Olenko mielestänne ansainnut tämän?
Lähdin uudelleen kouluttautumaan aikuisena parantaakseni mahdollisuuksia työelämässä ja paremman palkan toiveessa. Noh, siinä kävi näin; Sairastuin ja jouduin olemaan useamman kuukauden ajan sairaslomalla ja tuona aikana minua pompoteltiin Kelan ja työkkärin välillä, en saanut mitään selkoa mitä opintojen kanssa pitää tehdä ja mitä tukia minun kuuluu virallisesti hakea. Toisaalla ohjattiin keskeyttämään ja toisaalla ettei kannata, jos kuitenkin jatkan opintoja.
Sinnikkäästi halusin jatkaa opintoja, mutta noiden tukien takia kaikki meni solmuun. Hain Kelan mielestä vääriä tukia ja sain päätöksen, että joudun maksamaan takaisin esimerkiksi asumistukea. Se jäi minulle itselleni maksettavaksi, eikä sosiaalitoimistossa huomioitu sitä ollenkaan toimeentulotuessa.
Nyt olen valmistumassa kuukauden päästä koulusta ja sain juuri tiedoksiannon käräjäoikeudesta maksamattomista vuokrista kahdelta kuukaudelta ja häätöilmoituksen. Minulla on ollut sopimus, että Kelalta maksetaan vuokra suoraan.
Eli minulla on nyt menneet luottotiedot ja kohta ilmeisesti myös asunto. Kylläpä kannatti opiskella.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai olen jo hoitamassa tätä asiaa. -Ap
No ei paljo siltä vaikuta jos täällä kyselet!!!
En oikeastaan kysele apua tähän tilanteeseen, vaan että onko tämä järjestelmä ihmisten mielestä ihan oikein jos sairaat jäävät ilman apua. -Ap
Aikuiset ovat aina vastuussa itse itsetään, myös sairaustuessa. Ei ole yhteiskunnan velvollisuus olla huoltajan roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan kysele apua tähän tilanteeseen, vaan että onko tämä järjestelmä ihmisten mielestä ihan oikein jos sairaat jäävät ilman apua. -Ap
Onko mahdollista ettet silloin tekeydy joksikin henkilöksi tehdessäsi näitä aloituksia, vaan teet ihan oikean aloituksen kysymyksineen liittyen aihepiiriin. Menee maku vastatessa näihin feikkialoituksiin, vaikka oikeasta aiheesta kyse. Pilaat nimittäin vähän näitä ketjuja tällä tavalla.
En ole koskaan ennen tänne kommentoinut keskusteluja. Syö lääkkeesi jos luulet miljoonasta ihmisestä tunnistavasi jonkun nettikirjoittelijan. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Ok, tänne on näköjään turha odottaa mitään asiallista keskustelua aiheesta. Aloituksessani kerroin tilanteen ja täällä syytetään etten minä osaa hoitaa asioitani. Minkä voin sille, jos minua on neuvottu väärin tukien hakemisessa! En ole niiden hakemisessa mikään ammattilainen ja olen ollut pitkään työelämässä joten kaikki tuo rumba tukien hakemisen suhteen on minulle uutta!
Täällä tuntuu olevan todella ilkeitä ihmisiä. Poistun lukemasta typeriä kommentteja. Hyvää päivänjatkoa vaan. -Ap
Suomessa on ilmainen peruskoulutus, jossa sinutkin on opettu lukemaan. Suomessa on myös täysi-ikäisyysraja, jonka saavutettuaan jokainen vastaa itse itsestään.
Olet ollut pitkään työelämässä, etkä ole saanut itsellesi mitään selustan turvaa luotu tälläisiä tilanteita varten?
Et sinä mihinkään poistu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista ettet silloin tekeydy joksikin henkilöksi tehdessäsi näitä aloituksia, vaan teet ihan oikean aloituksen kysymyksineen liittyen aihepiiriin. Menee maku vastatessa näihin feikkialoituksiin, vaikka oikeasta aiheesta kyse. Pilaat nimittäin vähän näitä ketjuja tällä tavalla.
En ole koskaan ennen tänne kommentoinut keskusteluja. Syö lääkkeesi jos luulet miljoonasta ihmisestä tunnistavasi jonkun nettikirjoittelijan. -Ap
Eikö sinun pitänyt poistua?
Vierailija kirjoitti:
Ok, tänne on näköjään turha odottaa mitään asiallista keskustelua aiheesta. Aloituksessani kerroin tilanteen ja täällä syytetään etten minä osaa hoitaa asioitani. Minkä voin sille, jos minua on neuvottu väärin tukien hakemisessa! En ole niiden hakemisessa mikään ammattilainen ja olen ollut pitkään työelämässä joten kaikki tuo rumba tukien hakemisen suhteen on minulle uutta!
Täällä tuntuu olevan todella ilkeitä ihmisiä. Poistun lukemasta typeriä kommentteja. Hyvää päivänjatkoa vaan. -Ap
Hyvä! Tee se, ja ryhdistäydy.
Vierailija kirjoitti:
Näkemiin:)
:D