
51/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Selitätkö vielä uudelleen? Oletko siis solvannut jotain nimimerkkiä netissä ja siitä kuulusteluun? Tuskin tulee syytettä. Syyttämiskynnys on sen verran korkea ja sekään ei takaa tuomiota. Syyttäjät jättää pienemmät rikokset syyttämättä. Ja sovittelua joka tapauksessa painostavat, vaikka olisi kyseessä ihan "rikoskin". Näillä tiedoilla tuskin päädyt oikeuteen ja ihan pienessä mahdollisuudessa saat sakkoja. Ehdollista ei hevin saa.

Juuri näin. Nimimerkkiä, pohjautuen hänen netissä kirjoittamaansa tekstiinsä. En tiedä yhtään kuka nimimerkin takana on, enkä siis tiedä mitään merkin yhteyksistä takanansa olevaan henkilöön. Mielestäni se ei ilmene tekstistäni taikka kirjoituksesta johon "reagoin". Sanankäänteeni olivat silti kohtuuttomat, mitä kadun paljon.

ap

Vierailija
52/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli operaattori on antanut poliisille ip-osoitteesi. Onko poliisi jo tutkinut laitteesi. Olisiko puhelimesi varastettu? Tunnetko "uhrin"?

Vierailija
53/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli operaattori on antanut poliisille ip-osoitteesi. Onko poliisi jo tutkinut laitteesi. Olisiko puhelimesi varastettu? Tunnetko "uhrin"?

En tiedä onko antanut. Tutkiiko poliisi laitteen? Luulin että vain jos kiistää kirjoitukset. Ei oo varastettu

ap

Vierailija
54/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla solvasit? Nimimerkkiä?

Vierailija
55/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissaanko joku uskoo että nimimerkin kunniaa voi loukata siinä määrin että syyttäjä lähtee viemään asiaa eteenpäin? 

Älkää nyt hyvät ihmiset menkö näin helppoon.

Vierailija
56/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosissaanko joku uskoo että nimimerkin kunniaa voi loukata siinä määrin että syyttäjä lähtee viemään asiaa eteenpäin? 

Älkää nyt hyvät ihmiset menkö näin helppoon.

Käyn tätä pahimman kautta läpi koska asia vaivaa. Kysyin lakimiehen mielipidettä asiaan ja hän oli sitä mieltä ettei poliisi tähän tekisi mitään, mutta kaipa lakimiehetkin sanoo mitä maksava asiakas tahtoo kuulla...

ap

Vierailija
57/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko kirjoittanut jostakin ihmisestä niin että hänet tunnistetaan? Oletko maininnut hänen nimensä?

Mä periaatteessa olen kaikkea kiusaamista vastaan ja voisin kertoa pidemmänkin tarinan miten työpaikkakiusaaminen laajeni jopa nettiin. Pidän tähän osallistuneita ihmisiä kuvottavina ja sellaisina joita en halua enää ikinä nähdä!

Vierailija
58/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko kirjoittanut jostakin ihmisestä niin että hänet tunnistetaan? Oletko maininnut hänen nimensä?

Mä periaatteessa olen kaikkea kiusaamista vastaan ja voisin kertoa pidemmänkin tarinan miten työpaikkakiusaaminen laajeni jopa nettiin. Pidän tähän osallistuneita ihmisiä kuvottavina ja sellaisina joita en halua enää ikinä nähdä!

En tunnistettavasti enkä sanonut nimeä. Niin minäkin olen, olen itseeni pettynyt että harkintakykyni petti totaalisesti.

ap

Vierailija
59/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä siis tunnistettavasti edes voinut kirjoittaa koska en tunne.

ap

Vierailija
60/83 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,

Jos huonolla onnella ap joudut oikeuteen ja siellä tunnustat ja osoitat olevasi pahoillasi, niin kyllä parilla päiväsakolla selviät. Todennäköisesti kuitenkaan syyttäjä ei syytettä nosta vaan sovitteluun pääset ja siellä ratkaisette asian 'uhrin' kanssa.

Oot kyllä varmaan läksys oppinu. :)