Naapurin alle kouluikäiset lapset huutavat aamukuudesta asti. Voiko asiasta sanoa?
Naapurin lapset huutavat, kiljuvat, riehuvat ja tömistelevät portaissa aamukuudesta asti ja meteli kuuluu niin naapuriasuntoon kuin seuraavaankin asuntoon. Voiko tästä asiasta huomauttaa, vai meneekö naapurisopu? Pitääkö vain kärsivällisesti odottaa, että lapset kasvavat isommiksi ja (ehkä) huutaminen vähenee? Me lapsiperheen naapurit elämme täysin lapsiperheen aikataulujen ja heräämisten mukaan :(
Kommentit (6)
Voithansinä huomauttaa, mutta luuletko että niitä lapsia kiinnostaa?
Onpa kyllä kurjaa! Lasten äänet saa kyllä kuulua kun ne on nirmaalia elämää, voit toki asiasta sanoa mutta mitään et oikein voi asialle tehdä. Tosi kamalat naapurin vanhemmat, kyllä mä nyt jumaliste himmaan lapsia ja laitan vaikka piirettyjä pyörimään jos aikaiseen heräävät ettei naapureiden tarvitse ihan kukon pieraisun aikaan mun pirkkopettereiden takia nousta.
Itselläni siis 3 alle 5v lasta.
Kyllä saa huomauttaa, mielellään kasvotusten, jotta pystytte asiasta keskustelemaan. Yleensä jos lapun jättää, niin se vaan provosoi herkempiä ihmisiä suuttumaan.
Harva kehtaa suuttua päin naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Voithansinä huomauttaa, mutta luuletko että niitä lapsia kiinnostaa?
Tuskin lapsia, varmaan lasten vanhempia kyllä? Viimeistään siinä vaiheessa, kun toistuvasti alkaa tulemaan valituksia taloyhtiölle, että hiljaisuuden aikaan huudetaan ja kiljutaan rapussa.
Äkkiä siitä varoitus tulee, jos vanhempia ei kiinnosta pitää lapsiaan kurissa.
Kiitos asiallisista vastauksista! Pitänee kerätä rohkeutta ja sanoa mahdollisimman ystävällisesti, josko mitenkään lapset voisivat olla vähän hiljempaa aamun ensimmäisinä tunteina. Riehuminen, kiljuminen ja perheen huutaminen kun herättää koko talon... Perheen vanhemmat tietävät huonosta äänieristyksestä, sillä olemme saaneet "nauttia" toisen naapurin teinitytön biletysmusiikista joinakin iltoina. Kyseessä on siis rivitalo ja omistusasunnot, joten se tekee ongelmasta vielä mutkikkaamman ja tilanne on tosi kinkkinen (ja kello kuusi aamulla jopa raivostuttava)... Säilyttääkö naapurisopu ja kärsiä itse, vai ottaako riski ja huomauttaa asiasta silläkin uhalla, että naapurit loukkaantuvat?!
Ehkä siitä voisi asiallisesti kysyä, että ovatko tietoisia miten hyvin äänet kuuluvat naapuriin?