Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan puhunut ilmastomuutosdenialistin kanssa netin ulkopuolella?

Vierailija
10.05.2017 |

Hauskaa, kun toisella ei ole copy-pasteta huuhaatuloksia hourupäiden blogeista eli denialisti jää toistelemaan jotain sanoja, joiden merkitystä ei ymmärrä, tieteestä, jota ei ymmärrä. Katse hakee samalla kemikaalivanoja taivaalta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en edes tiedä missä voisin tavata sellaisen saati ajautua keskustelemaan. Todennäköisesti en keskustelisi silti, ei vain kiinnosta.

Vierailija
2/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen denialisti, kiellän sen, että ihmisen vaikutukset ilmastoon olisivat suuremmat kuin luonnon omat ilmastovalihtelut. Olen keskustellut asiasta livenä hyvinkin usein.  Olen kahlannut läpi varmaan satoja tutkimuksia, joten en tarvitse nettiä.

Palstaliasten yleinen älykkyys ei ole sillä tasolla, että kannattaisi alkaa keskustella muusta kuin tosi-tv:stä ja julkkiksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen semi denialisti, uskon että ilmasto muuttuu, mutta en usko pätkääkään,että ihmisellä olisi maapallon miljadien vuosien aikana tapahtuneisiin muutoksiin juurikaan osuutta.

70 luvulla happosateet ja savusumut olivat tuhoamassa maailman. Sitten keksittiin otsoniaukko, kun samaan aikaan ennusteltiin seuraavaa jääkautta.

Helpompi olisi uskoa, mutta tietyt taho pyörittävät kallista ja täysin hyödytöntä ilmastonmuutos teolliduutta.

Ei ole mitään varmuutta että koko Suomen rakentaminen täyteen tuulimyllyjä vaikuittaisi lämpötilaan missään määrin.

Järkevät ja loogisesti ajattelevat ihmiset ajattelevat usein minun lailla ilmastonmuutosdenialisti on vain satujen mörkö

Vierailija
4/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen denialisti, kiellän sen, että ihmisen vaikutukset ilmastoon olisivat suuremmat kuin luonnon omat ilmastovalihtelut. Olen keskustellut asiasta livenä hyvinkin usein.  Olen kahlannut läpi varmaan satoja tutkimuksia, joten en tarvitse nettiä.

Palstaliasten yleinen älykkyys ei ole sillä tasolla, että kannattaisi alkaa keskustella muusta kuin tosi-tv:stä ja julkkiksista.

Mitä kertoo sinun älykkyydestäsi ettet ole ymmärtänyt sadoista tutkimuksista mitään?

Vierailija
5/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen semi denialisti, uskon että ilmasto muuttuu, mutta en usko pätkääkään,että ihmisellä olisi maapallon miljadien vuosien aikana tapahtuneisiin muutoksiin juurikaan osuutta.

70 luvulla happosateet ja savusumut olivat tuhoamassa maailman. Sitten keksittiin otsoniaukko, kun samaan aikaan ennusteltiin seuraavaa jääkautta.

Helpompi olisi uskoa, mutta tietyt taho pyörittävät kallista ja täysin hyödytöntä ilmastonmuutos teolliduutta.

Ei ole mitään varmuutta että koko Suomen rakentaminen täyteen tuulimyllyjä vaikuittaisi lämpötilaan missään määrin.

Järkevät ja loogisesti ajattelevat ihmiset ajattelevat usein minun lailla ilmastonmuutosdenialisti on vain satujen mörkö

Sanotko itsellesi peiliin katsoessasi "hei sinä järkevä ja looginen ajattelija!"?

Vierailija
6/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se ilmaston lämpeneminen hävisi kun piti säätää pelkäksi muutokseksi? En ole kyllä onneksi nähnyt saati puhunut ilmastoalarmistinkaan kanssa in real life, ilmeisesti ja oman hyvinvointinsa vuoksi esiintyvät vain netissä anonyymeinä.

Vierailija
7/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos on uskontoon verrattava asia. Sen ihmisestä johtuva eteneminen on esim. Vihreälle liikkeelle lähes perustavaalaatua oleva asia.

Itse en niele sitä seikkaa, että asiasta on niin vakuuttavaa ja ennenmuuta suurilla panoksilla tehtyä tutkimustietoa sekä puolesta ja vastaan. Kun tähän ristiriitaan lisää sen valtavan bisneksen, joka esim. hiilidioksidin hallintaan liittyy, asiaa ei voi hyvällä tahdollakaan hyväksyä sellaisenaan.

On selvää, että siihen liittyy voimakasta asioiden vääristelyä ja ongelmien suurentelua, varsinkin ihmisen vaikutusta arvioitaessa.

Vierailija
8/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotko itsellesi peiliin katsoessasi "hei sinä järkevä ja looginen ajattelija!"?

En koska laiskuuttani en ajele pitkän kaavan mukaan rationaalista on ajatella vähän mutta riittävästi.

Suomi on muinoin ollut paljonkin lämpöisempi paikka ja välillä paljon kylmempi kuin nyt. Näljävuodet 1800 luvulla johtuivat vsin siitä että yksi tulivuori purkautui ja maan ollessa sula vain joitakin viikkoja ei vilja oikein kasvanut.

Ikävämpi juttu oli että Snelman yrittäessään hoitaa Suomeen viljaa ei tajunnut että meretkin jäätyisivät tavallista aikaisemmin jos on kylmää ja viljalaivat jäivät jäihin.

Mitkään lämpötilakäyrät eivät todista ilmaston lämpenemisistä ihmisen toimien takia, päin vastoin valetiedemiehet ovst häivyttäneet viimeisiltä tuhansilta vuosilta käyrienlämpö maksiarvoja täysin tieteellisesti epärehillisin tavoin.

Nykyinen lämpemenien on tspahtunut siis ennenkin.

Systemaattinen virhe jo toistasataa vuotta jatkununeessa "tieteellisesessä" lämpötilan mittauksessa on tehty niinä että maailma oli toistasataavuotta sitten toisenlainen, jos maa palloa olisi voinut kuvsta silloin satelliitilla yöaikaan, niin eipä olisi näkynyt valoja.

Koska lämpömittarit luettiin visuaalisesti oli luonnollista että ne sijoitettiin lähelle ihmistä.

Viimeaikoihin saakka pelkästään valaisu on tuottanut paljon lämpöä kaupunkeihin muusta kaupunkitekniikasta puhumattakaan.

Harvat mittsuspisteet korvrssa eivät edes havsitse lämpenemistä.

Voidaan näyttää railoja jäätiköissä, mutta jos Pekka Poudankaan pokka ei pidä kun lukee toukokuun sää ennustustusta ne ilmastonmuustosrahastukseen vaikuttavat kieltämättä tyhmiltä.

Vierailija
9/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla oli happosateet, 90-luvulla otsonikerros, nyt sitten ilmastonmuutos. Nähtävästi on myös unohtunut jo autuaasti ilmastotutkijoiden sähköpostiviestittely, jossa naureskeltiin tulosten vääristämiselle.

Vierailija
10/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä mittauspisteitä on lakkautettu syrjäseuduilta ja painotettu kaupunkeihin sekä muille urbaanialueille joiden lämpötilat ovat vääristyneitä lämmityksen lämpöhukasta sekä päällystettyjen alueiden talteenottamasta aurongon lämpösäteilystä johtuen. 

Se tiedemiesten sähköpostien vuotokin oli aika nolo tapaus...

Vierailija
11/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla oli happosateet, 90-luvulla otsonikerros, nyt sitten ilmastonmuutos. Nähtävästi on myös unohtunut jo autuaasti ilmastotutkijoiden sähköpostiviestittely, jossa naureskeltiin tulosten vääristämiselle.

Näin on. Mihinkähän muuten unohtui se 70- luvun jääkausikauhuskenaario?

Vierailija
12/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Mihinkähän muuten unohtui se 70- luvun jääkausikauhuskenaario?

Ai sellainenkin oli. Olen syntynyt -72, joten tätä ilmastokatastrofia en muistakaan.

Vierailija
13/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät denialistit, totta kai luonnon omat vaihtelut ovat vuosimiljoonien saatossa olleet suurempia kuin ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos. Pointti onkin siinä, että ihminen on varsin nuori ja varsin riippuvainen näistä nykyisistä oloista. Googlatkaa vaikka "kivihiilikausi" ja miettikää, mitä yhtä rajut muutokset nykypäivänä tarkoittaisivat.

Ja joo, vetäkää nyt mustana pekkana se mahdollinen meteoriitti tai tulivuorenpurkaus, joka kylmentää enemmän kuin ihmisen tuprutus on lämmittänyt viimeisten 100 vuoden aikana. Minä taas toivon, ettei sitä tulisi.

Vierailija
14/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän denialistit taas keskustelevat netissä. Menkää ihmisten pariin horisemaan.

Vierailija
15/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa juuri katastrofiuskovaiselta kaikille uskovaisille tyypillistä epärehellisyyttä nimitellä toisia "ilmastonmuutosdenialisteiksi" kun on itse joutunut luopumaan lämpenemishuuhaasta tosiasioiden edessä. Mihin unohtui se aikaisempi nimitys "ilmastonlämpenemisdenialisti"?

Pellet joutuvat tilastojen ja käyrien lisäksi säätämään jopa itse kyhäämiänsä olkiukkoja. :D

Vierailija
16/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoittaa juuri katastrofiuskovaiselta kaikille uskovaisille tyypillistä epärehellisyyttä nimitellä toisia "ilmastonmuutosdenialisteiksi" kun on itse joutunut luopumaan lämpenemishuuhaasta tosiasioiden edessä. Mihin unohtui se aikaisempi nimitys "ilmastonlämpenemisdenialisti"?

Pellet joutuvat tilastojen ja käyrien lisäksi säätämään jopa itse kyhäämiänsä olkiukkoja. :D

Joku oman elämänsä pelle peloton huutelee taas netissä ja elävässä elämässä ei muista yhtään salaliittoblogin lausetta loppuun. :D

Vierailija
17/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se jääkausi muuten jäi? Muistan vielä sen höpötyksen mutta se hiipui ja kukaan ei enää edes muista sitä. Nyt näyttää käyvän samalla tavalla ilmastohöpötykselle. Ainoastaan siitä elantonsa tai elämäänsä tarkoitusta saavat yrittävät pitää asiasta meteliä mm. netin keskustelupalstoilla, mutta montaa ei enää vaikuta kiinnostavan koko asia.

Vierailija
18/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se jääkausi muuten jäi? Muistan vielä sen höpötyksen mutta se hiipui ja kukaan ei enää edes muista sitä. Nyt näyttää käyvän samalla tavalla ilmastohöpötykselle. Ainoastaan siitä elantonsa tai elämäänsä tarkoitusta saavat yrittävät pitää asiasta meteliä mm. netin keskustelupalstoilla, mutta montaa ei enää vaikuta kiinnostavan koko asia.

Käy katsomassa palaako jääkaapissa valo.

Vierailija
19/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin kylmä kevät että lämpenemisuskovaiset ovat hätä kädessä. 

:D

Vierailija
20/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähelle on suunnitteilla yli 100 tuulimyllyn puisto, kiitos ilmastonmuutoshörhöt.

Lähialueen asutus kiittää, nyt jo kiistellään myllyjen tulevan liian lähelle asutusta, koska halutaan rakentaa mahdollisimman edullisesti ja hyödyntää valmiit tiet 😨