Joudun todennäköisesti oikeuteen kunnianloukkauksesta
Pelottaa että saan ehdollista vankeutta. Miten todennäköistä tämä näissä tapauksissa on? Koskee netissä kirjoitettuja juttuja
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Kunnianloukkauksesta tuomitaan sakkoa, siitä ei tule rikosrekisteriin merkintää. Törkeästä kunnianloukkauksesta voi saada vankeuttakin, mutta jos nyt olet nettipalstalla jotakuta haukkunut niin ei sitä ihan varmasti ainakaan törkeäksi kunnianloukkaukseksi katsota.
Niin no saa nähdä
ap
Loukkasitko jotain tunnettua julkisuuden henkilöä, yksityishenkilöä vai esim. pienen piirin tuntemaa semijulkkista?
Vierailija kirjoitti:
Loukkasitko jotain tunnettua julkisuuden henkilöä, yksityishenkilöä vai esim. pienen piirin tuntemaa semijulkkista?
Yksityishenkilöä, mutta en yhtään tiedä ketä. Kyse oli nimimerkistä, mutta henkilön tunnettuudesta en osaa sanoa.
ap
No tuskin ehdotonta eli vankilaa saat jos olet ensikertalainen. Mutta kyllä kunnianloukkauksesta voi saada tuntuvatkin korvausvaatimukset, mikäli väitteesi on aiheuttanut uhrille esim. tulonmenetyksiä tai tarvetta erityisiin sote-tukiin. Riippuu siis paljon siitä mitä olet väittänyt ja kenelle.
Mutta suosittelisin,että jatkossa hoitaisit mahdolliset erimielisyytesi kanssaihmisten kanssa asiallisesti ja ilman ulkopuolisia korvia tai ns. jouruamista. Ja ennenkaikkea, aina totta puhuen. Jooko?
Kannattaa poistaa se kirjoitus, sen pystyy tekemään monesti hyvin helposti. Kukaan ei pysty todistamaan, että sinä olet sitä kirjoittanut. Mitään ei pidä ainakaan tunnustaa ja itsekriminointisuoja on juuri se, mistä tulee pitääkin kiinni. Pelkät aihetodisteet eli kuvakaappaukset yms. jostakin kirjoituksista eivät todista, että sinä olisit ne kirjoittanut. Oleellista on, että syyttäjä pystyy todistamaan sinun kirjoittaneen jotakin. Jos on pienikin epäilys, että se on voinut olla joku muu tai, että kuvakaappaus on väärennös tms., niin tuomiota ei tule.
Eipä se ehdollinen pysy rikosrekisterissä kuin 5 vuotta. Sinänsä kivempi rangaistus kuin sakko, ettei lompakko kevene. Toki pitää sit sen koeajan verran rajoittaa kirjoittelua, oisko se pari3 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa poistaa se kirjoitus, sen pystyy tekemään monesti hyvin helposti. Kukaan ei pysty todistamaan, että sinä olet sitä kirjoittanut. Mitään ei pidä ainakaan tunnustaa ja itsekriminointisuoja on juuri se, mistä tulee pitääkin kiinni. Pelkät aihetodisteet eli kuvakaappaukset yms. jostakin kirjoituksista eivät todista, että sinä olisit ne kirjoittanut. Oleellista on, että syyttäjä pystyy todistamaan sinun kirjoittaneen jotakin. Jos on pienikin epäilys, että se on voinut olla joku muu tai, että kuvakaappaus on väärennös tms., niin tuomiota ei tule.
En pysty poistamaan kun en ollut kirjautunut käyttäjä
ap
Musta ihan oikein sulle.
Inhoan näitä some solvaavia ja tämä palata on täynnä niitä.
Oikeudenkäyntikulut tulee myös sulle jos et saa ilmaista oikeudenkäyntiä.
Selviät varmaan yhdellä istunnolla, kun pikku juttu.
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta nettikirjoittelijan laite jäljitetään. Sehän tässä mut sitoo keissiin
Ap
Ap. Mä odottelen myös syytettä. Olen nimitellyt ja kertonut totuuden miehestä joka on pilannut useamman naisen elämän mukaanlukien itseni. Jos saan syytteen ja olen korvausvelvollinen, ei se paljon tunnu missään, vaikka useita kymmeniä tuhansia saattaa oĺla.
Hän vei elämäni törkeillä tekosillaan.
Minulle ei tässä julmassa maailmassa jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin kertoa totuus mahdollosimman monessa paikassa.
On helvetin väärin, että seksiasli ym. muu rikollinen kulkee tässä tapauksessa vapaana ja että minulla on mahdollisuus joutua syytetyksi.
Minä olen juuri tehnyt rikosilmoituksen törkeästä kunnianloukkauksesta ja yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä. Olen kärsinyt ihan helvetin paljon tästä, samoin myös perheeni. Olen saanut terapiasta apua, mutta kyllä rikollisen julkinen tuomitseminen on omalle oikeudentunnolle tärkeää. Nämä "vähäpätöiset" rikokset menevät oikeuteen viimeisenä eli vasta syksyllä on meidän vuoro. Ja tämä herjaaja vaan jatkaa ja jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Pitäisi pystyä ilmoittamaan asiattomaksi. Ota screenshotit lähettämistäsi viesteistä joissa pyydät poistamaan ne. Jos nettisivu ei poista niitä,se on heidän moka jos jättävät rikollista materiaalia sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Pitäisi pystyä ilmoittamaan asiattomaksi. Ota screenshotit lähettämistäsi viesteistä joissa pyydät poistamaan ne. Jos nettisivu ei poista niitä,se on heidän moka jos jättävät rikollista materiaalia sinne.
Okei. Ainoa vaan ettei aivan todistettua pyyntöä saa kuvattua, koska viesti katoaa kun sen on ilmiantanut. Tulee siis sit vain se "Ok kiitos yhteydenotosta"
ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen juuri tehnyt rikosilmoituksen törkeästä kunnianloukkauksesta ja yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä. Olen kärsinyt ihan helvetin paljon tästä, samoin myös perheeni. Olen saanut terapiasta apua, mutta kyllä rikollisen julkinen tuomitseminen on omalle oikeudentunnolle tärkeää. Nämä "vähäpätöiset" rikokset menevät oikeuteen viimeisenä eli vasta syksyllä on meidän vuoro. Ja tämä herjaaja vaan jatkaa ja jatkaa.
Kuulostaa harmilliselta. Itse en ketään ole herjannut muita kuin tätä anmatinharjoittajaa ja hänen nimeä kantavaa firmaa. Seksuaalirikollinen ym muu hän on. Harmillista etten saa häntä oikeuden eteen itse....
thunder... feel the thunder... lightning and the thunder.... thunder...
Thunder, thunder
Thunder, thun-, thunder
Thun-thun-thunder, thunder, thunder
Thunder, thun-, thunder
Thun-thun-thunder, thunder
Thunder, feel the thunder
Lightning and the thunder
Thunder, feel the thunder
Lightning and the thunder
Thunder, thunder
Thunder
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Okei. Ainoa vaan ettei aivan todistettua pyyntöä saa kuvattua, koska viesti katoaa kun sen on ilmiantanut. Tulee siis sit vain se "Ok kiitos yhteydenotosta"
ap
Videokuvaa tapahtuma. Valmis viesti, lähetä ja lopputeksti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kauhealta, olen pahoillani. Olin itsekin törkeä, mutta häpeän ja kadun tehtyä enkä varmasti enää koskaan syyllisty samaan. Nyt en tehtyä saa tekemättömäksi.
ap
Oliko miten julkinen teko? Mulla tosiaan tää nettiulottuvuus tässä
ap