Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko mielestänne ansainnut tämän?

Vierailija
10.05.2017 |

Lähdin uudelleen kouluttautumaan aikuisena parantaakseni mahdollisuuksia työelämässä ja paremman palkan toiveessa. Noh, siinä kävi näin; Sairastuin ja jouduin olemaan useamman kuukauden ajan sairaslomalla ja tuona aikana minua pompoteltiin Kelan ja työkkärin välillä, en saanut mitään selkoa mitä opintojen kanssa pitää tehdä ja mitä tukia minun kuuluu virallisesti hakea. Toisaalla ohjattiin keskeyttämään ja toisaalla ettei kannata, jos kuitenkin jatkan opintoja.

Sinnikkäästi halusin jatkaa opintoja, mutta noiden tukien takia kaikki meni solmuun. Hain Kelan mielestä vääriä tukia ja sain päätöksen, että joudun maksamaan takaisin esimerkiksi asumistukea. Se jäi minulle itselleni maksettavaksi, eikä sosiaalitoimistossa huomioitu sitä ollenkaan toimeentulotuessa.

Nyt olen valmistumassa kuukauden päästä koulusta ja sain juuri tiedoksiannon käräjäoikeudesta maksamattomista vuokrista kahdelta kuukaudelta ja häätöilmoituksen. Minulla on ollut sopimus, että Kelalta maksetaan vuokra suoraan.

Eli minulla on nyt menneet luottotiedot ja kohta ilmeisesti myös asunto. Kylläpä kannatti opiskella.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sairauteni aikana pyysin apua sosiaalitoimistosta asioiden hoitamiseen, koska en itse jaksanut mutta ei kukaan minua auttanut. Kaikki nuo tukien hakemiset yms tehdään todella vaikeaksi, jos sairastuu. Mietin vaan kuinkahan monta muuta ihmistä on sairaana nytkin kotona ilman rahaa ja apua. Veikkaan, että aika monta. -Ap

Vierailija
2/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti sinne käräjäoikeudem sihteerille asiasta, ja tee maksusuunnitelma heti. Häätökirjeessä pitäisi näkyä sihteerin numero, vastasinkohan nyt edes kysymykseen. Soita myös kelalle ja kerro asia. Onko maksusuunnitelmaa mahdollista vielä vuokranantajan kanssa tehdä? On toki olemassa sossu, ja jos haet erillistä toimeentulotuen tarkistusta, niin se pitää tehdä erikseen, toimeentulotukeen olet myös oikeutettu jos rahat loppu, luulen. Soittele nyt heti ja jo tänään ja ala selvittämään tuo asia. Velkasuunnitelma voidaan myös tehdä, soita sosiaalivirkailijalle neuvontapuhelimeem myös. Nyt töpinäksi siellä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ansaitsit kun et asioitas hoitanu.

Vierailija
4/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun välitystili olisi hyvä sulle jatkossa. Nyt voisit sen saadakin, kunon näyttöä, että vuokriakaan et saa hoidettua itse.

Vierailija
5/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen jo hoitamassa tätä asiaa. -Ap

Vierailija
6/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko provo tas!!Taitaa olla, tuliko kelan uutiset taas luettua, kirjota ap joskus edes jotain aitoa elämästäs!

Vierailija
7/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata luottaa yhtään kelaan että tekisi mitään oikein.

Vierailija
8/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossun välitystili olisi hyvä sulle jatkossa. Nyt voisit sen saadakin, kunon näyttöä, että vuokriakaan et saa hoidettua itse.

Olen pyytänyt Kelalta maksua suoraan vuokranantajalle. Osaatko sinä lukea? -Ap

Vierailija
9/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei paljo siltä vaikuta jos täällä kyselet!!!

Vierailija
10/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä pillereitä muuten vedät?Punaisia?Keltaisia?

Vierailija
11/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs Kela vastasi pyyntöösi?

Vierailija
12/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap osaatko sinä hoitaa omia asioitasi? Kaikki osaa lukea kyllä täällä palstalla.

Vierailija
13/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää aina olko niin ilkeitä - kyllähän me kaikki teemme virheitä, mukavampi olisi neuvoa eikä ärhennellä, kun toinen on pulassa!

Vierailija
14/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan kysele apua tähän tilanteeseen, vaan että onko tämä järjestelmä ihmisten mielestä ihan oikein jos sairaat jäävät ilman apua. -Ap

Vierailija
15/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, meillä 40000 irakilaista, jotka eivät osaa tehdä, lukea tai kirjoittaa mitään. He ovat sinua vähän parempi, joten heidän asiansa hoidetaan ennen sinua. Odota vuoroasi vain maltilla.

Vierailija
16/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Vierailija
17/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sairauteni aikana pyysin apua sosiaalitoimistosta asioiden hoitamiseen, koska en itse jaksanut mutta ei kukaan minua auttanut. Kaikki nuo tukien hakemiset yms tehdään todella vaikeaksi, jos sairastuu. Mietin vaan kuinkahan monta muuta ihmistä on sairaana nytkin kotona ilman rahaa ja apua. Veikkaan, että aika monta. -Ap

On se terävä :D "Veikkaan, ettäaika monta" :D. No uutiset olet ainakin lukenut, että niistä ollaan kartalla jos ei muusta..:)

Vierailija
18/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, niin feel you. Itselläni melko samanlainen kokemus. Opiskelin, tein samalla töitä ja yksi onnettomuus vei sitten pitkälle saikulle. Kelasta ei saanut tukia, sossustakaan ei saanut rahaa, koska periaatteessa olin opiskelija ja olisi pitänyt ottaa laina, mutta siinä vaiheessa en edes ollut oikeutettu opintotukeen, koska en ollut opiskelija. Kaikki säästöt meni, että sain pidettyä itseni "kuivilla" ja sai vuokran maksettua.

Vierailija
19/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan kysele apua tähän tilanteeseen, vaan että onko tämä järjestelmä ihmisten mielestä ihan oikein jos sairaat jäävät ilman apua. -Ap

Onko mahdollista ettet silloin tekeydy joksikin henkilöksi tehdessäsi näitä aloituksia, vaan teet ihan oikean aloituksen kysymyksineen liittyen aihepiiriin. Menee maku vastatessa näihin feikkialoituksiin, vaikka oikeasta aiheesta kyse. Pilaat nimittäin vähän näitä ketjuja tällä tavalla.

Vierailija
20/27 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, tänne on näköjään turha odottaa mitään asiallista keskustelua aiheesta. Aloituksessani kerroin tilanteen ja täällä syytetään etten minä osaa hoitaa asioitani. Minkä voin sille, jos minua on neuvottu väärin tukien hakemisessa! En ole niiden hakemisessa mikään ammattilainen ja olen ollut pitkään työelämässä joten kaikki tuo rumba tukien hakemisen suhteen on minulle uutta!

Täällä tuntuu olevan todella ilkeitä ihmisiä. Poistun lukemasta typeriä kommentteja. Hyvää päivänjatkoa vaan. -Ap