Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nettishoppailu lisännyt shoppailuasi?

Vierailija
07.05.2017 |

Minulla on , ihan valtavasti. Asun Englannissa jossa kaiken saa netistä, ja voin tilata lähetykset firman mailroomiin, ja myös tipauttaa mahdolliset palautukset sinne. Aivan liian helppoa. Lisäksi maksan Paypalilla, niin ettei edes tarvitse raahautua hakemaan korttia alakerrasta.

Ennen piti ostosreissut "kaupungille" suunnitella, ja tehdä lista siitä mitä tarvitsee. Ennen reissua vaan olin ilman noita juttuja- nyt jos esim tarvitsen sukkiksia, ostan ne netistä ja samalla mukaan tarttuu kaikenlaista muuta mitä oikeastaan en tarvitsisi. Jos on tylsää, googlailen jotain kivaa, kuten vaikka uusia hiustenhoitotuotteita ja saman tien innostun kynsilakoista.

Nyt herättelen itseäni kuluttamaan vaan oikean tarpeen mukaan, mutta nettiostaminen on vaan ihan liian helppoa ja liian täynnä houkutuksia. Rahaa on tuollaiseen pikkushoppailuun (en nyt kuitenkaan mitään timantteja shoppaa), joten rajoitusten pitäisi tulla pään sisältä.

Yllättäen ruoan tilaaminen netistä on pienentänyt kauppalaskua ja erityisesti heräteostoksia. Meille tulee ruoka kotiin kerran viikossa, tarvittaessa täydennystilaus sunnuntaina. Koska kaupassa on "favourites"- lista, on shoppaaminen nopeaa ja harvoin jään plaraamaan mitään tarjouksia jne. Supermarketissa fyysisesti käydessä aikaa menee helposti tunti, ja kärryyn päätyy kaikkea kivaa ja tarpeetonta.

Miten teillä, onko nettishoppaaminen muuttanut kulutustottumuksiasi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentänyt. Maailmalta löytyy sellainen vaate kuin haluan...ennen piti ostaa sitä mitä kaupasta löytyi vähän sinne päin ja sekin väärää kokoa. Sitten kuitenkin käytti vain sitä yhtä hyväksi osottautunutta ja osti taas jotain sinnepäin kun yritti löytää uutta päällepantavaa.

Ruokakaupan heräteostot myös jää minimiin kun tekee tilauksen noutovalmiiksi.

Vierailija
2/11 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kerskakulutusta ap. Ota järki käteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tilillä rahhaa nii eipä oo lisännyt.

Vierailija
4/11 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mutta vain sen takia että Suomen markkinat vaatteiden osalta on surkeat. Rintaliivejä saa vain jos maksaa monta sataa tai sitten jos on läski ja pienitissinen. Vaatekoot ja kengät on valtavia. Ulkomailta saan tilattua sopivia vaatteita.

Vierailija
5/11 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentänyt. Enää ei tarvitse mennä ostoskeskukseen ostamaan jotain vähän-sinne-päin-vaatetta. Ja sitten ostaa lisää niitä vähän-sinne-päin-vaatteita, kun koskaan ei ole täysin tyytyväinen niihin ostettuihin.

Tai oikeastaan voi käydä nettikaupat läpi ja todeta, että ei kukaan osaa tehdä kauniita ja laadukkaita vaatteita, ja jättää ostamatta mitään. Lompakko kiittää.

Vihaan vaateshoppailua. Livenä ja netissä. Olen hankalan mallinen ja nirso.

Vierailija
6/11 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ostaminen vähentynyt. Kun on laajempi valikoima voi oikeasti ostaa vain sellaista tavaraa josta oikeasti tykkää ja käyttää eikä tarvitse tyytyä siihen mitä lähikauppojen sisäänostajat kulloinkin pitävät muodikkaana. Nettikaupoista saa merkkejä joita en ole ikinä nähnyt Suomen kaupoissa ja osassa laatukin on ihan eri (eli kangas ei ole jo uutena ohutta virttyneen näköistä rättiä). Ja jos tulee kuitenkin hutiostos, voi sitä rauhassa pohtia kotona ja palauttaa helposti.

Vierailija
7/11 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tilaan netistä mitään, mutta joskus jotain vaatteita, jos tunnen merkin ja tiedän, millaiset koot sillä on. Esimerkiksi ulkoiluvaatteita olen muutaman kerran tilaillut, sillä paikkakuntamme urheiluliikkeessä eikä parissa vaatekaupassakaan ole päätähuimaavat valikoimat. Kokoja ei ole, jos löytyy joku mieleinen rätti.

Silloin tällöin tilailen myös kirjoja netin kautta, sillä säästän siinä sievoisesti. Ja paikkakunnan valikoimia  kirjapuolella samat jutut kuin vaatteissakin. Eli ei tahdo löytyä.

Vierailija
8/11 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lisännyt, mutta helpottanut huomattavasti kun voi katsastaa kauppojen valikoiman netissä etukäteen ja käydä sitten sovittamassa ne hintahaarukkaan sopivat kivannäköiset ja kiinnostavat vaatteet tai hypistellä muut tuotteet.

En tilaa netistä kuin ehkä kerran vuodessa. Ostan mielummin kaupasta jotta ihmisillä olisi töitä.

Vierailija
9/11 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta ollenkaan vaatteita netistä.

Olen hankalan mallinen, joten esim. housuja ostaessa on palautusrumba valtava. Viimeksi tilasin mustia housuja, samanlaiset mitkä olin liikkeestä ostanut, mutta olivat muuttaneet materiaalia vaikka mallinumero olikin sama ja housut oli ihan surkeat.

Mulle sovittaminen on ihan kaikean A ja O, sekä se että näen ja tunnen materiaalin etukäteen.

Vierailija
10/11 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan netistä vain sellaista, mitä ei yleensä tarvitse palauttaa. Vaatteita en netistä tilaa, tosin en viitsi mennä kauppoihinkaan, vaan kuljen enimmäkseen vanhoissa vaatteissa..

Mielestäni netissä on helpompi vertailla tuotteita ja tehdä järkeviä ostoksia. Kun taas kivijalkakaupassa joutuu kuuntelemaan myyjän myyntipuhetta ja tulee ostaneeksi kallista roskaa.

Vierailija
11/11 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita en osta netistä ikinä, koska pelkkä palauttamisen ajatteleminen ahdistaa. Mutta sen sijaan kosmetiikkaa laidasta laitaan (hajuvesiä, hiustuotteita, meikkejä...) ostan liikaakin. Kiusaus on kova kokeilla kaikkea, mutä täältä ei saa tai on paljon kalliimpaa täällä. Joten kyllä, on lisännyt, ihan liikaa.