Äitienpäivälounas; itse maustettu uunibroileri, mutta mitä lisukkeeksi?
Kutsuttiin miehen ja mun äidit meille äitienpäivälounaalle ja ajattelin tehdä kokonaisen uunibroilerin, kun siihen on mulla hyväksi todettu resepti ja miehen äiti ei syö punaista lihaa. Mutta mitähän vähän juhlavampaa mä tekisin siihen lisukkeeksi? Fetasalaattia laitan, mutta lämmin lisuke puuttuisi. Riisi on niin tylsä ja kanan kanssa uunissa paistetut perunat ois kyllä herkkua, mutta onko nekin vähän liian arkisia? Eihän sen nyt tietenkään tarvi mikään ala carte lounas olla, kunhan on maukasta, mutta oisko jollakin joku perunaa tai riisiä parempi ehdotus?
Kommentit (26)
Bataattilohkot esim. rosmariinilla maustettuna toimiva myös hyvin kanan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Plääh, ei mitään köyhien halparuokaa, minä en ainakaan kehtaisi jotakin broitsua tarjota. Se on niin pirun rumaakin kun siitä on hieman otettu lihaa. Tarjoa mielummin jotakin kalaa. Menet johonkin hyvään kalakauppaan ja teet siitä hyvää, kevyttä ja maukasta ruokaa, joka kelpaa kenelle vain. Älä ole tylsä ja pihi.
Kokonainen broileri maksaa pakasteenakin lähemmäs 9 euroa, joten kyseessä ei ole mikään "köyhien halparuoka". Hyvin tehty ja maustettu uunibroileri on tajuttoman hyvää, on sinun ongelmasi jos et itse osaa siitä maistuvaa tehdä tai syöt vain valmiiksi grillattuja kaupan tiskin broilereita.
Mahtavan makuisen broilerin saa, kun tunkee nahan alle valkosipuli-salvia-sitruunankuori-voita ja kanan sisään vielä pari sitruunanpuolikasta. Tämä oli joskus aikoja sitten Jamie Oliverin ohjelmassa.
t. se parsanvinkkaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Risotto. Vaikka herkkusienillä. Kunnollinen viini, parmesaani, voi ym
ParsaRisotto itsessään on ruokalaji, ei lisuke. Varsinkaan kokonaiselle uunibroiskulle.
No kylläpä vaan monissa ravintola-annoksissakin on lisäkkeenä risotto. Voihan tietysti olla, ettet tiedä, mitä oikea risotto on.
Juu, monissa ravintoloissa myös myydään lapsille nauravia nakkeja ja ranskalaisia.
Risotto itsessään on taidetta ja ruokalaji, ei todellakaan mikään lisuke.
Haukimureke on helppo valmistaa, on herkullista ja sen kanssa sopii hyvin kiehautettu parsa ja hollandaisekastike.Alkuun voisi tehdä vaikka skagenröraleivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plääh, ei mitään köyhien halparuokaa, minä en ainakaan kehtaisi jotakin broitsua tarjota. Se on niin pirun rumaakin kun siitä on hieman otettu lihaa. Tarjoa mielummin jotakin kalaa. Menet johonkin hyvään kalakauppaan ja teet siitä hyvää, kevyttä ja maukasta ruokaa, joka kelpaa kenelle vain. Älä ole tylsä ja pihi.
Kokonainen broileri maksaa pakasteenakin lähemmäs 9 euroa, joten kyseessä ei ole mikään "köyhien halparuoka". Hyvin tehty ja maustettu uunibroileri on tajuttoman hyvää, on sinun ongelmasi jos et itse osaa siitä maistuvaa tehdä tai syöt vain valmiiksi grillattuja kaupan tiskin broilereita.
Mahtavan makuisen broilerin saa, kun tunkee nahan alle valkosipuli-salvia-sitruunankuori-voita ja kanan sisään vielä pari sitruunanpuolikasta. Tämä oli joskus aikoja sitten Jamie Oliverin ohjelmassa.
t. se parsanvinkkaaja
No wou... Ihme ettei broilerinkoipia. En kyllä kehtaisi tarjota vieläkään. Syökää toki vain mitä haluatte, tuskin ap:n tarjoiluista kukaan mitään kovin hienoja elämyksiä odottaakaan saavansa.
No oisko sulla sit heittää jotain hyvää reseptiä ja kalaehdotusta? Mä en kauheesti ole kalan kokkailuun perehtynyt, kun mun mielestä parasta kalaa on isäni savustama merilohi tai grillissä kokonaisena paistettu vaalea lihainen kala kreikkalaisittain ja kumpaankaan näihin meillä ei kerrostaloasunnossa ole oikein resursseja. Ap