Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kissoja vapaana ulos OFFICIAL

Vierailija
10.05.2017 |

Kesä tulee ja lemmikki liikkuu mielellään ulkona vapaana. Pidetään kissat kuitenkin kytkettyinä tai mieluiten ihan kokonaan sisällä - jookosta joo?

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset jotka haluaa että kissat pysyy turvassa ole kissavihaajia. Sisäkissan omistajat tekevät yleensä kissoilleen virikkeitä, leikittävät, ostavat laadukasta ruokaa, saattavat rakentaa ulkotarhan, käyttävät valjaissa pihalla... kun taas ulkokissojen omistajat vaan nakkaa eläimensä pihalle. Tietenkin on olemassa sisäkissanomistajia jotka eivät tarjoa virikkeitä tai ovat huonoja omistajia, mutta kukaan tuntemani tapaus ei sellaista ole. Toisin kuin yksi kaverini jonka kissa saa joka kesä kunnon arvet naamansa kun taistelee muitten kattien kanssa. Toiset kaverini eivät edes leikkauttaneet kissojaan ja niitä pentuja olikin sitten usein. Kissoja myös katoili petojen suihin...

Vierailija
82/118 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että se kissa voi kadota noilla lainvastaisilla retkillään.

Kaikki eivät noista pikkulintujen tappajista ja nurkkiin kusijoista pidä ja joillain on kuulemma "epävirallisia" mutta tehokkaita keinoja joilla tuo loppuu kerta kaikkiaan.

ihminenkin on eläin ja saattaa kadota jälkiä jättämättä.Kuin pieru saharaan.

Tuskinpa vaan.

Mutta kuseskelevia katteja katoaa ihan oikeasti.... :)

no voi kuule kyllä niitä ihmisiäkin katoaa pari kolme päivittäin,eikä kukaan tiedä kenenkä nurkkiin ovat käyneet kuseksimassa.https://www.seiska.fi/Uutiset/KRP-etsii-kadonneita-ihmisia-Joka-kymmene…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuu

Vierailija
84/118 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.is.fi/lemmikit/art-2000001106173.html

Näin hyvin ei valitettavasti käy kaikille...

Vierailija
85/118 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Vierailija
86/118 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkissan tarina

lainaus:Liisa Aaltonen

"Tuijotti ovea pieni kissa, oli aivan hädissään.

Minä se täällä, avatkaa ovi, onhan jo pimeää.

On nälkä ja jano, unikin jo, minua paleltaa.

Tuo metsäkin huokuu pelottavasti, on jo kuurassa maa.

Ovi aukeni silloin, kun mansikat tuoksui, säteili taivas ja maa.

Ilo kaikui kallion kupeelta, sirkat soitteli viuluaan.

Aurinko hitsasi ahjossaan, lintujen kuoro soi.

Kelli kissa nurmella selällään ja onnen maljasta joi.

Nyt pysyy ovi suljettuna, nukkuu portailla vainaja.

Sillä jäätynyt pisara poskellaan ja silmät suljettuna.

Se pisara hyljätyn kyynel on, se itkunsa itkenyt on.

Vain yksi ovi armahti hyljätyn, pääsi lämpöön ja valohon.

Nyt kissojen taivaassa hyljätty, siellä kyynel on pyyhitty pois.

Saa nukkua helmassa armahtajan, mikä parempi olla vois.

Via dolorosa oli viimeinen polku kesäisen lemmikin.

Muistele lähditkö mökiltä Sinä puhtain sydämin"

Vierailija
87/118 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä naapurien irrallaan olevat koirat käyvät tarpeillaan pihallamme.  Eräs naapuri pitää koiriaan ulkona pihallaan vapaana lähes koko ajan ja voi sitä metelin eli haukunnan määrää. Siitä omalta pihalta ne jatkuvasti karkailevat muiden pihoille kaivelemaan ja kakkaamaan.

Mikä tarve sinulla on puolustella koiranomistajia, kun heissä on valtava määrä idiootteja, jotka eivät kunnolla huolehdi lemmikistään, saati naapurien rauhasta ja oikeudesta omaan pihaansa?[/quote]

Vapaasti rätkyttävät koirat aiheuttavat tosiaan meluhaittaa, mitä pienempi koira, sitä ikävämpi ääni. Talvisin laduilla hiihtäessäni on tullut vastaan koiria omistajineen, tosin nolon näköisenä, kun olen tuijottanut heitä äkäisenä. Koira on vääntänyt torttua omistajan otteessa suoraan portin pieleen, kun asuin kerrostalossa, olin metrin päässä koirasta ja sen omistajasta. Kun lapseni olivat pieniä, heidän kurahaalarinsa olivat joskus koiran ulosteissa, näin niitä lumikasojen päällä. Kerrostalon pihalla tällainen tietysti korostuu, monta typerää koiran omistajaa samassa pihapiirissä. Ja kun olen pihojen liepeillä kesällä halunnut poimia vattuja, niin mihinkä muuhunkaan olen astunut kuin koiran sontaläjään. Uloste on vain tursunnut sandaalien alla ja päällä sekä varpaiden välissä. Millaisia lemmikinpitäjiä >:-<.  Koirien jätöksistä on ollut mulle paljon enemmän haittaa kuin kissojen. En vihaa koiria, mutta niiden omistajissa on rasittavia yksilöitä.

Mutta takaisin vielä kissoihin. Taajama-alueella tietysti täytyy pitää niitä kytkettynä, häkissä tai talutushihnassa, omalla pihalla juoksulangassa, maaseudulla asia erikseen. Kissojen arvostus tuntuu olevan ihmisillä ajoittain valitettavan alhaalla (tahalliset yliajot, kesäkissat, tosiaan nuo vapaana toisten pihoilla ja porteilla juoksevat kissat jne), on toki vastuuntuntoisiakin omistajia. Omistajilleen kissat ovat yleensä tosi tärkeitä perheenjäseniä, kuten myös koirat. Huolehtikaa koirista ja kissoista toiset ihmiset huomioonottaen!

Vierailija
88/118 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyvät perusteelliset ohjeet kissojen ulkoilutilan rakentamiseen:

http://www.kissojensuojelu.fi/ulkoilutilan-rakentaminen/

Vierailija
89/118 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kissaa, mutta jos olisi, niin en uskaltaisi pitää vapaana. Tuntuu, että kissojen omistajat ei ymmärrä mihin vaaraan se kissa siellä ulkona joutuu, autot, muut petoeläimet ja tietenkin kusipäiset ihmiset, jotka voineekin laskea noihin edellä mainittuihin.

Vierailija
90/118 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaverkon asentaminen lasitetulle parvekkeelle -ohje:

http://www.pelastetaankissat24.com/images/kissaverkko.pdf

Vierailija
91/118 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ONNELLINEN SISÄKISSA"

http://www.dewi.info/2011/10/29/onnellinen-sisakissa/

Tässä artikkelissa on tosi monta hyvää näkökulmaa ja neuvoa / ehdotusta aiheesta.

Vierailija
92/118 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
93/118 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
94/118 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin paikallisen eläinsuojan sivuilta, että erästä jatkuvasti vapaana liikkuvaa kissaa ei taideta enää luovuttaa omistajalle. Kissa on siis useaan kertaan toimitettu suojalle. Asun pari kilometriä kaupungin keskustasta ja itsekin olen kissan välillä nähnyt juoksemassa mm. autotiellä. 

Minusta ihan oikein, jos noin vastuuton omistaja ei saa kissaa takaisin. Itse voisin tarjota kissalle paremman kodin.

Vierailija
95/118 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaha. Ei voi kuin nauraa! Meidän kissa saa ainakin olla meidän pihalla vapaana päivät pitkät. Hyvä vain että on marjapensaiden vartiana hätyyttelemässä linnut pois.

Vierailija
96/118 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla se naapurin junttipaska.

Niin kauan kuin sun lapsesi remmeltävät toisten pihoilla, pimpottavat ovikelloa turhaan, kurkkivat toisten ikkunoista ja rikkovat tavaroita kissamme kulevat vapaana niin kuin laki sallii, susta ja kakaroistasi ollaan kyllä tehty rikosilmoitus. Kyllä, matkasi aseen kanssa meidän tontillamme tallentui valvontakameralle. Ja kyllä, ilmoitus tallentavasta kameravalvonnasta oli vieläpä sen kylrin alla, jossa lukee yksityisaluetta.

Vierailija
97/118 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin nyyhkyjutun, kun rakas lemmikki oli loukutettu ja viety salaa piikille. Enemmän näitä! :)

Vierailija
98/118 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Todelliset kissanpäivät! Istanbulilaiset huolehtivat kulkukissoista yhdessä, vaikka poliittiset riidat erottavat muuten ihmiset. Istanbulilaiset huolehtivat ja paijaavat katukissoja kaikkialla. Kissat ovat tervetulleita kahviloihin, ruokakauppoihin ja jopa moskeijaan." 

http://yle.fi/uutiset/3-9529201

Vierailija
99/118 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tämä ketju muistutti minua juuri siitä miksi muutin aikanaan pois Suomesta. Jestas ihmiset valittavat pienistä asioista! 

Vierailija
100/118 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, tämä ketju muistutti minua juuri siitä miksi muutin aikanaan pois Suomesta. Jestas ihmiset valittavat pienistä asioista! 

Ei tämä mikään pieni asia ole. Onko se sinusta pieni asia, että kissa aiheuttaa ketjukolarin vilkkaasti liikennöidyllä tiellä. Kolarissa kuolee ja loukkaantuu kissan lisäksi ihmisiä.