Siskoni on selvästi ihastunut mieheeni
Minua vuoden nuorempi sinkkusiskoni on mielestäni aivan selvästi mieheeni ihastunut. Tunnen siskon sen verran hyvin ja olen nähnyt hänet ihastuneena ja rakastuneena monta kertaa aiemminkin, teini-iästä aina tähän päivään saakka (olemme n. kolmekymppisiä). Aloin huomata merkkejä asiasta kun sisko alkoi kääntämään kaikki keskustelut jollain lailla mieheeni, vaikka alkuperäinen aihe ei liittyisi häneen mihinkään. Hän kyselee miehen asioista (töistä, harrastuksista, luonteesta, aivan kaikesta) koko ajan ja on yleisesti todella kiinnostunut kaikesta mikä mitenkään liittyy mieheeni.
Olen ollut vakavissa parisuhteissa aiemminkin eikä tällaista ole ennen tapahtunut. Emme tapaa koko perheen voimin kovin usein, joten siskoni ei ole koskaan kovin montaa kertaa vuodessa edes nähnyt ketään aiemmista miehistäni, eikä ole osoittanut mitään kiinnostustakaan sellaiseen. Nyt pitäisi tavata koko ajan, vaikka ennen olemme viettäneet aikaa vain kahdestaan sisarusten kesken.
Olen asiasta aivan varma, sillä en ole sokea ja tunnen siskon niin hyvin. En kai minä voi häntä syyttää, hyvä mies minulla onkin, mutta asiantilan tiedostaminen vaivaa minua paljon. Olen alkanut pelätä siskoa tavatessa, koska täytyy taas vastailla miestä koskeviin asioihin ja miten keskustelun saisi lopetettua mahdollisimman lyhyeen. Ei myöskään ole mukava olo silloin, kun nähdään isommalla porukalla ja sisko saa keskittää kaiken huomionsa mieheen itseensä, sen sijaan että vain tivaisi tietoja minulta. Myönnän olevani myös hiukan peloissani: siskoni on kaunis, menestynyt ja älykäs. Realistisesti hän ja mieheni voisivat tulla hyvinkin toimeen keskenään.
Niinpä minuun on pesiytynyt pieni pelko, ja epävarmuus siitä olenko minä riittävä. Ja ärsytys on suurta, kun sisko puhuu miehestäni koko ajan. Enkä pidä siitäkään, jos mieheni jostain syystä ottaa puheeksi siskoni. Mies ei siis kyllä ole osoittanut mitään "huolestuttavia" merkkejä.
Joten, miten tästä pitäisi edetä. Oloni on hyvin epämukava, enkä tiedä miten toimia. Jos tällaista tapahtuisi vaikka ystävän kanssa, olisi helpompaa vain vähentää yhteydenpitoa, kunnes ongelma menee ohi.
Kommentit (23)
Onko teillä siskoksilla samanlainen tuoksu?
Ottakaa siskon kanssa kaennit ja puhukaa suoraan.
Mitäs nyt?