Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko plakin kertymisen muka estää kokonaan?

Vierailija
11.05.2017 |

Harjaan hampaat huolellisesti kahdesti päivässä sähköhammasharjalla, puhdistan hammasvälini päivittäin ja käytän purkkaa ruokailujen jälkeen. Silti sitä plakkia aina kertyy. Puhun nyt pienestä määrästä plakkia alaetuhampaiden sisäpinnassa. Parin vuoden välein hammastarkastuksessa se poistetaan, mutta aina sitä kertyy uudestaan. Minulle ei kuitenkaan koskaan ole tullut reikiä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just itse aloitin hammasaiheisen ketjun :D

Plakkia kertyy sellaisille joille ei tule reikiä. Plakki on tulosta tehokkaasta reikiintymisen suojasta. On normaalia poistattaa plakkia vuosittain.

Vierailija
2/4 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon syljen koostumuksesta. Mulla samat rutiinit kuin sulla, mutta hammaskiveä kerääntyy silti runsaasti ja pitää poistattaa puolivuosittain. Hammashoitolan mukaan johtuu mun mineraalipitoisesta suljestä, enkä oikein voi siihen itse vaikuttaa. Reikiä on tosi harvoin silti, lähinnä uhkaa ikinen terveyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö paljon ns fermentoituvia hiilihydraatteja?

Vierailija
4/4 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee valkoista kökköä hampaiden ja ikenen reunaan jos syön karkkia, pullaa tai suklaata :/ Onko se plakkia?

Lisöksi hengitys haisee mielestäni.

Nyt syön edellämainittuja vain viikonloppuna ja ongelmaa ei ole viikolla. Ei kökköä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän