Onko ruissipsit+tuorejuusto terveellisempi vaihtoehto kuin sipsit + dippi?
Olen koukussa sipseihin (ja dippiin) ja mietin tilalle jotain edes vähän järkevämpää vaihtoehtoa. Onko mielestänne pienempi paha syödä pieni kulho ruissipsejä ja dipata niitä tuorejuustoon, kuin pieni kulho tavallisia sipsejä? Ruissipseissä on ainakin vähemmän kaloreita kuin perunalastuissa, mutta onko tuorejuusto sen sijaan huonompi vaihtoehto kuin perus kermaviili ja dippi? Kysyn siksi mielipiteitä, kun olen ymmärtänyt ettei kalorit suinkaan ole se ainut asia mitä kannattaa tuijottaa enkä välttämättä osaa ottaa kaikkea huomioon. Haluaisin olla edes vähän terveelliseMPI, vaikken siis kokonaan halua herkuttelusta luopua. Ennen haaveilin aina sipseistä, karkeista ja limsasta, mutta nykyään himoitsen ruissipsejä, voileipäkeksejä, viiniä ja juustoa/tuorejuustoa... Kuulostaa vähän paremmalta mutta onko sitten lopulta kuitenkaan mikään joka viikkoinen juttu. :D
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Pierettää ainakin sata kertaa enemmän.
ei naiset piere
No onhan ne nyt marginaalisesti terveellisempi vaihtoehto. Jos tulee usein syötyä niin sitten sillä on varmaan jotain merkitystäkin.
Lue niistä se ainesosaluettelo ja päättele siitä. Terveellisyyttä ei mitata kaloreilla.
Tuorejuuston ja dipin terveellisyydessä isoin ero lienee se, että kummassa on enemmän sokeria. Ja sehän riippuu mausta. Varmasti kutakuinkin sokeriton tuorejuusto on parempi kun se kaikkein makein dippisekoitus? Parhaimman saisit kyllä, jos ottaisit pohjaksi sen kermaviilin, ja maustaisit sen itse. Yhtä nopea tehdä kuin dippipussin sekoitus, ja silloin voit olla satavarma ettei siinä ole lisätty mitään ylimääräistä.
Ruissipsit on yleensä parempi kuin tavalliset sipsit, mutta niissäkin määrä ja maustaminen ratkaisee. Tutkaile pussien kylkiä. Ja harkitse joskus kokeilla vaikka ruisnappeja, mitä ei ole maustettu erikseen millään.
Ei kummoistakaan eroa. Määrä ratkaisee. Molempia voi syödä silloin tällöin, kohtuudella!
Sekä tuorejuuston että kermaviilin voi tosiaan maustaa itse, niin välttyy piilosokerilta ja lisäaineilta. Älä valitse light-versioita, vaan ota maitotuotteista normaalirasvainen vaihtoehto.
Up