Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi kuntosaliharrastus- painon nousu :/

Vierailija
07.05.2017 |

Aloitin kuntosalilla n.3 viikkoa sitten ja olen käynyt 3-4x viikossa. Treeniin kuuluu aerobinen osuus sekä lihastreenit.
Kävin vaa'alla ja painoni on vain noussut!
Olin ennen salille menoa jo ylipainoinen (79kg pituus 165cm) ja nyt vaaka näyttää jo 81,3kg!
Kuvittelin että olisi jo laskusuunnassa lukemat mutta ei!
Missä vika? Vinkkejä?

N35

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ohjelmasi on ja millainen ruokavaliosi on?

Vierailija
2/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkulämmittelynä esim 10-15 min kuntopyörää tai juoksumatolla. Vuoropäivin eri lihasrymien treenaus (jalkapv, keskivartalo jne) ja lopuksi vielä 10-15 min juoksumattoa tai crosstraineria.

Syömisten kanssa olen vielä hieman hakoteillä. Aikalailla perus kotiruokaa. Veden juonti on lisääntynyt.

Ehkäpä vika on ruokavaliossa? Mikä olisi siis treenaavalle painonpudottajalle hyvä ruokavalio? Tuntuu ettei millään karppimeiningillä jaksaisi.

Ja jos söin ennen salia suht samoin (ehkä epäterveellisemminkin) niin eikös nyt liikunnan aloituksen tulisi laskea painoa silti? Kulutanhan enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 oli siis ap

Vierailija
4/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelijalle tulee erittäin nopeasti tuon verran lihaksia. Ei se painon nousu kuitenkaan samalla tahdilla jatku.

Vierailija
5/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihakset räjähdä kasvuun. Ennemmin ruokahalu kasvaa liikunnan alkaessa. Kiinnitä syömisiisi huomiota

Vierailija
6/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saattaa olla myös nestettä. On täysin normaalia että paino nousee hetkellisesti kuntosaliharrastuksen aloittaessa. Lihaksia ei kukaan hanki lisää pari kiloa parissa viikossa.

Vierailija
7/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla käynti nostaa painoa. Syöminen laskee painoa.

Vierailija
8/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavimmin nestettä ja lisääntynyt ruokahalu, ehkä jopa lisääntynyt lihasmassa. Ei siis välttämättä rasvan lisääntymistä joten ei tarvetta huoleen. Peili yleensä näyttää totuuden.

Vierailija
9/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin täysin nollasta. Eli todella pienet vastukset oli ja kuntopyörällä jouduin polkemaan tyhjää vastusta kun ei vaan jaksanut. Nyt kolmessa viikossa kehitystä on tapahtunut huimasti ja painoja joutunut lisäilemään laitteisiin jotta tuntuisi edes jossain. Mutta luulen, että on juurikin alkuvaiheen kehitystä joka on nyt nopeampaa koska aloitin todella rapakunnosta.

Millainen ruokavalio olisi parhain aloittelevalle treenarille ja painonpudottajalle? Onko hiilihydaatteja vähennettävä ja proteiinia lisättävä? Onko suositeltavaa ostaa lisävalmisteita?

Ap

Vierailija
10/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin täysin nollasta. Eli todella pienet vastukset oli ja kuntopyörällä jouduin polkemaan tyhjää vastusta kun ei vaan jaksanut. Nyt kolmessa viikossa kehitystä on tapahtunut huimasti ja painoja joutunut lisäilemään laitteisiin jotta tuntuisi edes jossain. Mutta luulen, että on juurikin alkuvaiheen kehitystä joka on nyt nopeampaa koska aloitin todella rapakunnosta.

Millainen ruokavalio olisi parhain aloittelevalle treenarille ja painonpudottajalle? Onko hiilihydaatteja vähennettävä ja proteiinia lisättävä? Onko suositeltavaa ostaa lisävalmisteita?

Ap

Proteiinia on turha syödä yli tarpeen. Lisävalmisteilla et tee mitään. Syö oikeaa normaalirasvaista ruokaa tarpeesi verran, turha yrittää mitään kikkailuja.

Vierailija
11/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Särähti korvaan tuo jotta tuntuisi edes jossain. Painoja pannaan niin paljon että toistot juuri ja juuri jaksaa tehdä loppuun, oikealla tekniikalla. Kunnon treenillä tuossa ajassa pystyy saamaan lihastakin aikaiseksi lähemmäs kilon, mutta ap:n painoa ehkä nostaa joku muu.

Vierailija
12/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaksilla on kuntosaliharjoittelun alussa tapana kerätä nestettä. Naiset yleensä tuijottavat liikaa vaa'an lukemia. Katso peilistä ja ota mitat niin näet mihin suuntaan homma kehittyy. Kannattaa myös ottaa ihan kunnollinen kuntosaliohjelma käyttöön; ei niitä lihaksia niin nopeasti kehity että naisellisuus mihinkään katoaisi. Vapaita painoja ja riittävän raskasta ja vähemmän sitä jumipyörän poljentaa.

Vierailija
13/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Särähti korvaan tuo jotta tuntuisi edes jossain. Painoja pannaan niin paljon että toistot juuri ja juuri jaksaa tehdä loppuun, oikealla tekniikalla. Kunnon treenillä tuossa ajassa pystyy saamaan lihastakin aikaiseksi lähemmäs kilon, mutta ap:n painoa ehkä nostaa joku muu.

Jos aloittaa täysin nollasta, on ihan järkevää opetella aluksi oikea tekniikka painoilla, joita jaksaa nostaa vielä hyvin. Kyllä niitä painoja ehtii kasvattamaan pari viikkoa myöhemminkin, kun oikea tekniikka on iskostunut selkäytimeen.

Todennäköisesti ap:n kohdalla painon nousussa on kysymys vain siitä, että elimistöön on kertynyt nestettä. Toki kannattaa varoa sitä, että lisää syömistä, kun liikunnan vuoksi ruokahalu on kasvanut.

Vierailija
14/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelijalle ei tule muutaman kilon lihaksia, vaan lihasmassan kasvu vaatii vuosien työn. Pieni hauis alkaa tuntua nopeasti, mutta painossa se ei näy. Itselle kävi ihan samoin ja luulen, että jollain tapaa saliharrastus vain vaikutti aineenvaihduntaan huonompaan suuntaan. Numeron 12 vastaus on järkeenkäyvä. Mitään lisävalmisteita et tarvitse, normaali ruoka riittää hyvin peruskuntoilijalle. Pari rkl raejuustoa on sopiva määrä, jos haluat proteiinia lisätä. 

Vierailija
15/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Särähti korvaan tuo jotta tuntuisi edes jossain. Painoja pannaan niin paljon että toistot juuri ja juuri jaksaa tehdä loppuun, oikealla tekniikalla. Kunnon treenillä tuossa ajassa pystyy saamaan lihastakin aikaiseksi lähemmäs kilon, mutta ap:n painoa ehkä nostaa joku muu.[/quote]

Ehkä ilmaisin asian epäselvästi. Eli juuri tuo on metodini painojen suhteen. Teen 12-15 x 3 toistot ja jokaisessa ne viimeiset "vedot" on raskaat ja pinnisteltävät.

Vierailija
16/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittelijalle ei tule muutaman kilon lihaksia, vaan lihasmassan kasvu vaatii vuosien työn. Pieni hauis alkaa tuntua nopeasti, mutta painossa se ei näy. Itselle kävi ihan samoin ja luulen, että jollain tapaa saliharrastus vain vaikutti aineenvaihduntaan huonompaan suuntaan. Numeron 12 vastaus on järkeenkäyvä. Mitään lisävalmisteita et tarvitse, normaali ruoka riittää hyvin peruskuntoilijalle. Pari rkl raejuustoa on sopiva määrä, jos haluat proteiinia lisätä. 

Minulla on ollut todella huono aineenvaihdunta ja se on nyt liikunnan ja veden juomisen ansiosta parantunut. Eli tässä asiassa en usko olevan syy.

ap

Vierailija
17/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin aktiivisen salitreenin aloittaminen (kesäisin, muun ajan vuodesta aerobinen aktiiviharrastus ja salilla vain 1-2x/viikossa) käy kerta toisensa jälkeen hermoille. Paino humahtaa jo aika isoista lukemista parissa viikossa useita kiloja ylös ja olo on turpea, joskin hyväkuntoinen. Ruumiinrakenteeltani en ole pitkänmatkanjuoksija, vaan lihaksikas ja hiukan ylimääräistäkin on.

Itse yritän saada mielenrauhaa käymällä kehonkoostumusmittauksessa ennen ja jälkeen kesän. Tulosten luotettavuudesta voi olla montaa mieltä, mutta ainakin itselläni todettu rasvaprosentin pysyvän suht samoissa (20-22%), kesän jälkeen aina hiukan matalampi prosentti, koska painossa suhteessa enemmän nestettä ja lihastakin aavistus ehtinyt kertyä. Itse seuraan näitä mittauksia myös vasemman ja oikean puolen lihastasapainoa hahmottaakseni, tietää sitten, mitä mahdollisesti kannattaa treenata enemmän.

Vierailija
18/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa vyötärönympäryksen muuttumista. Jos paino nousee ja vyötärönympärys pienenee, niin homma on ok.

Vierailija
19/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin kuntosalilla n.3 viikkoa sitten ja olen käynyt 3-4x viikossa. Treeniin kuuluu aerobinen osuus sekä lihastreenit.

Kävin vaa'alla ja painoni on vain noussut!

Olin ennen salille menoa jo ylipainoinen (79kg pituus 165cm) ja nyt vaaka näyttää jo 81,3kg!

Kuvittelin että olisi jo laskusuunnassa lukemat mutta ei!

Missä vika? Vinkkejä?

N35

Lihakset kasvaa ja treenamisen vuoksi niihin kertyy vähän nestettä. Tuo on täysin normaalia, että PAINO nousee vaika LÄSKIÄ on vähemmän. Parin kuukauden päästä painokin laskee.

Vierailija
20/22 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muun muassa neste mikä kerääntyy lihaksiin . Älä missään nimessä lopeta! Tästä lähin peili ja mittanauha ovat sun mittareita , vaa'alle vasta puolen vuoden kuluttua :)

Kyllä se alkaa laskea jos syöt oikein. Muista myös että lihas painaa enemmän kuin läski, mutta tämä ei vielä tilanteesi ole.

Tsemppia ja tervetuloa meidän salilaisten maailmaan :)