Onko sinulla Android-puhelin? Älä petä kumppaniasi TÄSTÄ SYYSTÄ!
Android-puhelimien tietoturva on tunnetusti täysin nolla ja niihin on saatavissa netistä vakoiluohjelmia, joka asennetaan järjestelmäpuolelle. Käyttäjä ei tätä sovellusta pysty havaitsemaan muusta kuin että akku kuluu hieman nopeammin ja mahdollinen puhelinliittymän dataveloitus on suurempi. Edes puhelimen resetointi ja asetusten palauttaminen ei haittaohjelmaa poista.
Haittaohjelman avulla toinen henkilö voi äänittää, videoida ja valokuvata puuhasi, viestisi ja puhelusi salarakkaasi kanssa. Hän näkee myös missä tämä salarakas asuu.
Kannattaa siis pysyä uskollisena, jos sattuu omistamaan Android-puhelimen tai jättää se pois reissuilta.
PS
Kommentit (11)
Itse pidän puhelintani varmuuden vuoksi peräsuolessani.
Onneksi tätä ei kovin moni osaa tehä, varmaan 1 kymmenesä tuhannesta
Onneksi kumppani on tyhmä kuin saapas
En saa billua kuitenkaan joten ihan sama mulle.
Ei ne vakoiluohjelmatkaan itsekseen asennu. Ne täytyy joko asentaa suoraan puhelimeen tai saada käyttäjä klikkaamaan linkkiä joka saastuttaa luurin.
Salarakkaan kanssa puhutaan salapuhelimesta, puolisolle esitellään ihan toinen luuri.
Huh, muuten olisikin heti mennyt pettämään!
Pystyykö seurantasovelluksen asentamaan etänä? En ole itse laittamassa mutta puhelin tekee välillä outoja juttuja. Kumppaniani en todellakaan siitä epäile kylläkään.
Eiköhän pettämisestä kiinni jääminen ole pienin ja vähiten ahdistava ongelma, jos joku sekopää rikollinen stalkkaa puhelimen kautta, oli se sekopää sitten oma kumppani tai joku muu.
Tai mitä jos olisi rehti ja reilu ihminen eikä pettäisi kumppaniaan laisinkaan tai ainakin lopettaisi suhteen kun se ei selvästi toimi.