Nyt kaipaisin apuanne!!! ERILAINEN nimi pojalle hakusessa!!!!
Pojan siskon nimi on Lola Josefiina, ja pojalle pitäisi nyt sitten löytää kaksiosainen nimi joka jotenkin rimmaa myös siskonsa nimeen. Ei " kovia" nimiä kuten Roope eikä perinteisiä kuten Markus, Matias, Johannes, Juhani, Tapani tms. Tosin vanhemmat tavalliset nimet kävisi toiseksi nimeksi kuten Olavi tai Eemeli.
Meillä oli mielessä Luka Oliver, mutta mies ei sittenkään hyväksy varsinkaan tuota oliveria, on hänen mielestään homomainen nimi :(
Eli nimen valintaa haittaa myös umpimielinen mies, joka sanoo, että nimen pitää olla hieman erikoinen/harvinainen, muttei kuitenkaan liian ulkomaalainen, kuten tuo Luka tai Oliver.
Tässäpä meillä onkin ongelmaa, ristiäiset on viikon päästä joten alkaa jo paniikki painamaan. Olisin erittäin kiitollinen ehdotuksista!!
Kommentit (22)
en viitsi tätä varten kirjautua, joten...haukkukaa nyt sitten, jos siitä joku tyydytyksen saa :)
meillä on ihan tavallinen suomalainen sukunimi, -nen päätteinen vieläpä kaiken lisäksi.
Lola on todellakin ulkomaalainen nimi, ja se oli miehen vaatima nimi jo ennenkuin tiedettiin että tyttö tulee. Josefiina oli minun ehdotukseni, pidän sentyyppisistä vanhahtavista nimistä.
Juu mulla on hankala mies, ja mua alkaa jo ärsyttää tämä nimen kanssa vekslaaminen. On käytetty nimikonetta jne mutta ei vaan iske mikään sille jurrikalle :(
juuri tuollaisia " tekotaiteellisia homonimiä" mieheni inhoaa :( (toivottavasti enloukannut sinua)
Eli sen pitäisi olla konstailematon, selkeä nimi, etunimi mielellään nelikirjaiminen ja Lolaan jotenkin sointuva, toinen nimi juuri joku vanhahtava suomalainen nimi.
Niila Kaspian
Mitja Nikanor
Seemi Jeremias
Joose Ossian
Paulus Valentin
Kaius Salomon
Neo Elias
Pessi Helmeri
On kansainvälinen, silti suomalainen ja sopii Lolan kanssa. Ja yks hyvä vinkki on katella sitä poikaa ja miettiä minkä nimiseltä hän mahtaa näyttää!
toisena nimenä olin itse ajatellut:
Olavi
Hermanni
Elmeri
Verneri
Valtteri
Vertti
Tai tuota tyyliä.
Leo ei käy miehelle siksi, koska hänen enonsa oli leo-niminen rapajuoppo...:/
Näitä hyviä syitä ukolla riittää, miksi mikäkin ei käy. En tosin itsekään Leosta niin pidä....:/
www. ortodoksi. net/ tietopankki/ nimet/ ortodoksinen_kalenteri. htm
T: 10.
Hieno nimi!! Ukolle huusin, se kuulemma vois kelvatakkin! :DDDDD
Loistavaa :DDDDDD Minäkin tykkään aivan kamalasti, ja kun tuota poitsua kattoo, niin Nooaltahan se näyttääkin :DD
Kiitoskiitoskiitos :))))))
Aion kyllä pakottaa ukon hyväksymään tuon Nooan, se on eka nimi joka molemmille näyttäis kelpaavan....
ja 28, Nooa Eemeli olisi hyvä kans.
Olavi tai Eemeli....lähdenpä tästä vääntämään miehen kanssa kättä :)
KIITOS KAIKILLE AVUSTA ja etenkin sulle 23 :))
mies on hyväksynyt nimen Nooa Olavi :) Se on lyöty siis lukkoon :)
kiitos vielä teille!
Täällä saat haukut niskaan.