Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko käyneet katsomassa työkaverien tuloja verotoimistossa?

Vierailija
09.05.2017 |

Itse ajattelin, että en ikinä menisi katsomaan kenenkään tuloja koska ei kiinnosta kenenkään verotiedot. Vuosittain ilmestyvää vero-Iltistäkään en ole ostanut.
Uteliaisuuteni kuitenkin heräsi, kun puhelinmyyntifirmassamme esimiesasemassa oleva nainen leuhkii jatkuvasti lomamatkoillaan ja matkustelee esimerkiksi luksuresorteissa Thaimaassa joka vuosi ja sen päälle pari viikkoa Kanarialla syyslomalla. Edellinen Thaimaan reissu heillä maksoi kehujensa mukaan 10 000e.
Olen ihmetellyt, että miten ihmeessä samassa duunissa oleva ihminen voi matkustaa niin paljon ja silti asua omistusasunnossa ja ostella kaikkea merkkivaatteita, ripsienpidennyksiä yms. Heillä on myös lapsi joka harrastaa aika kallista lajia.
Olen jopa tuntenut kateutta, että miten helkkarissa mulla ei ole varaa matkustella samalla tavalla enkä raaski ostaa mitään kestoripsiä.
Samalla kun kävin hakemassa uuden verokortin itselleni uteliaisuuteni voitti, ja katsoin sitten tämän työkaverin tulot että tietäisin, saako se parempaa palkkaa kuin minä. Sen tulot oli 23 000 euroa vuodessa?? Miehensä tekee samaa työtä, eli heidän yhteistulonsa ovat siis väkisinkin alle 50 000 euroa vuodessa..
Nyt en enää ole kateellinen, vaan oikeastaan aika järkyttynyt.
Miten ihmeessä noilla tuloilla voi olla varaa elää niinkin ylellistä elämää, kertokaa nyt joku niitä säästövinkkejänne mullekin..:P
Ja kyllä ennen kuin auotte päätänne, juu olin kateellinen, mutta nyt olen vaan utelias... :D
Pimeään työhön en oikein usko, koska ei kummallakaan kollegalla ole mitään varsinaista ammattia taustalla vaan ovat siis vaan puhelinfirmassa töissä. Rikkaista vanhemmistakaan en ole kuullut..
No mutta joo. Onko kenenkään muun uteliaisuus voittanut, tunnustakaa. :P

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain muka niin köyhiä työkavereita, että ei lehdistä näe tuloja?

Vierailija
2/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole utelias. Työkaverisi kohdalla lienee kolme vaihtoehtoa. Joko hän on saanut perintöä, tai valehtelee, tai juhlii lainarahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt edes mielessä kun toisten asiat eivät jaksa tuon vertaa kiinnostaa. Eikä  mun edes tarvitse käydä kun tiedän ne muutenkin koska lasken palkat.

Vierailija
4/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö kenenkä tahansa verotiedot katsomaan noin vaan?

Vierailija
5/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolla osalla ihmisiä on koko elämä pelkkää lainaa. Ja valheita.

Vierailija
6/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole utelias. Työkaverisi kohdalla lienee kolme vaihtoehtoa. Joko hän on saanut perintöä, tai valehtelee, tai juhlii lainarahalla.

Autotkin saattaa olla vanhaa kaliiberia. Moni tuttuni ajelee hienolla Audilla, mutta ei kylläkään matkustele. Johan sellaisella Audiin uppoavalla summalla vetelee muutamankin ulkomaanmatkan.

Jos itse saisin perintöä yhtäkkiä esim.10 000, en laittaisi sitä matkaan. Ylipäätään 10 000e matkaan alle 100 000e tuloilla on hulluutta. Tilastojen mukaan suomalaiset matkustavat velkarahalla. Lomaluottoa saa niin helposti.

Vierailija
7/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Verotoimistossa on asiakaspäätteet joista saa nimellä tarkastettua kenen tahansa tulot. Syntymävuosi on hyvä tietää, paitsi jos on harvinainen nimi niin ilmankin.

Vierailija
8/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Verotoimistossa on asiakaspäätteet joista saa nimellä tarkastettua kenen tahansa tulot. Syntymävuosi on hyvä tietää, paitsi jos on harvinainen nimi niin ilmankin.

Näkeekö sieltä katuosoitteenkin?

Vierailija
9/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea tuolta sitten pystyy näkemään?

Vierailija
10/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käynyt edes mielessä kun toisten asiat eivät jaksa tuon vertaa kiinnostaa. Eikä  mun edes tarvitse käydä kun tiedän ne muutenkin koska lasken palkat.

En minäkään olisi varmaan käynyt, ellei kaveri olisi poikkeuksellisen leso matkoillaan. Sitä matkoja edeltävää hehkutusta on suorastaan hankalaa sietää, Facebookissa ja Instassa on jatkuvia päivänlaskemisia ja statukset kietoutuu matkustelun ja Pentikin ja Guessin ympärille. Se materialismi ehkä ärsytti ja toisaalta herätti kateutta, että miten samaa duunia tekevä voi elää noin leveästi.

En mä yleensä ole kateellinen ja tiedän ihmisiä jotka matkustaa paljon, mutta yleensä pidetään suht matalaa profiilia ja kirjoitetaan tulevasta matkasta ehkä kerran ennakkoon ja sitten kun matkan ajankohta on. Tää työkaveri aloittaa matkasta hehkutuksen jo syyskuussa, kun matka on maaliskuussa. Kyllä ihminen voi olla onnellinen ja se saa näkyä, mutta tässä asiassa musta on tuntunut siltä, että jokin tarvehan se on esittää menestyvää. Nyt vähän tuntuu jopa ehkä pahalta, että kävin katsomassa. Käy vähän sääliksi..Itsellänikin on opintolainaa paljon ja sitä pitäisi alkaa pian maksella, niin ei tosiaan tee mieli ottaa lomaluottoja enää tähän päälle. En siis matkusta, koska mulla ei ole varaa.

Vierailija
11/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näe muuta kuin paljon olet tienannut, ei mitään yksityiskohtia. Verotiedothan on julkisia kaikilla.

Vierailija
12/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, hyödyllistä tietää firman palkkatasoa kun itse neuvottelee palkankorotuksesta.

Vierailija
13/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näe. Näkee tyyliin tällä tavalla:

Maija Marketta Meikäläinen. Verovuosi 2015. Verotettavat tulot 26 000e.

Vierailija
14/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
15/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näe muuta kuin paljon olet tienannut, ei mitään yksityiskohtia. Verotiedothan on julkisia kaikilla.

Eikö ammatti näy myös?

Vierailija
16/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suoraan sanoen kyllä ymmärrä, miksi kaikkien verotietojen pitää olla julkisia.

Vierailija
17/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuositulot 12 000e, sillä olen opiskelija, teen maksimimäärän opintotuen päälle töitä. Kaksi matkaa vuodessa sain tehtyä niin, että en pitänyt muita lomia kuin nämä kaksi viikon lomaa ja muun ajan töissä ja koulussa. Lomaluotolla otin 600e, puolet matkasta säästin palkasta. Toisen matkan maksoin opintolainalla.

Koin, että tämä riitti matkusteluksi hetkeksi, enkä halua matkustaa enää velaksi. Kaduttaa opintolainan tuhlaaminen matkaan!

Seuraavan kerran matkustan, kun mulla on varaa maksaa se matka oikeasti käteisellä pankkitililtä suoraan. Pari työkaveria ihmetteli, että miten mulla on varaa matkustella kahdesti ulkomailla ja kerroin, että ei olekaan varaa. Tuskin herättää kateutta nämä mun pakettilomat. :D

Vierailija
18/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suoraan sanoen kyllä ymmärrä, miksi kaikkien verotietojen pitää olla julkisia.

Varmaan siksi, että mun kaltaiset kateelliset apinat saa jotain tekemistä vapaa-ajalla.. :P

T: ap, jota hävettää oma uteliaisuus...

Vierailija
19/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näe. Näkee tyyliin tällä tavalla:

Maija Marketta Meikäläinen. Verovuosi 2015. Verotettavat tulot 26 000e.

Näkeekö sieltä, jos henkilö on eläkkeellä tai työtön jne?

Vierailija
20/37 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut kerran ja kerran katsoin veljen puolesta. Minusta ihan tarpeellistakin joskus. Veli esimerkiksi epäili, että palkkansa ei ole "linjassa" ja pyysi tarkastamaan muutaman työkaverin vuositulot. Oli ne samaa linjaa, pieniä heittoja, mutta ne voi tulla vähennyksistäkin, mutta siis samaa luokkaa kuitenkin. Samoin itse katsoin kerran työkavereiden, jotta hahmottaisin vähän, mitä missäkin työssä maksettiin ja osaisin pyytää oikein.