Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsu polttareihin, muttei häihin.

Vierailija
10.05.2017 |

Sain kutsun ystäväni polttareihin, mutta en häihin. Polttareissa kuulemma juhlimme suuremmalla porukalla ystäväämme ja itse häät tulevat olemaan pienen piirin intiimit juhlat. Tunnen olevani nipottaja, kun minusta tämä asetelma kuulostaa kummalliselle. Kustantaisimme yhdessä polttarit ja häälahjan, mutta itse juhlaan en saa osallistua. Tekisi mieli jäädä polttareistakin pois.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla järjestettiin polttarit, joissa oli varmaan 30 kaveriani. Menin kuitenkin naimisiin vaimoni kotimaassa, eikä yksikään kavereistani ollut paikalla. Olisivat toki saaneet omalla kustannuksellaan Japaniin tulla.

Sitä paitsi ei kai kukaan itse järjestä polttareitaan tai kutsu sinne ihmisiä.

Vierailija
2/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi polttareihin ellei kutsuttaisi häihin.

Voi kai ne polttaritkin sitten pitää intiimisti pienellä porukalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta, varsinkin tuo että hankkisitte häälahjan mutta ette pääsisi itse häihin. Luulen että minulla olisi polttaripäivälle muita suunnitelmia..

Vierailija
4/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää pois, ehdottomasti. Olet mukana ilmeisesti vain lypsylehmänä etkä oikeana ystävänä.

Vierailija
5/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta törkeää käytöstä

Vierailija
6/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suurinta osaa polttariporukasta ei ole kutsuttu häihin, niin enpä näkisi tuossa järjestelyssä mitään loukkaavaa. Ei häät ole minusta mikään palkinto ikävistä polttareista, vaan polttarit on ihan itsessään jo kiva juhla, johon osallistuisin mielelläni. Toki polttarien budjetti ja työmäärä on sovitettava sellaiseksi, ettei ketään harmita, mutta niin tulee mielestäni toimia aina.

Olen ollut lukuisissa polttareissa, joiden osallistujista iso osa ei ole ollut häihin tulossa, eikä se ole koskaan ollut mikään ongelma. Itselläni tosin ei ollut sen enempää häitä kuin polttareitakaan, kun mentiin miehen kanssa salaa vihille - tällöin muutama kaveri harmitteli sitä, että olisivat halunneet järkätä minulle polttarit, vaikka "häissä" oli paikalla vain tasan kummankin lähin ystävä todistajana.

Sitten toki hieman tökkäisi, jos poltareissa on tyyliin 20 osallistujaa ja joukossa on sitten vain joku yksi, jota ei häihin ole kutsuttu - silloin tulisi mieleen, että kuinka ne 19 muuta sopivat häihin, mutta tämä yksi on sitten liikaa? Jos tästä ei ole kyse, niin miksi et osallistuisi ja pitäisi hauskaa?

Vierailija
7/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, joka on menossa naimisiin, ei siis itse ole järjestämässä näitä polttareita, vaan näissä bileissä on oma seremoniamestarinsa. Tämä ja muutama muu valikoitu on kutsuttu häihinkin, mutta iso osa polttariporukasta "juhlii" häitä polttareissa ainoastaan. 

ap.

Vierailija
8/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän siltä että pariskunta yrittää päästä vähäisellä rahalla mutta tahtovat paljon häälahjoja. 

Vierailija
9/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt ole aika yleistä että kun itte häät on pienet niin polttarit/bileet järjestetään isommalle kaveriporukalle? Sitä en ymmärrä että miksi pitäisi häälahjaa ostaa jos tarkoitus on vaan bilettää kavereiden kesken. Vai onko häälahja siis yhteinen kaikkien osallistujien kesken? Luulisin ettei kustannukset silloin nouse liian suureksi.

Luulis kyllä kanssa et morsmaikulle riittäis lahjaksi että on kaikki rakkaat ympärillä juhlimassa omaa naimisiinmenoa :D

Vierailija
10/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hullunkurista, että polttareista suunnitellaan suurempia kuin häistä. Ja jos vielä hääpari viettää polttareitaan erillään niin sitten on kummallakin erikseen omat bileet. 

Jos itse olisin menossa naimisiin, niin mieluummin panostaisin ja juhlisin häissä isolla porukalla yhdessä omien ja sulhasen kavereiden kanssa. Hääthän ne pääasia on, ei mitkään vapaaehtoiset polttarit

Vierailija
11/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella omituinen toimintatapa, varsinkin jos osa polttarivieraista kutsutaan häihin. Sitten ehkä voisin ymmärtää, jos häät olisivat oikeasti todella pienellä porukalla, tyyliin molempien vanhemmat vain paikalla, ja ystävät haluaisivat silti osallistua jotenkin.

Vierailija
12/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suurinta osaa polttariporukasta ei ole kutsuttu häihin, niin enpä näkisi tuossa järjestelyssä mitään loukkaavaa. Ei häät ole minusta mikään palkinto ikävistä polttareista, vaan polttarit on ihan itsessään jo kiva juhla, johon osallistuisin mielelläni. Toki polttarien budjetti ja työmäärä on sovitettava sellaiseksi, ettei ketään harmita, mutta niin tulee mielestäni toimia aina.

Olen ollut lukuisissa polttareissa, joiden osallistujista iso osa ei ole ollut häihin tulossa, eikä se ole koskaan ollut mikään ongelma. Itselläni tosin ei ollut sen enempää häitä kuin polttareitakaan, kun mentiin miehen kanssa salaa vihille - tällöin muutama kaveri harmitteli sitä, että olisivat halunneet järkätä minulle polttarit, vaikka "häissä" oli paikalla vain tasan kummankin lähin ystävä todistajana.

Sitten toki hieman tökkäisi, jos poltareissa on tyyliin 20 osallistujaa ja joukossa on sitten vain joku yksi, jota ei häihin ole kutsuttu - silloin tulisi mieleen, että kuinka ne 19 muuta sopivat häihin, mutta tämä yksi on sitten liikaa? Jos tästä ei ole kyse, niin miksi et osallistuisi ja pitäisi hauskaa?

Juuri tämän tyylisesti uskoisin asian olleen suunnitellun. En tosin tiedä, miten paljon loppujen lopuksi itse häihin tulee kutsuttuja, mutta en ole ainoa, jota ei kutsuttu. Silti minusta tämä on tosi omituista. Mielestäni polttareihin kutsutaan ne, jotka tulevat myöhemmin häihinkin. 

ap.

Vierailija
13/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran tiedän, ettei kyse ole mistään minimaalisen pienistä häistä tyyliin kaksi todistajaa. Uskoisin paikalle tulevan noin parikymmentä vierasta.

ap.

Vierailija
14/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttareihin osallistuisin aivan mielelläni, mutta häälahjan hankintaan en osallistuisi.

Vierailija
15/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nyt ole aika yleistä että kun itte häät on pienet niin polttarit/bileet järjestetään isommalle kaveriporukalle? Sitä en ymmärrä että miksi pitäisi häälahjaa ostaa jos tarkoitus on vaan bilettää kavereiden kesken. Vai onko häälahja siis yhteinen kaikkien osallistujien kesken? Luulisin ettei kustannukset silloin nouse liian suureksi.

Luulis kyllä kanssa et morsmaikulle riittäis lahjaksi että on kaikki rakkaat ympärillä juhlimassa omaa naimisiinmenoa :D

Suunnitelmat ovat sen verran suuret, että jokaisen polttarivieraan tulee maksaa etukäteen tilille 200 euroa. Tämä kattaa oman biletyksen, juhlakalun biletyksen sekä häälahjan. Tiukkaa tekee työttömälle. Tiedossa siis  ainakin saunomista, juomista sekä syömistä ja juhlakalulle hierontaa yms. 

ap.

Vierailija
16/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ystäväni polttareissa ja häiden jälkeisissä bileissä, itse häät vietettiin perheen ja isovanhempien voimin, juuri sellainen parikymmentä henkeä. Ei tuntunut lainkaan omituiselta, joillekin se hetki on sellainen joka vietetään mieluummin rauhassa läheisten kanssa eikä käydä kättelemässä puolta sukua ja viihdytetä kaikkia kavereita niin ettei kerkeä oikein kenenkään kanssa olemaan rauhassa. Itsekin juhlisin nimenomaan niin, vain läheiset maistraattiin ja syömään sen jälkeen, seuraavalla viikolla vaikka jäätävät bileet jonne kutsuu kaikki :D

Vierailija
17/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tota häälahjaan osallistumista jos ei häihinkään saa osallistua. Polttarit ja niiden kustannukset ok.

Vierailija
18/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelmat ovat sen verran suuret, että jokaisen polttarivieraan tulee maksaa etukäteen tilille 200 euroa. Tämä kattaa oman biletyksen, juhlakalun biletyksen sekä häälahjan. Tiukkaa tekee työttömälle. Tiedossa siis  ainakin saunomista, juomista sekä syömistä ja juhlakalulle hierontaa yms. 

ap.

Itsehän päätät osallistutko vai et. Itse en osallistuisi missään tapauksessa enkä laittaisi 200 euroa polttareihin vaikka kutsuttaisiin häihinkin (ja vaikka minulla summaan olisi varaakin).

Järkyttävää rahastusta tuostakin on tullut.

Vierailija
19/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Huh mikä summa. En ole mikään pihi ja en ihan lähde mukaan mihinkään max 20 e naama, mutta jos ohjelma on tuota tasoa niin mihin se raha oikein menee.

Kaverin polttareissa 50 eurolla sai mökin ja iltaruuan ja aamupalan siellä, morsiussauna, tankotanssitunti, rastikierros, keikka (pääsymaksu maksettiin itse), ja muuta pientä sälää. Kyytejä yms.

Vierailija
20/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Toi ny on HIEMAN LIIKAA. Ei tulis mieleenkään järjestää sellaisia bileitä joissa kenenkään tartteis etukäteen maksaa yhtään mitään mistään ja varsinkaan kahtasataa :D Ihan ensiksi pitäis kyllä konsultoida ihmisten maksukykyä. Itsekin työttömänä jättäisin varmaan menemättä jos vähänkin olis fiilis että vaan maksajaksi sitä on menossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi