Tätä on arkeni työttömänä: Joudun punnita puurohiutaleet
Kilon paketti puurohiutaleita. Päivittäin voin käyttää 10 g. Siten siitä riittää sadaksi päiväksi. Ei tarvitse ostaa niitä kun pari kertaa vuodessa. Vuokrat kun ovat täällä helsingissä niin kovia. Ja vielä laskut päälle. Ja kokoomus se haluaa vielä enemmän riistää. Eikö mikään riitä?
Kommentit (37)
Tätä se on nykyään, mutta onneksi osaamme budjetoida niin hallitus ei ihan pääse riistämään mennen tullen.
Miten työttömällä on ollut varaa vaakaan?
No siellä nyt on muutenkin eniten tuilla eläviä, joten so what?!
Työttömänä sinulla on varmaan tunsaasti luppoaikaa, josta osan voisit käyttää suomen kieliopin alkeiden opiskeluun. Joudun punnitseMAAN, ei punnitA.
Pakko asua Helsingissä? Ja kyllä sulla on selkeästi elämänhallinta ongelmia jos et muka muuta saa ostettua kuin paketin puurohiutaleita. Mene pariks tuntia ulos ja varmasti löydät parilla eurolla pulloja, saat kuule vaikka hernekeittoa kaurapuuros kanssa.
Olet työtön ja sinulla on silti varaa asua Hesassa? Ja vielä yksin?!
Kun kerran helsingissä asut, voisit alkaa politikoimaan työttömien asioiden puolesta. Itse tekisin sen, mutta täällä peräkylissä se on pirun vaikeaa. Jos löytyy puolue, joka on lähinnä arvojasi, meet reippaasti kysymään talkootöitä, ruokapalkalla tietty. Paistamaan makkaraa puolueteltalle ja puhumaan ihmisille siinä samassa yms. Hyvässä lykyssä palkkaavatkin sut.
Mitä tukia saat?paljonko yhteensä kuussa?
Ei selity pelkällä Helsingissä asumisella tämä. Itse olen elellyt, en kylläkään Helsingissä, aiemmin opiskelijana ja työttömänä, eikä tarvinnut edes tupakointia lopettaa. Joten jostain on leikattava. Ehkä se sitten on se asunto.
No tuota,en ihan ymmärrä kyllä. Itse työttömänä söin juuri aamiaiseksi omenaa,päärynän,maustamatonta jugurttia ja marjoja. Eilen herkuttelin munkilla ja söin tofukasviswokkia. Enemmän minä työttömänä saan rahaa,kuin opiskelijana.
Vierailija kirjoitti:
joudun punnitsemaan
Tähän voisi sanoa vähän muutakin, mutta kohteliaisuussyistä ei voi.
Entä jos ihmiset ihan oikeasti nostaisivat esille syyt sille miksi ovat irtisanoutuneet ja heidät on savustettu ulos. En ymmärrä ihmisiä jotka ovat tahallaan aiheuttaneet lapsiperheille köyhyyden. Kaikki ne arvot kuten toisen kunniottaminen, opiskelu ja heikomman tukeminen eivät olleet in tässä yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ihmiset ihan oikeasti nostaisivat esille syyt sille miksi ovat irtisanoutuneet ja heidät on savustettu ulos. En ymmärrä ihmisiä jotka ovat tahallaan aiheuttaneet lapsiperheille köyhyyden. Kaikki ne arvot kuten toisen kunniottaminen, opiskelu ja heikomman tukeminen eivät olleet in tässä yhteiskunnassa.
No ehkä se työttömyys on joskus vääjäämätön. Vaikka kuinka jättäisi lapsensa köyhiksi. Mutta toki joskus syy on myös työttömäksi jääneessä ja irtisanoutuneessa, ei siinä mitään.
Joudun punnita puurohiutale. Taidat olla media-assistentti?
Asia on niin, että tuet on laskettu tarkkaan ja ne todella riittävät ruokaan ja välttämättömään. Se on fakta. Jos kaurahiutaleita voi käyttää vain 10 g kerrallaan
on elämänhallinnassa vikaa.
Etkö muuta syö?