Mies joutui alkamaan absolutistiksi
Sairauden vuoksi (sairaus ei ole alkoholismi)ei anna myöskään vaimonsa juoda tippaakaan. Eroaisitko?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Jaaaa-a...jos toinen sairauden takia tai muuten vaan ei juo, niin saattaa se toinenkin lopettaa juomisen ihan omasta tahdostaan.
Mutta kun en halua lopettaa. Haluan edes kerran vuodessa pitää hauskaa.
En muutenkaan käytä oikeastaan ollenkaan alkoholia, joten siinä mielessä en menettäisi mitään, mutta en tykkäisi siitä jos puoliso yrittää kontrolloida. Se olisi varmaan vakavan keskustelun paikka. En suinpäin lähtisi eroa hakemaan jos suhde on muuten kunnossa, mutta kontrollointia en hyväksy.
Tosin jos puolisolla on alkoholiongelmaa, silloin tilanne on hieman eri ja ymmärtäisin toipumaan pyrkivän osapuolen vaatimuksen että kotona ei ainakaan ole alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaaa-a...jos toinen sairauden takia tai muuten vaan ei juo, niin saattaa se toinenkin lopettaa juomisen ihan omasta tahdostaan.
Mutta kun en halua lopettaa. Haluan edes kerran vuodessa pitää hauskaa.
Kuulostaa hiukan siltä että alkoholista on tullut parisuhteessa valtataistelun väline. Jos alkoholia ei välineenä voisi käyttää sen tilalle tulisi joku muu asia josta taisteltaisiin. Ongelma ei poistu luopumalla kerran vuodessa juomisesta vaan puuttumalla syihin miksi vallasta parisuhteessa taistellaan.
Hah, miinä olen käytännössä ollut tämän vuoden absolutisti juurikin sairauden ja lääkityksen vuoksi. Olen meillä se, joka käy kaupassa ostamassa ruokaostokset ja tuon joka reissu puolisolleni sieltä olutta, mitä hän saa juoda ihan vapaasti tölkin tai pari (enempää ei juo, eikä todellakaan joka ilta, mutta esim. saunan jälkeen). Yleensä valkkaan vielä jotain erikoisoluita yllätykseksi, kun hän tykkää niistä.
Ihan naurettavaa olisi rajoittaa aikuista ihmistä, jolla ei ole mitään ongelmaa alkoholin kanssa. Ollaan käyty ulkona syömässäkin, minä ajan autoa tottakai, kun en kerran juo. Hän saa juoda viiniä ruuan kanssa. Pitäisikö kieltää hiihto ja juokseminenkin, kun en voi itse sitä nyt harrastaa?
Olin nuorempanaa kasvisyöjä, mutten todellakaan kieltänyt puolisoani syömästästä lihaa. Sai grillata makkaraa, jos halusi.
Lapsellista kieltää puolisolta asiota, joita itse haluaisi tehdä, mutta ei pysty tai saa tehdä.