Mikä on aikamme suurin valhe?
Mihin valheeseen suurin osa tämän päivän ihmisistä uskoo? Vai ovatko nykyihmiset mielestäsi jo saaneet selville totuuden kaikesta?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että omilla valinnoilla voisi vaikuttaa itse elämäänsä.
Sinkkumies
minä sanoisin, että se, että suomalaisilla on joku synnynnäinen melankolia tai mollivoittoisuus. olemme herkkä ja realistinen kansa, jossa on kaunista uskoa huomiseen ja elämään.
Sinkkunainen
Nyt meni vähän ohi. Meinaatko, että se on joku yleinen valhe?
Sinkkumies
meinasin, että se on valhe, että olisimme jotenkin masennukseen taipuvainen kansa.
mielestäni olemme rämäpäinen hurjan taiteellinen ja suorastaan parhaimmillaan groteski kansa!
Sinkkunainen
Vierailija kirjoitti:
Psyykelääkkeet. Erittäin suuri osa niiden vaikutuksesta on pelkkää lumetta. Lääkeyhtiöiden vedätys ja tehokas markkinointi on tehnyt tehtävänsä.
Psykiatriset diagnoosit. Moni luulee että ne ovat jotenkin todellisia olemassa olevia sairauksia/häiriöitä vaikka ne ovat suurelta osin pelkkiä sovittuja nimityksiä joita on äänestelty joissakin työryhmissä.
Psykiatriset diagnoosit ovat kriteerilistoja, joihin sisältyy nippu oireita jotka tyypillisesti esiintyvät yhdessä, ja jotka aiheuttavat kärsimystä ja toimintakyvyn laskua. Sikäli on minusta täysin perusteltua nimittää näitä sairauksiksi joille yritetään kehittää hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Toinen valhe on hintojen arvioiminen.
Ei joku talonrähjä ole puolen miljoonan arvoinen, EI KOSKAAN, jos työpanoksia lasketaan.
Sinkkumies
Miksi pitäisikään olla? Vaikuttaahan hintaan myös tontin koko, sijainti, arkkitehtuuri, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Jos noin kirjoitat, niin olet valinnut väärin.
Nope, valinnat tapahtuvat ulkoapäin ohjattuna. Siinä se todellinen ongelma on.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen valhe on hintojen arvioiminen.
Ei joku talonrähjä ole puolen miljoonan arvoinen, EI KOSKAAN, jos työpanoksia lasketaan.
Sinkkumies
Miksi pitäisikään olla? Vaikuttaahan hintaan myös tontin koko, sijainti, arkkitehtuuri, jne.
Ei pitäisikään. Siinähän se valhe piileekin.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
minä sanoisin, että se, että suomalaisilla on joku synnynnäinen melankolia tai mollivoittoisuus. olemme herkkä ja realistinen kansa, jossa on kaunista uskoa huomiseen ja elämään.
Sinkkunainen
Nyt meni vähän ohi. Meinaatko, että se on joku yleinen valhe?
Sinkkumies
meinasin, että se on valhe, että olisimme jotenkin masennukseen taipuvainen kansa.
mielestäni olemme rämäpäinen hurjan taiteellinen ja suorastaan parhaimmillaan groteski kansa!
Sinkkunainen
Ihan miten vain. Minä jatkan melankoliaani ja näen sitä paljon ympärilläni ja tällä palstallakin. Viimeksi tänään tuli naapuri myrkyn nielleen näköisenä vastaan.
En minä tätä kovin onnen iloiseksi kansaksi näe.
Tänään täällä oli myös kiusausketju, missä kiusaavat aikuiset av-mammat jotain koulutyttöä. "aikuiset".
Sinkkumies
Kauneusleikkaukset ovat suurin kusetus. Ihminen rupsahtaa joka tapauksessa halusi sitä tai ei. Ainoa mitä noihin saa menemään on tolkuton määrä rahaa. Toiseksi suurin kusetus on mielialalääkkeet ja monet diagnoosit, jotka on kehitelty vain siksi, että "tautiin" saadaan myytyä mahdollisimman kalliit lääkkeet. Kauppatieteet ja taloustiede ovat myös kusetusta eikä niillä ole mitään tekemistä oikean tieteen kanssa. Evoluutioteorian joku vetikin jo esiin äskeisellä sivulla. Iso kusetus sekin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin valhe on se että is**m on rauhanuskonto. Maailma uskoo näin ja samalla todistaa 2000-luvun suurinta holokaustia by is**m.
Siis mutta eihän kukaan usko. Se vain on pakko pitää mediassa yllä omien päämääriensä ajamiseksi.
Kulttuurimarxismi.
Tuo sana pitää lähestulkoonsa kaiken pahuuden ja vääryyden sisällään, eikä voi tulla käytännössä ylitetyksi.
Se, että USA on jonkinnäköinen "hyvis" ja että se pelastaa maailman.
"Ilmaston lämpeneminen on huono asia"
Uskonnot. Ihme, että olin ensimmäinen joka sen mainitsee
Vierailija kirjoitti:
Se, että kapitalistinen markkinatalous jollain tavalla toimisi tai olisi ainoa mahdollinen, saati paras järjestelmä. Niin ja se, että kapitalismilla ja demokratialla olisi jotain tekemistä keskenään.
Suomi ei ole kapitalismia ikinä nähnytkään.. sitä ei ole enää edes yhdysvallat
faktojen tarkistaja kirjoitti:
Kauneusleikkaukset ovat suurin kusetus. Ihminen rupsahtaa joka tapauksessa halusi sitä tai ei. Ainoa mitä noihin saa menemään on tolkuton määrä rahaa. Toiseksi suurin kusetus on mielialalääkkeet ja monet diagnoosit, jotka on kehitelty vain siksi, että "tautiin" saadaan myytyä mahdollisimman kalliit lääkkeet. Kauppatieteet ja taloustiede ovat myös kusetusta eikä niillä ole mitään tekemistä oikean tieteen kanssa. Evoluutioteorian joku vetikin jo esiin äskeisellä sivulla. Iso kusetus sekin.
Mihin uskot, jos et jonkinlaiseen evoluutioteoriaan?
Mä olisin varovainen arvioimaan mitä muut ajattelevat, että mikä tuo onnen? Tiedätkö kaikkien muiden ajatukset?
Vaikka mulla olisi Mersu niin en epäile, että se tuo onnen. Mutta epäilen, että sillä pääsee kohtuu hyvin perille.
Sinkkumies