Siskoni on selvästi ihastunut mieheeni
Minua vuoden nuorempi sinkkusiskoni on mielestäni aivan selvästi mieheeni ihastunut. Tunnen siskon sen verran hyvin ja olen nähnyt hänet ihastuneena ja rakastuneena monta kertaa aiemminkin, teini-iästä aina tähän päivään saakka (olemme n. kolmekymppisiä). Aloin huomata merkkejä asiasta kun sisko alkoi kääntämään kaikki keskustelut jollain lailla mieheeni, vaikka alkuperäinen aihe ei liittyisi häneen mihinkään. Hän kyselee miehen asioista (töistä, harrastuksista, luonteesta, aivan kaikesta) koko ajan ja on yleisesti todella kiinnostunut kaikesta mikä mitenkään liittyy mieheeni.
Olen ollut vakavissa parisuhteissa aiemminkin eikä tällaista ole ennen tapahtunut. Emme tapaa koko perheen voimin kovin usein, joten siskoni ei ole koskaan kovin montaa kertaa vuodessa edes nähnyt ketään aiemmista miehistäni, eikä ole osoittanut mitään kiinnostustakaan sellaiseen. Nyt pitäisi tavata koko ajan, vaikka ennen olemme viettäneet aikaa vain kahdestaan sisarusten kesken.
Olen asiasta aivan varma, sillä en ole sokea ja tunnen siskon niin hyvin. En kai minä voi häntä syyttää, hyvä mies minulla onkin, mutta asiantilan tiedostaminen vaivaa minua paljon. Olen alkanut pelätä siskoa tavatessa, koska täytyy taas vastailla miestä koskeviin asioihin ja miten keskustelun saisi lopetettua mahdollisimman lyhyeen. Ei myöskään ole mukava olo silloin, kun nähdään isommalla porukalla ja sisko saa keskittää kaiken huomionsa mieheen itseensä, sen sijaan että vain tivaisi tietoja minulta. Myönnän olevani myös hiukan peloissani: siskoni on kaunis, menestynyt ja älykäs. Realistisesti hän ja mieheni voisivat tulla hyvinkin toimeen keskenään.
Niinpä minuun on pesiytynyt pieni pelko, ja epävarmuus siitä olenko minä riittävä. Ja ärsytys on suurta, kun sisko puhuu miehestäni koko ajan. Enkä pidä siitäkään, jos mieheni jostain syystä ottaa puheeksi siskoni. Mies ei siis kyllä ole osoittanut mitään "huolestuttavia" merkkejä.
Joten, miten tästä pitäisi edetä. Oloni on hyvin epämukava, enkä tiedä miten toimia. Jos tällaista tapahtuisi vaikka ystävän kanssa, olisi helpompaa vain vähentää yhteydenpitoa, kunnes ongelma menee ohi.
Kommentit (23)
Asiat selviävät kun annat heille mahdollisuuden olla kahdestaan. Osta vaikka yliyön risteilymatka ja "sairastu" itse hyvissä ajoin ennen matkaa. Lähetä siskosi sijaiseksi matkalle ja katso, mitä tapahtuu.
Asioita tapahtuu, et voi mitään.
Onko mahdollista keskustella tämä asia siskosi kanssa kahdestaan, vai onko asian esille tuominen liian vaikeaa?
Tiedätkö tai vaistoatko onko tunne molemminpuolinen? Joko on mahdollisesti oltu sängyssä?
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista keskustella tämä asia siskosi kanssa kahdestaan, vai onko asian esille tuominen liian vaikeaa?
Ei ole mahdollista, en halua. Jos hän myöntäisi asian, olisi seurauksena vain kiusallisuutta, ja jos hän kieltäisi, olisin edelleen yhtä varma asiasta kuin ennenkin, mutta jotain välillämme rikkoutuisi varmasti.
ap
Mä mainitsisin miehelle asiasta, että osaisi varautua siskosi mahdolliseen outoon käytökseen 😌
Rakastumiselle ei vaan voi mitään, jos kaksi ihmistä tuntee vetoa toisiinsa. Ikävää tuollainen lähipiirissä, mutta "kakkosviulua" en itse suostusi koskaan soittamaan, sillon vaihtoehdoksi jäisi vaan erota. Tsemppiä! Huono itsetunto ei ainakaan paranna asiaa, voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Rakastumiselle ei vaan voi mitään, jos kaksi ihmistä tuntee vetoa toisiinsa. Ikävää tuollainen lähipiirissä, mutta "kakkosviulua" en itse suostusi koskaan soittamaan, sillon vaihtoehdoksi jäisi vaan erota. Tsemppiä! Huono itsetunto ei ainakaan paranna asiaa, voi voi.
Toistaiseksi minulla ei ole mitään syytä pelätä että tunne olisi molemminpuolinen. Jos mieheni alkaisi osoittaa kiinnostusta siskoa kohtaan, olisi suhteemme saman tien ohi, tietenkin.
ap
Sano vaikka, et äh, ei nyt puhuta Martista ja vie puhe muualle. Tai että hei, me on puhuttu tää jo moneen kertaan. Osoita hänelle, että huomaat, mutta sellaiseen hoh hoijakkaa-tyyliin.
Keksi miehestä jotain inhottavaa kerrottavaa, joka saa siskon näkemään hänet eri valossa.
Voihan siskosi olla vain ihastunut. Tuskin aikoo suhteeseen miehesi kanssa. Ei sille ihastumiselle voi mitään, hän pitää miehestäsi ja sillä siistin.
Puuskahda siskolle jossain vaiheessa kun hän taas kyselee että "eikö tämä jo ole läyty läpi"/ "miten täm puhe nyt taas kääntyi Mattiin/Teppoon/Seppoon"/ "se nyt on Matti/Teppo/Seppo, annetaan olla"/ "miten sä nyt taas Matista/Tepposta/Seposta kyselet" tms. Siis osoita että olet kyllä huomannut että aihe on tullut usein esille mutta sitten samalla sisarelliseen, suorasukaiseen tapaan viestit että sen käsittelyä on turha jatkaa(edellyttäen että välinne yleensä ovat sellaiset että asioita voi sanoa niin kuin ne ovat eikä kierrellen ja kaunistellen) Tsemppiä:)
Kysy miksi kiinnostaa miehesi asiat niin paljon? Vältä turhia yhteis-tapaamisia. Tapaa siskoasi ilman miestäsi mieluummin. Niin minä ainakin tekisin. En viitsisi turhaan sohia kepillä muurahaispesää. Jos ihastus on yksipuolinen niin eiköhän se mene ohi omia aikojaan kun sitä ei ruokita ja siskosi ei juuri miestäsi tapaa. Lopulta hän luultavasti löytää oman miehen ja mahdolliset tunteet sinun miestäsi kohtaan hälvenevät. Tuskin sinulla mitään hätää on, sinun kanssasi mies on eikä ole osoittanut kiinnostusta siskoasi kohtaan. Ole edelleen ihana nainen miehellesi niin hänellä ei ole mitään syytä harkita vaihtoa siskoosi eikä keneenkään muuhunkaan. Ymmärrän että tilanne on sinulle ahdistava vaikka mitään konkreettista ei ole tapahtunut. Jos ajattelen itseni sinun paikallesi tuntuu että olisi yksi pahimpia asioita mitä voisi tapahtua että nämä kaksi oikeasti päätyisivät yhteen. Menettäisi samalla kaksi tärkeää ihmistä tai ainakin luottamus menisi lopulliseti. Minun siskoni on minulle niin läheinen että varmaan surisin hänen menettämistään vielä enemmän kuin miehen menettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Keksi miehestä jotain inhottavaa kerrottavaa, joka saa siskon näkemään hänet eri valossa.
Vai pitäisi valehtelemalla tai puhumalla pahaa toisesta, ratkaista ongelma! Sinä ole ihmisenä jostain rikki! Totuus olisi tässäkin paras ratkaisu, jos se satuttaa tai loukkaa siskoa niin hyvä! Sanoo suoraan että olen huomannut että käytöksesi perusteella olet ihastunut/rakastunut mieheeni. Sitten kysyy suoraan että mitä siskoseni olet ajatellut asialle tehdä? Viedä mieheni? Aloittaa salasuhteen selkäni takana? Nosta asia esille, siskosi ei itsekään välttämättä ole loppuun asti miettinut tekosiensa seuraamuksia! Totuus on parasta lääkettä, ja uskoisin että tämän jälkeen ihastus pysyy kurissa. Kerro vielä lopuksi, että jos rikkoo sinun parisuhteen, sillä on väistämättä omat seuraamuksensa myös teidän sisarusten väleissä. Totuuden jälkeen anna tehdä mitä huvittaa, ja tee omat ratkaisusi hänen toiminnan perusteella. Ota tämä pelkästään positiivisena asiana, sillä sinulla on ny ensiluokkainen tilaisuus punnita, mistä "puusta" miehesi on veistetty! Tietysti saman suuntainen keskustelu myös miehesi kanssa asiasta. Jos jompi kumpi suuttuu, voi olla varma, että pahat on mielessä!
kysy mieheltäsi että haluaako hän harrastaa ryhmäseksiä sinun ja siskosi kanssa. jos suostuu, niin kerrot asiasta siskollesi. sitten miehesi panisi paljaalla vuorotellen kumpaakin sisarusta.
Vierailija kirjoitti:
Kysy miksi kiinnostaa miehesi asiat niin paljon? Vältä turhia yhteis-tapaamisia. Tapaa siskoasi ilman miestäsi mieluummin. Niin minä ainakin tekisin. En viitsisi turhaan sohia kepillä muurahaispesää. Jos ihastus on yksipuolinen niin eiköhän se mene ohi omia aikojaan kun sitä ei ruokita ja siskosi ei juuri miestäsi tapaa. Lopulta hän luultavasti löytää oman miehen ja mahdolliset tunteet sinun miestäsi kohtaan hälvenevät. Tuskin sinulla mitään hätää on, sinun kanssasi mies on eikä ole osoittanut kiinnostusta siskoasi kohtaan. Ole edelleen ihana nainen miehellesi niin hänellä ei ole mitään syytä harkita vaihtoa siskoosi eikä keneenkään muuhunkaan. Ymmärrän että tilanne on sinulle ahdistava vaikka mitään konkreettista ei ole tapahtunut. Jos ajattelen itseni sinun paikallesi tuntuu että olisi yksi pahimpia asioita mitä voisi tapahtua että nämä kaksi oikeasti päätyisivät yhteen. Menettäisi samalla kaksi tärkeää ihmistä tai ainakin luottamus menisi lopulliseti. Minun siskoni on minulle niin läheinen että varmaan surisin hänen menettämistään vielä enemmän kuin miehen menettämistä.
Hyviä ajatuksia! Yritänkin vältellä yhteistapaamisia, ja toivon että tämä menee ohi. Tilanne on ikävä, sillä se koskee juurikin niitä minulle tärkeimpiä ihmisiä koko maailmassa. Elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, mutta näiden ihmisten kanssa ei saa käydä mitään pahaa!
ap
Kyllähän siskokset jakaa asioita keskenään. Tuskin se miehellesikään olisi niin vastenmielistä.
Vähän avantgardea peliin.
Siskosi käytös vaikuttaa mielestäni siltä, että miehesi on jos pannut siskoasi. Kokemusta samanlaisesta tilanteesta.
Onko todisteita siskostasi on miehestäsi kiinnostunut? Muuta kuin kyselee millaisen miehen kanssa seurustelet. Musta tuntuu oot epävarma itsestäsi ja keksit koko jutun päästäsi...
Onko siskosi aiemmin iskenyt tai viennyt poikaystäviäsi nenäsi edestä?
No, senkus harrastatte kimppakivaa. Älä ole omistushaluinen.