Äitiysneuvolan joustavuus
Taidan olla viimein raskaana! Tuli mieleen kysyä, että kuinka joustavia neuvola-ajoissa ollaan? Onko paljon valinnanvaraa vai törkätäänkö käteen aina yksi aika sopi se sinulle tai ei? Onko eroa pääkaupunkiseudulla ja muualla suomessa? Itsellä on todella vaikea siirtää työmenoja, joten ahdistaa jo ajatus jos noista äitiysneuvola-ajoista ei voi keskustella.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Kunhan vain soitat neuvolaan ajoissa! Harvemmin aikoja saa samalle viikolle tai seuraavalle. Eli heti kun plussaat, yhteys neuvolaan.
Minä olen yleensä soittanut viikolla 8. Viimeksi soitin heti kun plussasin ja vähän näytti sitä vastaajaa naurattavan kun soitin niin aikaisin. Jopa mainitsi siitä että soitin niin aikaisin.
Oulussa saat ensin ekan neuvola ajan ja sielä käynnin lopussa sitten saat ultra ajan ja aika vapaasti saat itse valita mihin aikaan päivästä ja mikä päivä sen ultran otat ja samalla varataan lääkärikäynti sen ultran jälkeen enintään muutaman päivän päähän. Niissä ei ole ihan niin isoa valinnan varaa kun ainakin tossa omassa neuvolassa on vain muutama lääkäri joten aikoja ei ole antaa ylimääräisiä.