Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kissoja vapaana ulos OFFICIAL

Vierailija
10.05.2017 |

Kesä tulee ja lemmikki liikkuu mielellään ulkona vapaana. Pidetään kissat kuitenkin kytkettyinä tai mieluiten ihan kokonaan sisällä - jookosta joo?

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla oli niin kova nälkä!

Koitin saada syötäväksi hiiriä, mutta en minä ollut ehtinyt opetella saalistamaan, olin vielä aika pieni poika ja kuppi oli ollut koko kesän täynnä ruokaa...

Yhtäkkiä ihmiset, jotka olivat huolehtineet ruuastani, katosivat ja ruokakuppi pysyi tyhjänä, vaikka kuinka usein kävin tarkistamassa.

Minulla oli niin kova nälkä. Tunsin voimienikin ehtyvän ja kylmyys pakotti luitani. Kesällä oli ollut niin lämmin nukkua vaikka ulkona, mutta hiipivät pakkaset alkoivat kuluttaa viimeisiä voimiani, jotka olivat jäljellä viimeisestä kupissa olleesta murusesta.

Minulla oli niin kova nälkä! Etsin viimeisillä voimillani ihmisen hajua ja päädyin puuliiteriin piiloon pahimmalta yön pakkaselta.

Sieltä minut löydettiin.

Ei minulla enää ollut nälkä, keskityin vain hengittämiseen. Ihminen kuljetti minut toisen ihmisen luo, joka antoi minulle lämpimän kankaan alle ja koitti auttaa luuksi riutunutta minua.

Tänään pääsin pois. Sain tuntea ihmisen käden lämmön koko viimeisen elintuntini, käsi pysyi siinä lämmittämässä ja rauhoittamassa siihen hetkeen saakka, kun sieluni pyrähti vapaaksi.

Käsi silitti selkärankani jokaisen nikaman kerrallaan pehmeästi ja anteeksipyytäen, siihen oli turvallista nukahtaa.

Sain minä nimenkin. Olin Kauko. Ihmisen hylkäämä kesäkissa. "

Jenni Soininen:  Kauko tarinan kirjoittajana

Vierailija
102/118 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä tulee ja lemmikki liikkuu mielellään ulkona vapaana. Pidetään kissat kuitenkin kytkettyinä tai mieluiten ihan kokonaan sisällä - jookosta joo?

Kissan pitäminen sisällä vankina on eläinrääkkäystä. Oikeasti. Jookosta joo, otetaan niitä kissoja vain maalle missä ne voi kulkea nirppanokkia häiritsemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissan pitäminen sisällä vankina on eläinrääkkäystä. Oikeasti. Jookosta joo, otetaan niitä kissoja vain maalle missä ne voi kulkea nirppanokkia häiritsemättä.

Kas, taas löytyi joku jonka mielestä on ihan ok noudattaa sääntöjä valikoivasti.

Ne jotka eivät sovi omaan elämänkatsomukseen voidaan ihan surutta jättää huomiotta.

Vinkki: ei kannata päästää kattiasi kuseskelemaan pihalleni. Sille voi vaikka sattua jotain... auto ajaa yli jne.

Vierailija
104/118 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla oli niin kova nälkä!

Koitin saada syötäväksi hiiriä, mutta en minä ollut ehtinyt opetella saalistamaan, olin vielä aika pieni poika ja kuppi oli ollut koko kesän täynnä ruokaa...

Yhtäkkiä ihmiset, jotka olivat huolehtineet ruuastani, katosivat ja ruokakuppi pysyi tyhjänä, vaikka kuinka usein kävin tarkistamassa.

Minulla oli niin kova nälkä. Tunsin voimienikin ehtyvän ja kylmyys pakotti luitani. Kesällä oli ollut niin lämmin nukkua vaikka ulkona, mutta hiipivät pakkaset alkoivat kuluttaa viimeisiä voimiani, jotka olivat jäljellä viimeisestä kupissa olleesta murusesta.

Minulla oli niin kova nälkä! Etsin viimeisillä voimillani ihmisen hajua ja päädyin puuliiteriin piiloon pahimmalta yön pakkaselta.

Sieltä minut löydettiin.

Ei minulla enää ollut nälkä, keskityin vain hengittämiseen. Ihminen kuljetti minut toisen ihmisen luo, joka antoi minulle lämpimän kankaan alle ja koitti auttaa luuksi riutunutta minua.

Tänään pääsin pois. Sain tuntea ihmisen käden lämmön koko viimeisen elintuntini, käsi pysyi siinä lämmittämässä ja rauhoittamassa siihen hetkeen saakka, kun sieluni pyrähti vapaaksi.

Käsi silitti selkärankani jokaisen nikaman kerrallaan pehmeästi ja anteeksipyytäen, siihen oli turvallista nukahtaa.

Sain minä nimenkin. Olin Kauko. Ihmisen hylkäämä kesäkissa. "

Jenni Soininen:  Kauko tarinan kirjoittajana

Voi miten surullista, itku tuli. On järkyttävää jos vielä näinä aikoina joku kesäkissan ottaa 😢

Vierailija
105/118 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkö sinkkumies aloituksissaan yleensä nimimerkkiä vai ei? Olisi kiva, jos käyttäisi, niin ei tarvitsisi eksyä ikäviin, itsekkäisiin ketjuihin. Kiten kivikissaäidinkin ketjut.

Vitsi mikä herkkis! Meneekö päiväsi pilalle toisten kommenteista? Ehkei kannattais ottaa kaikkea niin ITSEENSÄ. Anna muille mielipiteenvapaus, okei? Ja siis kannatan ehdottomasti kissojen ulkoilua, eikä mun päivä mene sinkkumiehen inkutuksista pilalle, varmasti on asioita, joilla HÄN pilaisi mun päiväni, jos mun kissat pilaisivat hänen.

Vierailija
106/118 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kissa ei kärsi sisällä". Miksiköhän miedän kolmesta kissasta yksikään ei halua olla enemmän sisällä, kuin ulkona? Eikä ne sisällä ollessaan käyttäydy häiritsevästi. Eivätkä saa hepuleita ikinä. Minusta ne nauttivat eniten ulkona kuljeskelusta ja varsinkin kaksi narttua hiirestävät innokkaasti. Isoin saalis oli pieni rusakko. Kaikki leikattuja ja madotettuja. Ruokitaan sisällä, lisäksi usein nukkuvatkin sisällä, (mutta ei aina). Yöksi pääsevät kuistille jos haluavat tulla sisään.

Vierailija
107/118 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas, taas löytyi joku jonka mielestä on ihan ok noudattaa sääntöjä valikoivasti.

Ne jotka eivät sovi omaan elämänkatsomukseen voidaan ihan surutta jättää huomiotta.

Vinkki: ei kannata päästää kattiasi kuseskelemaan pihalleni. Sille voi vaikka sattua jotain... auto ajaa yli jne.

Niin, mitä? Mitä laillista sille sattuisi?

Vierailija
108/118 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä? Mitä laillista sille sattuisi?

Laillista? Hmm..... joku voisi ottaa sen kulkukissan kiinni ja toimittaa jonnekin.

Mutta joskus luin netistä kun yksi henkilö kertoi tappavansa kulkukissoja.

Vierailija
109/118 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota kissaa jos et voi pitää sitä ympäri vuoden sisällä omassa kodissasi.

Vierailija
110/118 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa ulkoilee valjaissa, ongelmana on naapuri joka ei kestä nähdä kissaa. Koiraa ulkoiluttavat ok. Hyökkäsi verbaalisesti kimppuun, "etkö ajattele ketään muuta"? Miksi valjaissa oleva kissa on saastaa?

Vierailija
111/118 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, asun maalla (naapureita ei lähimaillakaa) ja leikattu kolli ulkoilee myös itsekseen. GPS:n mukaan pysyy aika lähitienoilla (maks 500m säteellä talosta). Kun lähdetään koiran kanssa metsään, niin tulee mukaan, silloin on maks 5m päässä minusta.

Taajamassa en ymmärrä kissojen vapaaksi päästämistä, on autoteitä ja mahdollisesti naapureita, joita se elukka voi häiritä. Silloin vain valjaissa ulkoilua (näin tein meidän kissan kanssa, kun vielä taajamassa asuttiin).

Kissakin vaatii työtä, samalla tavalla kuin koira. Harmittavan monelle kissalle ei muuta tekemistä ole kuin syöminen, kun omistajat ei jaksa ulkoiluttaa tai leikittää :/

Vierailija
112/118 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taajamassa kissaa ei saa päästää vapaana ulos ilman omistajan suoraa valvontaa. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että omistajan on kuljettava kissan perässä koko ajan. Vain silloin kissa on omistajan välittömässä ja suorassa valvonnassa. Jos kissan päästää kulkemaan itsekseen syyllistyy useamman lain rikkomiseen ja voi joutua vahingonkorvausvelvolliseksi.

Kissaa koskevia lakeja ja asetuksia:

Järjestyslaki 612/2003

Metsästyslaki 615/1993

Eläinsuojelulaki 247/1996

Eläinsuojeluasetus 396/1996

Valtioneuvoston asetus koirien, kissojen ja muiden pienikokoisten seura- ja harrastuseläinten suojelusta 674/2010

(Lemmikkieläinten suojelua koskeva eurooppalainen yleissopimus 49/1992)

Rikoslaki 39/1889

Laki koe-eläintoiminnasta 62/2006

Terveydensuojelulaki 763/1994

Eläintautilaki 441/2013

Vahingonkorvauslaki 412/1974

Vierailija
113/118 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla monesti meinannut ajaa päälle, kun yöllä pimeällä tai päivällä hypännyt kissa eteen. Koiran kanssa kun ulkoilee hihnallakin niin aina naapurin ärsyttävä kissa nostattaa karvat pystyyn ja vaanii, jos hyökkäisi ja raatelisi koiran silmät en varmaan saisi edes korvauksia, mutta jos kissaa sattuisi joutuisin heti naapurien kynittäväksi. Lisäksi kissaa pelkäävänä joudun aina kiertämään kaukaa jos nurkan takaa hyppääkin katti (kokemuksia on, tuttujen kissat raadelleet minua useamman kerran). Pitäkää niistä kissoistanne huolta jos haluatte ne elossa takaisin! Ja onhan noita kissasieppaajiakin ja lapsia jotka rääkkää eläimiä.

Vierailija
114/118 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
115/118 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkipolville ja sometutkijoille AV:n vuoden 2017 kissakeskusteluista muistoksi...

https://www.vauva.fi/keskustelu/2989105/perheen-rakas-hyrre-kissa-loyty…

Vierailija
116/118 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen on SDP:n Näkkäläjärven tuomio: Osallistui kissan tappamiseen lapiolla, kaveriporukka jätti viestin oveen: ”Tapettiin sun katit”

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b69e7dfb-c588-40c3-b515-385e93ab7…

Vierailija
117/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up 

Vierailija
118/118 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TYHMIÄ IHMISIÄ LIIKENTEESEEN LAINKAAN.