Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö te tallennatte tv-ohjelmia jollekin laitteelle myöhemmin katseltavaksi vai onko aika ajanut jo tuonkin ohi?

Vierailija
07.05.2017 |

Kanavia on jo niin paljon (ilmaisiakin), ettei ainakaan meillä millään riitä aika enää katsoa jotain vanhoja tallennuksia kun samaan aikaan tulee jo uusia. Ja tuleehan nuo sarjatkin uusintoina moneen kertaan ja kun on lisäksi Netflixit, Areenat ja muut ettei mitään tallennusvälinettä enää tarvita.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuli tämä digiloikka, niin meni tallentimet (vhs) kierrätykseen. Eipä sitä tullut juurikaan käytettyä muutenkaan. Areenasta tulee joskus katsottua jokin juttu, lähinnä asiaohjelma toiseen kertaan, jos siinä on ollut kiinnostava aihe.

Vierailija
22/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallennin on kovassa käytössä. Ostin 2007 ja pidän niin pitkään kuin kestää. Mainoksien takia käytän, jottei tarvitse ...skaa katsoa. Suosittelen chromecastia kuvan siirtämiseen tabletilta telkkuun. Halpa hyötyihin nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallennan boksilla, mutta usein katon areenasta/ruudusta/katsomosta. Tosin joskus kerään jonku lyhyemmän sarjan kokonaan ja katon maratoonina (osa ohjelmista saattaa olla vaan 14 pv/osa netissä). Aika vähän tulee nykyään mitään katsomisen arvosta, varmaan jätän uuden tv:n/boksin hankkimatta, kun vanhoista aika jättää.

Vierailija
24/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisaboxilla on pakko tallentaa kaikki mitä mielii katsoa. Kanavat toimii enää satunnaisesti muutaman tunnin viikossa, joten lätkät ja viisut (ohjelmat jotka ennen katsoin suorana) täytyy laittaa tallennuksen kautta. Kyllä oli ennen helpompaa, töllö päälle ja katsomaan, eipä ole sellaista enää.

Vierailija
25/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorana katsotaan vain urheilut ja uutiset, kaikki muu Elisa Viihteen kautta. Sieltä klassikot ja esim. konsertit myös omalle levylle talteen.

Vierailija
26/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneen televisiossa on digiboxi, siihen tallennan maksukanavallisia ohjelmia, koska haluan illalla viimeiseksi katsoa jotain muuta kuin murha ja tappeluohjelmia (mitä tulee puolilta öin lähes kaikilta kanavilta).

Elisaviihde on hyvä, mutta siitä ei voi tallentaa maksukanavien ohjelmia. eikä sitä voi jakaa toisiin telkkareihin.

Vierailija
27/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tallentaa ahkerasti digiboxille sarjoja ja elokuvia. Itse en osaa sitä edes käyttää. Itse en seuraa mitään sarjaa. Joitain satunnaisia ohjelmia katson miehen tallentamana.

Vierailija
28/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on smart tv joten netflix ja kaikki muutkin sovellukset on telkkarista suoraan katsottavissa, mutta kyllä silti digiboksi on päivittäin käytössä. Siellä on paljon tallennustilaa ja pystyy tallentamaan useita kanavia samanaikaisesti. Käyn kerran viikossa läpi koko tulevan viikon ohjelmatiedot ja tallennan kaikki mielenkiintoiset sarjat ja leffat.

Vierailija
29/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tallenna boksille. Mulla ei ole TVssä antennia lainkaan sillä täällä maalla vastaanotto on haasteellista. Katson ohjelmat Areenasta, Youtubesta tai lataan Bittorrentista. mitään maksullisia palveluita en tarvitse (paitsi kännykän rajattoman 4G-yhteyden).

Vierailija
30/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan todellinen dinosaurus, kun ostan vielä DVD- ja BluRay -levyjä. :D Haluan olla varma siitä, että mulla on suosikkileffat ja -sarjat katsottavissa vaikka vuoden tai viiden jälkeenkin. Sen verran tehokkaasti mm. Netflix tekee puhdistuksia, ja jos GoT:ta haluaisi katsoa, niin pitäisi ostaa HBO:n kanava (nämä tiedot kavereilta, jotka ovat siirtyneet ei-fyysiseen katseluun... ja jotka sitten kuitenkin lainaavat mun leffoja).

Mulla ei edes ole telkkaria, vaan katson kaikki tietokoneelta.

31/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ulkoinen kovalevy, jolle satunnaisesti tallennan jotain. 

Vierailija
32/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallentava Digiboxi ollut toistakymmentä vuotta. Uusin pari vuotta sitten kun eka hyytyi. Olen tyytyväinen. Tallennan paljon ja voin katsoa haluamani osat monen tunnin lähetyksestä. Esim aamutv voi olla pari kymmenen minuutin osuutta mitkä kiinnostavat. Elokuvat ja kaikki mainoskanava lähetykset. Katsoessa karsin kaikki mainokset ja muunkin joustavan höpinän ja ohjelma kutistuu puoleen. Esim haluatko miljonääriksi.

Vierailija
33/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallennan vielä digiboxille, kun voi tallentaa 4 kanavaa yhtäaikaa. Oon tällainen dinosaurus vielä.

Vierailija
34/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusittiin just telkkari, nyt ei ole enää digiboxia ja harmittaa, koska Pukumiehiä ei löydy Areenasta eikä muualta vastaavista. Ihan vahingossa just huomasin, että tulee uusintana lasu-yönä.

Yleensä uusiin telkkareihin saa ulkoisen kovalevyn kiinni, johon voi tallentaa.

Joo, mutta eipä tullut hankittua vielä. 

Niitä saa esim. Prismoista ja Citymarketeista.

Vierailija
35/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tallennan. Kaikkia sarjoja ei voi katsoa mistään, esim. Rillit huurussa-sarjaa.

Ja esimerkiksi Yle lähetää laatusarjoja, jotka ovat vasta vuoden, parin päästä Netflixissä. Tietysti se ei välttämättä ole ongelma, että katsoo ne jälkijunassa, mutta on minusta ihan kiva nähdä vaikkapa Downton Abbey tuoreeltaan eikä vasta vuosien päästä katsella sitä Netflixistä.

En seuraa kauhean montaa sarjaa. Rillit huurussa, Nuori Morse, Case, Victoria. Kyllä minä ne ehdin hyvin katsoa boksilta.

Vierailija
36/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallentava Digiboxi ollut toistakymmentä vuotta. Uusin pari vuotta sitten kun eka hyytyi. Olen tyytyväinen. Tallennan paljon ja voin katsoa haluamani osat monen tunnin lähetyksestä. Esim aamutv voi olla pari kymmenen minuutin osuutta mitkä kiinnostavat. Elokuvat ja kaikki mainoskanava lähetykset. Katsoessa karsin kaikki mainokset ja muunkin joustavan höpinän ja ohjelma kutistuu puoleen. Esim haluatko miljonääriksi.

Juuri näin! Esim. tuo haluatko miljonääriksi sisältää enemmän mainoksia kuin ohjelmaa, joten tallennamme sen, katsomme ykköseltä uutiset 20.30 ja sen jälkeen miljönäärin mainokset kelaten. Samoin tallennan Remppa vai muutto-ohjelman ja katson illan päätteeksi ilman mainoksia. Rikossarjoista puhumattakaan!

Vierailija
37/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut telkkaria enää varmaan kymmeneen vuoteen. Katson vain Areenasta joitakin ohjelmia silloin kun haluan. Tykkään katsoa tietokoneelta, laitan kuulokkeet, olen lähellä ruutua ja eläydyn ohjelmaan.

Vierailija
38/38 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusittiin just telkkari, nyt ei ole enää digiboxia ja harmittaa, koska Pukumiehiä ei löydy Areenasta eikä muualta vastaavista. Ihan vahingossa just huomasin, että tulee uusintana lasu-yönä.

Suits on netflixissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi