Rehellisesti: kuinka usein peset hampaat?
Pesemättömät hampaat huomataan ja haistetaan. Niihin jää näkyvä kerros möhnää etkä voi peittää sitä jos puhut. Ole (itsellesi) hyvä ja pese ne hampaat!
Pesen itse aamuin ja illoin. Lankaan kun muistan.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Kerran päivässä, illalla ennen nukkumaan menoa. Näin ollut lapsesta asti. Aikanaan tuli hampaat pestyä myös ennen treffejä, työhaastatteluja tms ja suuvedellä kurlattua. Reikiä nolla, ei plakkikertymiä, ikää 30v.
Etkö mene töihin raikkaalla hengityksellä?
Aamulla, lounaan jälkeen ja illalla. Lankaan joka ilta.
Yleensä vain illalla, pyrin lankaamaan monta krt viikossa. Aamulla purkka suuhun.
Aamuin illoin ja iltaisin myös hampaiden välit hammasväliharjalla tai langalla.
Aamulla ja illalla. Joskus useammin jos olen lähdössä jonnekin päivällä tai illalla
Aina 2 krt päivässä, aamulla ja illalla. En voi sietää pahanmakuista suuta, pesen vaikka olisin 40 asteen kuumeessa tai kahden promillen humalassa.
2-4 kertaa, aamuin ja illoin aina ja useammin, jos tuntuu siltä.
Vierailija kirjoitti:
Aina 2 krt päivässä, aamulla ja illalla. En voi sietää pahanmakuista suuta, pesen vaikka olisin 40 asteen kuumeessa tai kahden promillen humalassa.
Olet kuin minä :D ja purkkaa menee!
Aamulla ja Illalla pesen hampaat. Olen huomannut että sähköhammasharja on parempi kuin perinteinen tavis hammasharja.
Aamulla ensimmäisenä kahvin tippumista odottaessa ja illalla viimeisenä - nämä tahnan kanssa ja päivällä joskus tarvittaessa ilman tahnaa sellainen pikahuolto. Lankaa illalla.
Aina kun käyn suihkussa. Eli parisen kertaa viikossa. Jos pitää lähteä himasta johonkin tai nähdä ihmisiä niin sitten useammin.. Ei ole reikiä tai ientulehdusta eikä muutakaan ongelmaa. Hammaskivet käyn poistattamassa joka vuosi.
Iltaisin pesen. Lankaan samalla ja purskutan suuvedellä. Siisteiksi on hammaslääkäri kehunut.
Pesen joka aamu ja usein iltaisin mutta en ihan joka ilta. Ehkä 4-6 kertaa viikossa. Joka ilta kyllä purskuttelen suuvettä. Lankaan 1-2 kertaa viikossa. Ja purkkaa syön arkisin aina lounaan jälkeen töissä.
Aamuin illoin. Joskus, kun ihan hirveästi väsyttää ja laiskottaa, saattaa illalla jäädä väliin (hyvin harvoin kyllä). Ja joo, tiedän että illalla nimenomaan olisi tärkeää pestä, mut ei voi mitään, joskus vie jaksamattomuus voiton. :D Aamuisin pesen kyllä ihan jokaikinen kerta, en vaan pystyisi olemaan päivää likaisen tuntuisella/hajuisella/makuisella suulla.
Pesen kylmällä vedellä ja suuvedellä. Kylmä vesi jäädyttää batkeerit ja lian, suuvesi puhdistaa sitten kaiken lian ja bakteerin pois
Ihastukseni hengitys haisi kamalalle ja näin hänen pesemättömät hampaansa. Yökkäsin ja melkein oksensin heti kun pääsin pois tilanteesta. Vieläkin ällöttää ajatus siitä että halusin suudella häntä. Sinne meni se ihastus!
Kerran päivässä, illalla ennen nukkumaan menoa. Näin ollut lapsesta asti. Aikanaan tuli hampaat pestyä myös ennen treffejä, työhaastatteluja tms ja suuvedellä kurlattua. Reikiä nolla, ei plakkikertymiä, ikää 30v.