Kuinka paljon lihon jos juon kaksi olutta joka ilta?
Kuinka paljon se muuttaa ulkonäköä? Tuleeko kahdesta oluesta illassa turvotusta?
Kommentit (16)
Et yhtään, jos kompensoit sen syömällä saman verran vähemmän kaloreita. 0,33l keskaritölkissä on n. 130 kaloria, joten kovin paljon ei sitä ei tarvitse kompensoida syömällä vähemmän.
Entäs yhdestä viinipullosta kahtena iltana viikossa?
Minä kun juon olutta niin haluan myös syödä jotain, mieluiten rasvaista ja suolaista... Minulla siis paino nousee nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Entäs yhdestä viinipullosta kahtena iltana viikossa?
Liian epämääräinen pointteri. Onko kuivaa vai makeaa? Paljonko on prosentteja? Minkä kokoinen pullo?
Sama kun joisit 0,66 litraa tuoremehua.
Jostain luin, että mäyräkoira viikossa lihottaa vuoden sisällä 10 kiloa.
Ei se alkoholi vaan se, kun seuraavana päivänä tekee mieli sekä makeaa että suolaista.
Jos nyt aloita ja tuo olisi ainoa muutos niin lihoisit vuodessa noin 13 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se alkoholi vaan se, kun seuraavana päivänä tekee mieli sekä makeaa että suolaista.
2 olutta ei mitään mielitekoja tee.
Et välttämättä yhtään lihoaisi. Enkä usko, että kaksi olutta turvottaakaan niin paljon, että näkyy. Naisilla hormoonikiertokin kerää enemmän nestettä ja sitten se pissataan pois.
Jos juo joka päivä kaksi olutta on se viikossa noin 1800 kcal ylimääräistä. Jotta sen voisi kuluttaa, vaatii se jonkin verran toimia kuten 10 tuntia kevyttä kävelyä tai reipasta juoksua 2-3h. Tietenkin voit jättää syömisen vähemmälle esim olla kokonaisen päivän syömättä.
Kyllä ne pienetkin määrät lopulta kerääntyy läskiksi vartalolle jos ei sitä ota huomioon.
Riippuu siitäkin, mitä olutta, ja kuinka iso on yksi.
Ykkösolutta kaksi pikkutölkkiä tuottaa noin 16 grammaa laardia. Nøgne Ø Dark Horizon (saa Alkosta) kaksi pulloa tekee kymmenkertaisesti saman (sitä paitsi olisit sen jälkeen tukevassa humalassa).
Mutta jos nyt lasketaan litra taviskeskaria niin se asettuu suunnilleen tuohon puoliväliin. Jos siis söisit kuten ennen mutta lisäksi joisit litran keskaria päivässä, lihoisit kuukaudessa yli kilon verran.
Itse join noin saman verran, eikä 1,5 kuukauden raittius ainakaan näy vaa'assa.
Puhutaanko tässä nyt turvotuksesta vai lihomisesta? Kaksi eri asiaa se, kerääkö nestettä vai kerääkö rasvaa. Vain jälkimmäinen on oikeasti lihomista.
Hassua tuo, että ihmiset kuvittelevat näkevänsä toisen naamasta, onko tämä juonut pari annosta iltaisin. Voin kertoa, ettei sitä kukaan huomaa. Ja nuo lihomisjututkin ovat ihan puppua. Jos minä en juo iltasella viinilasillista, niin sitten otan vaikka teetä ja voikkarin. Jotain sitä tulee syötyä tai juotua kuitenkin. Olen monesti kokeillut jättää jotain pois, esim. vaihtanut joka päivä syömäni rasvaisen jukurtin rasvattomaan, sokerin steviaan jne. eikä sillä ole koskaan ollut mtn vaikutusta. Ilmeisesti ihminen sitten lisää syömistä jossain muussa kohtaa. Eräs tuttu muuten kertoi lihoneensa tipattomalla tammikuulla 2 kg...
Tulee. Ja sen kaljoittelun huomaa muuten pärstävärkistä muutenkin...