Mitä teillä on tänään ruoaksi?
Itse vielä mietin mitä tekisi, pitäisi lähteä kohta kauppaan.
Kommentit (39)
Yksin kotona. Ajattelin vain keittää kivikylän nakkeja ja perunasalaattia. Ehkä teen kaalisalaattia vielä jos jaksan.
Äsken söin tuorepuuroa, illalla ajattelin ottaa muussia ja kasvispihviä.
Seitiä sipulikermassa, uunikasviksia ja tummaa riisiä.
Kaalilaatikkoa. On 4v:n suosikkiruoka, vaikkei muita kypsennettyjä kasviksia perunaa lukuun ottamatta syö..
Hernesosekeittoa, jossa herneiden lisäksi paljon sipulia ja valkosipulia. Ohrarieskoja myös leivoin keiton seuraksi.
Perunaa, keitettyä kukkakaalia ja girllattua makkaraa, leipää ja voita sen päälle.
Karjalanpaistia, keitettyä porkkanaa, parsa- ja ruusukaalta, hapankaalta, perunaa, riisiä ja mustaherukka- ja puolukkahilloa sekä salaattia+leivät+ruokajuomat.
Kanakasviswokkia, jälkkäriksi mustikkapiirakkaa
Juustoista jauhelihakiusausta, jäipi tähteeksi sunnuntailta. Keitin kylkeen parsakaalia ja tein vihreän salaatin.
Täysjyvätortillaa jossa täytteenä paprika-kurkkusalaattia ja katkarapuja. 8-v. lapsi tykkää kovasti.
Eräänlaista gratiinia. Vuokaan pohjalle laitoin kasvis-riisisekoitusta (pakaste), päälle sopivan kokoiseksi pienittyä broileria (ei suikaleita), joihin otan värin ensin pannussa ja mausta samalla suolalla ja currylla. Nesteeksi kolmen juuston ruokakermaa ja lopuksi päälle vielä juustoraastetta. Tuli muuten hyvää! Olen tehnyt samanlaista peruna-juustokuutioista broilerin tai jauhelihan kera, toisinaan peruna-sipulisekoituksesta, jota olen rikastanut esim. porkkanalla ja herneillä tai mitä juureksia nyt kotona sattuu olemaan. Liemeksi käy toki muukin kuin ruokakerma.
X-tra pyttipannua ilman munukoita.
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaistia, keitettyä porkkanaa, parsa- ja ruusukaalta, hapankaalta, perunaa, riisiä ja mustaherukka- ja puolukkahilloa sekä salaattia+leivät+ruokajuomat.
KAALTA??
Pinaattikeittoa tein tuoreista pinaateista.