Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidinmaidon myynti

Vierailija
26.03.2006 |

Paljonko sairaalat maksaa äidinmaidosta? Onko kellään kokemusta, että oisko kysyntää, jos myis suoraan jollekin tarvitsevalle äidille? Onko joku tehnyt niin? Mä oon pakastanut pieniä määriä (joskus pumpannut vähän vauvan nukkuessa pitkät päiväunet ja sitten imettäessä pidän kerääjää) ja harmittaa, jos ne jää käyttämättä. Säilyykö maidot pakkasessa miten kauan, kun joka paikassa tuntuu olevan vähän eri ohje säilyvyydestä? Meidän vauva ei osaa juoda tuttipullosta ollenkaan ja sekin harmittaa suunnattomasti. Olisko jollain neuvoja tähänkin, että miten vois " opettaa" ja millasella pullolla/pullotutilla? Oon kokeillu hörppyyttämistäkin, mutta sillonkin maito menee ihan muualle kun suuhun ja mahaan asti...=(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että maidonkerääjän maito ei kelpaa, siinä pitää olla hygiennian takia niin tarkka. Mulla lensi kans pakastimesta aina roskikseen, kun en tiedä mihin sitä maitoa olis tunkenut. No, onhan se uusiutuva luonnonvara:). Kysy tota luovutushommaa tarkemmin sairaalasta, siinä oli joku ikärajakin.

Vierailija
2/3 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuttajalta otetaan verikokeita, jotta varmistetaan että luovuttaja ei ole taudinkantaja ( HIV, hepatiitit jne. ), annetaan kolmessa erässä luovutus näytteet ja vastataan haastattelulomakkeelle, jonka jälkeen lääkäri myöntää luvan luovuttaa maitoa.

Maito pumpataan steriileillä vehkeillä (keitetyt) maitokeittiön antamien ohjeiden mukaan. Ja muutenkin luovuttaminen on tarkasti valvottua.

Maidosta maksettiin 2003 17¿/litra.

Luovutuksesta suoraan äidille en ole kuullut... kuulostaisi hiukan hassulle, enkä kyllä itse vastaanottajanakaan ottaisi maitoa keltä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk kuulemma säilyy äidinmaito pakastimessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi