Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies suuttui, kun en halua mennä äidilleen sunnuntaina

Vierailija
11.05.2017 |

Oma äitini on kuollut ja ollaan käyty anopilla aina äitienpäivisin, nyt haluaisin että aamulla kotona juhlittaisiin mua, sitten mies ottaisi lapset ja lähtisi anoppilaan ja mä saisin jäädä kotiin nauttimaan omasta ajasta (jota mulla ei ole koskaan). Mieshän raivostui tästä ideasta. Hänen mielestään on suoraan noloa, jos en tule mukaan.

En aio muuttaa mieltäni asian suhteen ja mies alkoi nyt pohtimaan, että jos hekään eivät lasten kanssa menisi. Luulisi, että se nyt olisi vielä nolompaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees idea. Sama se on miten tekee, joku suuttuu kuitenkin aina.

Vierailija
2/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit nyt vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei ole sinun äitisi joten jos nyt kerrankin haluat jäädä kotiin nauttimaan omasta harvinaisesta ajasta niin en ymmärrä miksi mies suuttuu. Ehkä ei halua lähteä lasten kanssa kun joutuu sitten itse huolehtimaan lapsista eikä saa vain nauttia oman äitinsä ruuista ym.

Mutta miehesi on aikuinen ihminen ja tekee omat valintansa joten jos ei voi kähteä äitinsä luo lasten kanssa ilman sinua niin ei lähde. Taitaa kuitenkin olla kiristystä, manipulointia ja syyllistämistä että saisi sinut mukaan.

Vierailija
4/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa:/

Vierailija
5/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, että tuommoisesta pitää kinailla. Ihan hyvin mies voisi sanoa, että jäi kotiin hemmottelemaan itseään. Vai onko anoppi kiukkusta sorttia?

Anopillako on perinteisesti käyty juuri äitienpäivänä?

Mä tein ekasta äitienpäivästäni saakka selväksi, etten kyläile "omana" äitienpäivänä. Viedään mammat miehineen syömään edeltävänä lauantaina pitkän kaavan mukaan.

Alkuun tuli nurinoita, mutta pidin pääni. Sisarukseni perheineen käyvät sunnuntaina äidillä, että saa paapoa ja tuputtaa mielin määrin. Anopilla ei muita lapsia, että toisinaan se polkasee meille viettämään päivää. Se on ihan ok. Mies kokkaa, että pääsee valmiiseen pöytään. Lasten kanssa riekkuu ja toisinaan olla päiväskumpat nautittu. ;)

Vierailija
6/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mies pärjää lasten kanssa vai miksi ihmeessä peruisi koko menemisen?

Vierailija
7/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais varmaan jyrkkien mielipiteiden sijasta yrittää hakea kompromissia. Selitä miehelle, että haluat jättää anoppivierailun väliin, koska koet että sinun on kerrankin pakko saada omaa (rauhaisaa) aikaa. Ja ehdota, että voisit lähteä mukaan, jos mies vaikka lupaisi seuraavan lauantain viettää lasten kanssa jossain, jotta saisit olla yksin. Luulen, että miehen pahastuminen voi johtua siitä, että mies haluaa, että äitienpäiväjutut vietetään perheenä yhdessä.

Vierailija
8/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas itsekästä mieheltä, noin helposti annettava lahja sinulle eikä vaan viitsi hoitaa lapsia. Samalla varmasti miehen äiti nauttisi kun saa olla ainut juhlittava äiti paikalla. (Ainakin minun mieheni äiti nauttii varmasti siitä kun joskus mies menee kylään lapsen kanssa ilman minuakin).

Vierailija
9/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä, silloin vielä, kun elimme avioliitossa ja kummankin äidit elivät, mies meni lasten kanssa omalleen ja minä  omalleni äidille käymään. Iltaisin vielä oli kylän äitienpäivä kekkerit, joten minä suoritin pakollisen vierailun yleensä aina lauantaina, kun sunnuntaina meni aikaa laittaessa kaikille vaatteet valmiiksi ja muutenkin, että selvittiin lähdölle.

Ei mitään pahaa mellakkaa saatu aikaiseksi. Joskus on vain parempi, että jakaudutaan, eikä kaikki ole paikalla. Mies on nyt kyllä vaatimuksineen tyhmä, antaisi sinulle tilaa tässä asiassa.

Vierailija
10/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette käy anoppilassa jo lauantaina?

Vierailija
11/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menettelitte silloin kun äitisi eli?

a) ei käyty kummankaan äidin luona

b) käytiin molempien luona

c) käytiin anopin luona

d) käytiin vain ap äidin luona

jos b) & d) niin noloa ap puolelta

Vierailija
12/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään mene anopin luokse, oma äiti riittää ja sit haluun olla rauhassa. Ei miehenikään tule anopilleen. Nähdän muutoin toki toisiamme.

Vierailija
13/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän_taustaa kirjoitti:

c) käytiin anopin luona

Vaihtoehto x) äiti kuollut kauan ennen kuin ap tapasi miehensä.

Vierailija
14/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään anopeille mennä - se oma lapsi käy lasten kanssa.

Vierailija
15/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattais varmaan jyrkkien mielipiteiden sijasta yrittää hakea kompromissia. Selitä miehelle, että haluat jättää anoppivierailun väliin, koska koet että sinun on kerrankin pakko saada omaa (rauhaisaa) aikaa. Ja ehdota, että voisit lähteä mukaan, jos mies vaikka lupaisi seuraavan lauantain viettää lasten kanssa jossain, jotta saisit olla yksin. Luulen, että miehen pahastuminen voi johtua siitä, että mies haluaa, että äitienpäiväjutut vietetään perheenä yhdessä.

Mitä perheenä yhdessä viettämistä se on jos joutuu anopille kylään? Kyllä joka äidillä on oikeus äitienpäivän viettää päivä siten kun haluaa.

Vierailija
16/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkunnioittavaa anoppiasi kohtaan. Tottakai menet.

Vierailija
17/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vähän_taustaa kirjoitti:

c) käytiin anopin luona

Vaihtoehto x) äiti kuollut kauan ennen kuin ap tapasi miehensä.

Vaihtoehto y) äitini kuoli seurustelumme alkuvaiheessa t:ap

Vierailija
18/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut saa äitienpäivänä anopille ainoastaan kilon kimpaleina.

Vierailija
19/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina voitaisiin varmaan käydä, mutta se ei ollut se pointti vaan se, että saisin kerrankin olla yksikseni kotona. Mies aivan selvästi ajattelee, että on niin paljon vaivaa kun joutuu katsomaan lasten perään (pienet lapset), eikä voi vaan marssia pöytään istumaan ja nautiskelemaan. Paikalla myös lastemme pienet serkut, joten vilinää riittää. Anoppia ei varmasti haittaisi, hän tietää sen etten ole koskaan yksinäni ja tietää, millaista on olla jatkuvasti pienten lasten kanssa kotona. Olemme tästä keskustelleet. Toi miehen asenne tässä eniten risoo.

Ap

Vierailija
20/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä perheenä yhdessä viettämistä se on jos joutuu anopille kylään? Kyllä joka äidillä on oikeus äitienpäivän viettää päivä siten kun haluaa.

No on tietysti oikeus. Jokaisellahan on oikeus tehdä moni muukin asia siten kun itse haluaa. Mutta olen tällainen 35-vuotias senioritäti jo, ja ajattelen, että parisuhteesta tulee yleensä hyvä, kun tekee kompromisseja eikä vain mieti mihin on oikeus. On tiettyjä asioita, joista ei tule joustaa. Mutta sitten on lukuisia asioita, joissa oikeasti kannattaa tulla puolitiehen vastaan...