Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ihmisiä jotka kuvittelevat kaikkien ja kaiken olevan heitä vastaan?

Vierailija
11.05.2017 |

Siis ihan aidosti kuvittelevat näin. Minä tunnen. Jos joku esimerkiksi kehuu hänelle, että "ompa sulla hieno uus hattu, sopii sulle!", niin tämä jota on kehuttu sanoo minulle jälkeen päin että "ihan selkeesti oli vi**uilua se hattukommentti". Tai sitten jos hän vaikka ostaa uuden pesukoneen, ja se ei heti asentamisen jälkeen toimikaan niinkun hän kuvitteli, niin sanoo "no YLLÄTYS että juuri MINULLE myydään tämmönen kone joka ei toimi!". Vaikka siis kyse olisi siitä että on vahingossa asentanut sen väärin. Siis että näkee kaikki asiat aina mahdollisimman negatiivisesti. Mä en tajua :D Varsinkin sellaiset asiat missä hän kuvittelee että joku on kettuillut hänelle, niin mä ymmärrän ne yleensä ihan täysin päin vastoin, ihan normaaleina lauseina tai kehuina.

Mistä tämmönen johtuu? Onko heikko itsetunto? Tuntuu välillä ihan absurdilta ne hänen kuvitelmansa, kuinka koko maailma on häntä vastaan ja vähän niinkun kaikki vastoinkäymiset olisi jonkun toisen ihmisen tai asian syytä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä tulee mieleen, että elämässä on ollut paljon vastoinkäymisiä tai taistelua tai joutunut epäoikeudenmukaisuuden kohteeksi. Luultavasti kokenut suurta epäoikeudenmukaisuutta jossain vaiheessa elämäänsä. Hakee menneisyydestä tunteen nykyisyyteen.

Vierailija
2/3 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilöä on joskus porukalla kiusattu, hän ikään kuin on ollut sodassa muita vastaan. Jos jakso on ollut pitkäaikainen, siitä voi olla seurauksena tuo, että mielessään on osittain vieläkin sodassa kaikkia muita vastaan ja kaikki muut ovat sodassa häntä vastaan. Anna ymmärrystäsi ja kohtele lempeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä tulee mieleen, että elämässä on ollut paljon vastoinkäymisiä tai taistelua tai joutunut epäoikeudenmukaisuuden kohteeksi. Luultavasti kokenut suurta epäoikeudenmukaisuutta jossain vaiheessa elämäänsä. Hakee menneisyydestä tunteen nykyisyyteen.

Kuulostaa järkevältä. Eikö sitä itse sitten tiedosta? Oon aina miettinyt, että eikö ole kauhean raskasta elää noin, että kaikesta ajattelee negatiivisesti? Vai onko se ainut mitä osaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän