En uskalla sanoa vaimolle, että saisi leipoa enemmän pullaa.
Kuulostaa joltain 1800-luvulta. Itse en vaan osaa, eikä kaupasta saa yhtä hyvää ku kotona leivottu. Miten sanon sen niin ettei kuulosta pahalta?
Kommentit (20)
No tuolla tavalla. Plus teet jotain mukavaa vuorostasi vaimolle.
Mikset voi vaan pyytää, sanoa että on ihana kun teet pullaa, voitko tehdä taas ja että niitä söisi useamminkin.
Sano se juuri noin. Ja pyydä vaikka opettamaan sullekin se taito. Ei ole vaikeaa ja sitten saat pullaa aina kun haluat. :D
Ihana mies - voisin leipoa sulle kyllä!
Tietysti kehut pullaa vaimollesi - tarkasta ensin, että vaimo ei ole pahalla päällä. Sitten kiehnäät lähemmäksi ja sanot kauniisti, että voisitko joskus leipoa vaikka useamminkin? Sitten selität, että itse et osaa etkä opi ja voisit tehdä jotain muuta extraa (mieti etukäteen joku kiva, hieronta, ruuan teko, drinkki..)
En tohdi sanoa vaimolle, että sais antaa useammin p*ll*a.
Kannattaa opetella, vaimolla voi olla muutakin tekemistä joku päivä. Pyydä häntä nyt opettamaan sulle hänen ohjeensa niin voit itse leipoa vaikka pakastimeen niin paljon kuin tahdot.
Ja kun sitten kun osaat reseptin voit kokeilla vaikka mitä parannuksia siihen!
Hei rakas! Leivot ihanaa pullaa! Voisitko leipoa useammin tai opettaa taitosi minulle? Vastapalvelukseksi minä ... .
Ihan oikeasti, opettele itse. Pyydät siltä vaimokullalta opastusta. Vaimosikin varmaan arvostaisi, jos saisi maittavat pullakahvit sinulta. Molemmat olisitte tyytyväisiä ja suhteenne syvenisi sen sijaan, että esittäisit vaimolle taas yhden vaatimuksen lisää antamatta itse mitään. Ja voisihan siitä leipomisesta tulla teidän yhteinen harrastuskin.
Opettelet itse sen pullan teon. Se ei ole rakettitiedettä.
Opettele. Ohje on jauhopussissa. Tai pyydä nätisti ja tarjoudu tekemään joku iso siivous-/korjaustyö, joka vie yhtä kauan aikaa kuin pullanleivonta.
Ainut syy hankkia nainen taitaa olla tuo p:llä alkava juttu!
Mä luulen että sun ei tarvii ees pyytää. Kehut vaimos ihanaa pullaa ilman että se on sitä leiponut ja sanot muutenkin että ootpa onnekas mies kun on noin upea vaimo, ei ihan joka nainen jaksa leipoa vielä kaiken muun lisäksi jne. Eiköhän sitä pullaa ilmaannu hetken päästä :D
Sanoisin, että voin leipoa, rakas, mutta sinä siivoat jäljet.
Voi miten herttaista. Mä olisin onnessani jos mieheni haluaisi että leipoisin. :)
Vierailija kirjoitti:
Voi miten herttaista. Mä olisin onnessani jos mieheni haluaisi että leipoisin. :)
Tasa-arvon vuoks nainen leipoo pullaa ja mies puskureita!
Mikä siinä pullan leipomisessa sitten on niin vaikeaa, ettet itse osaa? Missä kohtaa karahtaa kiville?
Uskon, että rakastava vaimo leipoo pullaa, jos mies sitä ehdottaa. Tekeehän mieskin monenmoisia palveluksia, vaikka me naiset emme niitä aina huomaa.
Äitini leipoi joka lauantai litran taikinasta pullaa (5-6 pellillistä), me lapset sitten söimme niitä miltei suoraan uunista maidon kanssa. Oi niitä aikoja.. 70- luvulla siis tapahtui.
Tehkää yhdessä. Se on hauskaa, eikä sinun tarvitse "pyytää palvelusta", jos arvelet, että kumppanisi kokisi sen pompottamisena, vanhanaikaisena tms.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa joltain 1800-luvulta. Itse en vaan osaa, eikä kaupasta saa yhtä hyvää ku kotona leivottu. Miten sanon sen niin ettei kuulosta pahalta?
Mitä jos kysyt, että voisitteko leipoa yhdessä?
Opettele!