Aikuisen todella huonot hampaat
Mikä voi olla syynä, että aikuisella ihan siistillä ihmisellä on todella huonot hampaat? Joku hammas puuttuu ja hampaissa paljon ruskeaa. Ihmetyttää kun näin tällaisen ihmisen ja mietitytti kertooko joain esim. huonosta menneisyydestä. Mies kyseessä.
Kommentit (34)
Itsellä nuorena kiille vaurioitui antibioottien runsaasta käytöstä. Muovilla tietysti paikkailtu ym mutta viime vuonna laitatin keraamiset kruunut. Hintavat toki..
Nyt on kyllä täydellisessä kunnossa olevat hampaat. Tuntuu mukavalta ja näyttää myös :)
Vierailija kirjoitti:
En huolisi huonohampaista miestä vaikka olisi kuinka täydellinen muuten. Jos aikuinen ihminen ei hammaslääkärille pääse ja jos hänellä ei ole olevinaan rahaa kalustoaan hoitaa asianmukaisella tavalla, niin joku toinen saa hänet ottaa. Tottakai täällä heti tulee joku urputtamaan, että ei ole rahaa, mutta usein se on vain typerä tekosyy saamattomuudelle. Omaan suuhun kannattaa aina sijoittaa, hampaat kertovat sinusta hyvin paljon. Muovipaikkoja voi helposti ja ihan halvalla vaihdattaa oikeamman värisiksi ja siinä samassa voi hammaslääkäri tehdä taikojaan muutenkin jos vain ihminen pitää ikenensä kunnossa.
Älä viitsi lässyttää!
Valitettavasti kaikilla ei ole varaa hammaslääkäriin
Jos pitää valita vuokranmaksu vai hammaslääkäri maksu niin epäilen erittäin vahvasti et hammaslääkärissä käynti jää sillon pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli millaisesta nuoruuden tyhmyydestä kyse?
ap
Hampaiden pesun laiminlyönti ja hiilihapotetut juomat suurissa määrin.
Meidät keski-ikäiset opetettiin lapsena harjaamaan hampaat heti syönnin jälkeen, siinä on tunnollisten kiilteet saanu kovaa kyytiä vuosikymmenten ajan. Laiskemmat pesijät on olleet onnekkaampia kun ovat vahingossa tehneet viisaammin ja säästyneet eroosiolta.
Vierailija kirjoitti:
Se tässä ihmisessä mietityttikin kun muuten oli siistin ja asiallisen näköinen, mutta hampaat huonossa kunnossa. Tuli todella ristiriitainen olo hänestä, että jokin ei nyt täsmää.
ap
Mitä sitä tänne urputtamaan? kysy siltä jos ahistaa miksei käy vuosittain hammaslääkärillä vaikkapa ja mikä on? Syitä voi olla monia, omasta mielestä hampaitten kunto ei kerro paljoa, lähteehän niitä jääkiekossakin suusta, jokin sairaus tms
Olen 44v.
En muista että koskaan olisivat vanhemmat pesseet hampaitani. Tai vahtineet. Tai opastaneet. Ala-asteiässä oli kaikenlaista oikomishoitoa. Yläasteen ajan vedin antibioottia akneen.
Joskus 20-25 vuotiaana alkoi reikiä tulla jatkuvasti.
Minulla on 3 lasta. Voitte olla varmoja, että ne hampaat pestään aamuin illoin ja syödään xylitol padtilleja ja vältetään karamellia.
Ai niin, 90 luvulla ei puudutuksia jaeltu.
Luontainen taipumus hammaskiveen, narskuttelu, viikottaisten karkkipäivien lisääminen sekä nikotiinitablettien imeskely, ja pitkä tauko hammaslääkärissä on ainakin mulle nyt parissa vuodessa alkanut kuluttaa etuhampaita, oon 32 v. Muuten aina täydelliset hampaat, mutta hammaslääkärit ei ole koskaan ehdottaneet kiskoja, vaikka viime lääkäri kysyikin että narskuttelenko kun näkee vähän pinnasta , kaikki muut aina että joo ei tarvii kiskoja, vaikka oon kuullut tutuilta että todella pahaa narskuttelua, huom. KOKO IKÄ. jos nyt joku välttelisi sen takia, niin aika ikävää.
Moni hoitaa lievää masennusta syömällä sokeria. Lisäksi traumat voivat aiheuttaa sen, että ihminen laiminlyö terveytensä hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Mies ja huonot hampaat yäk
Minua hämmentää enemmän, että aikuinen (?) ihminen käy tämäntasoista "keskustelua".
Vierailija kirjoitti:
Mies ja huonot hampaat yäk
Naineko sitten on vau ja nam huonoilla hampailla?
Juuri mikään ei ole niin vastenmielistä kuin keltaiset hampaat vinksin vonksin suussa. MT-ongelmistahan ne yleensä kertoo, mutta ei se niistä vähemmän inhottavan näköisiä tee.
Kuulostaa ihan multa. Vaikean masennuksen aikana meni hampaat pilalle, kun en saanut niitä hoidettua. N35
No enpä tiedä. Aikuisella ihmisellä hampaat ovat usein tavalla tai toisella kuluneet: paikattuja reikiä, eroosiota ym. Saahan ne rahalla kauniin näköisiksi, mutta samalla joudutaan tekemään melkoista tuhoa, esim. hiomaan tervettä hammaskudosta peruuttamattomasti pois kruunujen laittamiseksi. Mieluummin antaisin olla
Virheettömän näköiset hampaat aikuisella ovat joskus jopa turnoff samaan tapaan kuin tekorinnat.