Mies tekee liikaa töitä..
Meillä on tilanne että perheeseen kuuluu kaksi lasta joita hoidan kotona. Mies on yrittäjä ja mielestäni tekee aivan liikaa töitä. Omasta mielestään tekee vain hieman enemmän kuin keskiverto "duunari". Rupean olemaan todella väsynyt yksin lapsien kanssa olemiseen ja kodin pyörittämiseen... olen asiasta miehelleni sanonut mutta hän ei ymmärrä vaan vetoaa siihen että jaksaahan muutkin ja valitan turhasta. Riitelemme asiasta tasaiseen tahtiin mutta mikään ei muutu... Onko muut painineet samojen asioiden kanssa? Miten olette asian ratkaisseet?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vastaukset on kyllä just sitä mitä odotinkin🙈 Pointti nyt vaan oli että painiiko muut samojen asioiden kanssa ja onko jotain vinkkejä miten päästä asiassa eteen päin... Ymmärrän kyllä että töitä on tehtävä mutta kohtuus kaikessa. Ei ole varmaan kenenkään etu että äiti väsyy kotona ja isä töissä. Lapsillakin on oikeus kuitenkin läsnäolevaan isään ja kai myös vaimollakin 😊 Lähinnä "pelkään" sitä että hän nelikymppisenä havahdutaan että olis tarvinnu olla enemmän kotona silloin kun lapset oli pieniä..
AP
Niin ja tietysti mies on ennen lasten tuloa tehnyt normaaleja työpäiviä eikö?
Vinkki miten pääset eteenpäin on että jatkat kuten tähänkin asti.
Mun mies oli duunari kun tavattiin. Haaveili omasta firmasta ja kannustin häntä siihen koska tiesin kuinka kovasti sitä haluaa. Ja silloin myös tiedostin että töitä tehdään paljon, toki se joskus pännii. Mutta kilpailu on kovaa, ei sitä niin vain voi sanoa asiakkaalle ei.
Elämäntapa tämä enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Osan töistä voisi teettää työntekijöillä tai muuten järjestellä työt niin että vapaatakin olisi.. lapset on alle kouluikäisiä 4 vuoden ikäerolla. Toki meillä kodinkoneita on mutta ainakaan meidän lapsia ei hoideta nappia painamalla. Töissä olen ollut viimeksi ennen nuorimmaisen syntymää pari vuotta sitten.
"Lausuntoa"odotellessa...😁
Eli nuorimmainenkin on jo vähintään parivuotias. Lapset päiväkotiin ja rahaa tienaamaan, siinä ratkaisu ongelmiisi. Miehenkin taloudellinen paine helpottaa kummasti kun äitylikin osallistuu talouden kustannuksiin.
5 pientä sanaa: Lapset päivähoitoon ja äiti töihin.