Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä työtä olet tehnyt elämäsi aikana? Kuinka pitkiä työttömyysjaksoja sinulla on ollut?

Vierailija
08.05.2017 |

15-17v. naapurin lasten hoitoa satunnaisesti. Kesäisin vähän pidempiä jaksoja.
Mainoslehtien jakoa 15 v.
Mansikan poiminta 15 ja 16v . 2 viikkoa/kesä.
Kiireapulainen kukkakaupassa joulun aikaan lukiossa ollessa.
Tehdassiivous / rakennussiivous 17 ja 18 v. kesätyö
Arkistointia toimistossa. 18 v.
Päiväkotiapulainen/harjoittelija välivuonna lukion jälkeen.
Lastenhoitajan tutkinto
Au-pair 1 v.
Perhepäivähoitaja ryhmäkodissa/ lastenhoitaja päiväkodissa / sairaalassa.
Yliopistosta opettajaksi valmistumisen jälkeen en ole muun alan töitä tehnyt.

Olen valmistunut aikoinaan hyvään aikaan ja työllistynyt heti. Kesäaikoina /opiskeluaikoina olin aina valmus tekemään mitä työtä vaan sain.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilla oon ollut n. 3 vuotta, tämän lisäksi kuukauden apteekin kassalla ja kultasepänliikkeessä pari viikkoa apulaisena. Uima-opettajana olin pikkulapsille (2-5v) muutaman viikon. Oon valmistunut ekasta tutkinnosta 2007 (amk) ja nyt teen tokaa tutkintoa. Tässä välissä oon myös sairastellut ja työttömänä olllut 10 kk, virallisesti.

Viime kesänkin olin "työtön" ja nyt näyttää taas olevan "työtön" kesä. Syksyllä taas yliopistoa. Eli nollatuloilla mennään koska on säästöjä.

Vierailija
2/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilla olin 3 vuotta, sitten lähdin suorittamaan toista tutkintoa, jonka jälkeen olin taas Postilla vuoden. Sieltä lähdin jatko-opiskelemaan, ja valmistuin työttömäksi. Opiskellessa oli aina saanut kesäisin töitä, ja jopa kysyttiin, haluaisinko tehdä töitä opiskelujen ohessa. Työttömänä ilmeisesti muutuin saman tien ei-toivotuksi henkilöksi...

Olin muutaman vuoden ajan työttömänä aina n. 8-9 kuukautta putkeen, ja kesäisin tein keikkahommia joista saatavilla palkoilla maksoin mm. hammaslääkärissä käyntejä ja talvitakin yms. Pysyin hengissä, mutta vain niukin naukin ja laskujen kanssa oli aina pelattava "minkä voin lykätä ensi kuulle" -peliä.

Lopulta tilanne kävi niin ahtaaksi, että menin telebuukkausfirmaan töihin - siellä oli onneksi pohjapalkka, eli sain kuukaudessa käteen 200 euroa enemmän kuin työttömänä työmarkkinatuella, ja jopa hieman isompaa asumistukea kuin työttömänä ollessani. Olin siellä pari vuotta, hain koko ajan parempia hommia (kiitos esimiehelle, joka antoi minun käydä haastatteluissa). Lopulta lykästi, ja nyt olen kunnollisessa, vakituisessa palkkatyössä.

Yhteensä olen ollut työttömänä ehkä n. 4 vuotta elämästäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-18v kesät raksalla

19-22isossav kesät opiskelun ohessa tehdastyössä

22-25v asiakaspalvelutyössä noin 25h viikossa opintojen ohella.

Valmistuminen 25v

25v isossa firmassa assarina 4kk

25-28v kv. firmassa assarina2v, ylennys asiantuntijaksi 1v.

28v ja eka työttömyysapätkä 5kk.

28-31v koordinaattorina 3v.

Nyt olin 2kk työtön alkuvuodesta ja aloitin maaliskuussa it-alalla määräaikaisen pestin.

Vierailija
4/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran jäin työttömäksi ylioppilaaksi pääsyn jälkeen. Olin työttömänä vähän yli 2 vuotta, jonka jälkeen aloitin opinnot ammatillisen yo-linjalla. Opinnot kestivät 2 vuotta ja valmistumisen jälkeen jäin kesäksi työttömäksi. Seuraavana syksynä aloitin amk-opinnot. Suoritin aluksi opintoja kelvollisesti ajallaan ja sainkin suoritettua kaiken muun, mutta jouduin eroamaan koulusta ja siis jättämään opinnot kesken kun en saanut työharjoittelupaikkaa. Opinnäytetyönkin tein. Sen jälkeen olin muutaman kuukauden "ei mikään" eli en ilmoittautunut edes työttömäksi. Lopulta ilmoittauduin sitten työttömäksi ja nyt olen ollut työttömänä yli 5 vuotta. En ole ollut koskaan palkkatyössä ja työkokemukseni rajoittuu vain ammatillisiin opintoihin kuuluneisiin työharjoitteluihin ja peruskoulun TET-jaksoon. Aina välillä mieleen nousee halukkuus suorittaa amk-tutkinto loppuun, mutta kun se ei todellakaan ole itsestäni kiinni. Kumpa tutkinnosta puuttuisikin vain jotakin muita opintoja tai opinnäytetyö. Vuosia elin pelkällä toimeentulotuella. Nyt saan vihdoin työttömyyskorvausta, mutta koko ajan pelkään milloin TE-toimisto lähettää työhönosoituksia ja milloin tipahtaa uusi karenssi. Jos olen työtön vielä noiden uusien vaatimuksien astuessa voimaan aion suosiolla jättäytyä pelkälle toimeentulotuelle.

Vierailija
5/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain opinnot päätökseen, lomailin noin kuukauden verran ennen kuin aloin etsiä työtä. Ensimmäinen työhakemus tärppäsi. Myyjän töitä olen nyt tehnyt lähes kymmenen vuotta samassa työpaikassa. Eli päiväkään en ole ollut työttömänä.

Vierailija
6/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-11v kesäisin poimin mansikoita ja/tai kitkin kaalimaata. (Ihan palkalla, ei oma tai sukulaisen pelto :) )

15-20v Puhelinmyyntiä

21v varastotyötä

21-25v ravintola-alalla

25-29v äitiys/vanhempain/hoitovapailla

30v keittiössä ja kaupassa apulaisena ja tällä hetkellä siivooja. (Olen vajaa 31)

Vierailija
7/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin työelämässä 18 vuotiaana, nyt 40v ja työttämänä olen ollut vain muutaman kuukauden, kun jokunen vuosi sitten työnantaja meni konkkaan. Se tuli aivan puun takaa meille kaikille. Eri ammatteja minulla on ollut 4 kappaletta. Nyt en sitten tiedä mitä syksyllä tapahtuu.. voi olla että kortisto kutsuu.. ja vähän kyllä pelottaa, että mitäpä sitten.. näkyy olevan niin vaikeaa tänä päivänä saada vakituista työtä. Ja kun en enää ole mikään nuorikaan enää.. joten voi olla että nuoremmat ja ketterämmät ajaa vauhdilla ohitse. Aika näyttää.. jos ei muuta niin sitten painun koulunpenkille..

Vierailija
8/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8-11v kesäisin poimin mansikoita ja/tai kitkin kaalimaata. (Ihan palkalla, ei oma tai sukulaisen pelto :) )

15-20v Puhelinmyyntiä

21v varastotyötä

21-25v ravintola-alalla

25-29v äitiys/vanhempain/hoitovapailla

30v keittiössä ja kaupassa apulaisena ja tällä hetkellä siivooja. (Olen vajaa 31)

Työttömyys kaudet olleet 2-3kk, nyt olin työtön n.9kk mutta välissä olin tosiaan keittiöllä ja kaupassa työkokeilussa (varsinaisesti ilman aktiivia olin 1kk)

Välistä unohtui 20-21v huonekalujen verhoilua

Vierailija
9/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämää 44 vuotta josta 1 kk  70-luvun lamassa pakkolomalla. Vooden päästä eläkkeelle, jippiii...

Keittiöalan töitä.

Vierailija
10/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut päivääkään työttömänä ennenkuin sairastuin ja jäin työttömäksi 56-vuotiaana.

Nyt ihmettelen tätä touhua ja kauhulla odottelen tulevaa,

Töihinkään ei voi mennä kun KELAn sairauspäivät kaikki käytetty, eikä terveys kestäisi kokoakaista työntekoa.

Vierailija
11/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka työ oli lehdenhakajana pienen hetken noin 13v. Amisksen aikaan 17v kesällä keittiöllä, sen jälkeen virallisesti olin työtön noin 6kk kun kävin iltalukion, tosin jonkun työharjoittelupätkän tein työkkärin kautta kunnes menin kauppaan osa-aikaiseksi loppuajaksi. Olin joskus jopa lehtimyyjä ja hotellisiivooja (yöks..!)

Yliopiston aikaan olin kaupassa pääasiassa osa-aikaisena (kesät koko päiväisesti), jomkun aikaa kahvilassa sekä tein opiskelemani alan sijaisuuksia sekä vielä päätteeksi yhdessä toimistossa - en siis samaan aikaa. Valmistuin ja sain töitä samasta toimistosta. Aikalailla saman alan hommissa nyt mut huomattavasti paremmassa asemassa.

Varsinaisesti työtön (ei opiskeluja, ei työharjoittelua jne) en ole ollut koskaan. Enkä kyllä viihtyisikään toimettomana.

Vierailija
12/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v:na lastenhoitajana perheessä kuusi viikkoa kesällä.

15v:na kesätöissä tehtaalla.

16v:na lukion ohessa ilta-ja viikonlopputöitä kaupan kassalla. Myös kaksi kesää siellä töissä.

18v:na kirjoitusten jälkeen sairaala-apulaisena kesätöissä.

19v:na kouluvuoden lastenhoitajana perheessä.

20v:na neljän kk työttömyysjakso (-93 eli pahimpaan lama-aikaan). Työllistyin kauppaan, joka avattiin uutena paikkakunnalle. Hakijoita neljään paikkaan oli yli 200. Töissä reilun vuoden, sit opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Vielä yhden kesän tein siellä töitä opiskelujen kestäessä.

22v:na hotelliemännäksi kesätöihin ja jäin sinne opiskelujen oheen ilta- ja viikonlopputöihin. Reilu vuosi siellä ja sit aloin tekemään oman alan keikkatöitä opiskelujen ohella. Keikkapaikassa myös kesäsijaisuudet.

Valmistuin 25v:na ja tein kesän vielä keikkapaikassa. Taisin olla viikon työttömänä, kun sain omalta alalta 3 vuoden sijaisuuden. Sen jälkeen olen saanut aina tehdä töitä. Kolme äitiyslomaa olen viettänyt ja edennyt urallani työtä sopivasti vaihdellen. Nyt olen 44v ja saan omalla alallani täydet kokemuslisät ja pitkät lomatkin.

Vierailija
13/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivonnu pelkästään. Välissä työttömänä 3 kk omasta tahdosta. Enkä hakenut mitään tukia. Olin silloin vielä äidin helmoissa, joten kun tili tyhjeni, menin taas töihin.

Nykyisessä työssä ollut n. 3 vuotta ja opiskelin laitoshuoltajaksi.

Ikä lähenee 40 ja työt aloitin 19 vuotiaana. Pelkkä peruskoulu takana.

Vierailija
14/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana museo-oppaana

16-vuotiaana lastenhoitajana

17-vuotiaana vaatemyyjänä (tessistä ei tietoakaan, eikä tauoista tai vapaapäivistä)

18-vuotiaana torimyyjänä

19-kaupan kassalla 22-vuotiaaksi, jossa jatkoin akm.n kesälomillä kesätyössä

Seuraava työpaikkani oli myyjänä 7-vuoden ajan. Vaihdoin paikakuntaa ja myyjän hommat jatkuivat ja jatkuvat edelleen

Vierailija
15/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaupungilla virassa join sen

Pääsin yksityiselle puolelle join sen

Kävin taksi kurssit kortti meni ratista kärähdin

Nyt olen saanut keskittyä olennaiseen ei duunit haittaa harrastusta.

Vierailija
16/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin työelämässä vuonna 2004 osa-aikaisena siivoojana. Olin silloin 21 vuotta. Niitä hommia olen tehnyt tähän päivään saakka. Välillä vaihtanut työpaikkaa, jotta pääsee tekemään eri kohteita. Minulla on 2 eri ammattitutkintoa eri alalta. En tiedä olisinko työllistynyt niille aloille... Ja kumpikaan ei loppupeleissä tuntunut omalta jutulta. Ehkä vielä joskus koulunpenkille.

Vierailija
17/17 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteleva ja värikäs, mutta erittäin katkonainen työura 1970-luvulta tähän päivään. Siihen sisältyy noin 20 eri tehtävää sivutoimisesta talonmiehestä opettajan ja asiantuntijatehtäviin.

1980-luvulla olin ollut kerran 5 vuodessa 27 päivää työttömänä, nyt non 700 päivää lähes yhteen putkeen ennen kuin sain vähäksi aikaa työtä.