Mikä laulu saa sut liikuttumaan?
Tuli mieleen siitä, kun kuuntelen tässä suojelusenkeli-kappaletta. Joku tässä on, aivan ihana kappale ja samalla niin surullinen <3
Kommentit (24)
Suvivirsi, Akselin ja Elinan häävalssi, You are wonderful tonight jne
"...ja usein se käytävä liukaskin lie..." En lapsena ymmärtänyt, mikä "käytävä". Minulle tuli siitä mieleen kerrostalon porraskäytävä, ja mielikuvassa liukkaasta porraskäytävästä oli jotain ahdistavaa.
Tykkään hengellisistä lauluista, joissa puhutaan Jumalasta itsestään. Niistä tuli jo lapsena turvallinen olo.
"Täällä pohjantähden alla on nyt kotomaamme" on yksi liikuttava laulu, josta tykkään.
Season in the sun, Muisto vaan jää, Vanhoja poikia viiksekkäitä, Rekkamies oikeestaan kaikki suomalaiset itkuvirret. Eipä niitä taida paljon muunlaisia ollakkaan.
Inception-Time.
Gnarls Barkley -Who`s gonna save my soul
PJ Harvey -Who will love me now
Rag´n´bone man - Lay my body down
Loiri-Elegia
Vierailija kirjoitti:
You LOOK wonderful tonight.
T. Pilkunnussija
Richard Wagnerin tuotannossa on monta kohtausta, jotka nostavat ihokarvat pystyyn ja/tai tuovat vedet silmiin. Ei vähiten Jumalten tuhon ja Tristan & Isolden loppukohtaukset, joissa Brünnhilde ja Isolde lähtevät tästä maailmasta.
Yön ihmisen poika ja Kaija Koon vapaa.
Axl Roses: patience, Sibelius: andante festifo, Kim Lönnholm: matkamies, joen yli puiden siimekseen.....vaikka kuinka...musiikki tärkeä osa elämää...
Jenni Vartiaisen Suru on kunniavieras sekä Minä sinua vaan. En haluaisi liikuttua mutta näin se vaan menee näistä biiseistä, koska olen kuullut ne ekan kerran vaikeissa elämäntilanteissa joihin ne on osuneet ja uponneet.
Anna Abreun Huominen on huomenna..niisk.
Myrskyluodon Maija, on vaan niin kaunis kappale.
Aika monia on liikuttavia kappaleita, yleensä jos on joku vähänkään hieno tarina tai idea. Esimerkiksi Markku Suomisen Hän, kun siinä lauletaan "yksinään oli joutunut hän lähtemään.." . M60
Tuulien teitä iskee jostakin kummasta syystä todella syvälle. Moni muukin kappale on koskettava, mutta jostain syystä kyseinen kappale on koskettanut erityisellä tavalla jo alakoulusta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
You LOOK wonderful tonight.
T. Pilkunnussija
Biisin nimihän on Wonderful tonight
T. Superpilkunnussija
Mun sydämeni tänne jää, ja nimenomaan Kari Tapion versio.
Shinedown - Through The Ghost, Shinedown - Miracle, Ellinoora - Minä suojelen sinua kaikelta, Nikke Ankara - Pettävällä jäällä, Nikke Ankara - Kyyneleet
Chisun yksinäisen keijun tarina vai mikä lie