Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihtumisesta

Vierailija
06.05.2017 |

Olen seuraillut täällä erilaisia laihtumiskeskusteluja jo vuosia. Osalle se on helpohkoa, osalle ei ja kaikkea siltä väliltä.

Mietin tosi ylipainoisia ihmisiä, jotka tarkkailevat syömisiään eivätkä vain laihdu. Onko tilanne se, että joko he laskevat kalorinsa väärin tai huijaavat tai heidän koko aineenvaihduntansa on vain ihan sekaisin. Tai kaikki nämä yhdessä.

Itse olen BMI 21-22 ja alan laihtua välittömästi, jos vähennän syömistä. Pysyn samanpainoisena normisyömisillä ja syön herkkuja ja käytän alkoholiakin suht säännöllisesti. Liikun jonkin verran, mutta olen muutoin alati liikkeessä eli harvoin ihan paikoillani.

Siksi olen juuri miettinyt ylläpohtimaani eli miten isoissa massoissa ei laihtuminen käykään niin ok kuin normipainossa. Jos BMI 35 laihtuu 3 kiloa, on se prosentuaalisesti ihan eri asia kuin jos itselläni putoaa paino saman verran.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutukseen vaikuttaa moni seikka: ikä, terveys, aineenvaihdunta, elämäntilanne ym. Minun oli erittäin helppo laihduttaa n. 10 v. sitten yli 20 kg sinkkuna ollessa, mutta nyt on tehnyt tiukkaa päästä 5 viimeisestä raskauskilosta eroon pienen lapsen äitinä ja 10 vuotta vanhempana kuin silloin.

Vierailija
2/4 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on insuliiniresistenssi, vaikka eivät sitä tiedä. Runsaille hiilareille, runsaalle proteiinille ja niukalle rasvalle perustuva laihdutusmetodi ei silloin tuota heillä tuloksia. Mutta kun ei uskalleta siirtää rasvapolttoiselle, niin sitten vaan ihmetellään miksi ei tuloksia tule. Tilaa pahentaa vielä se, että aterioiden lisäksi syödään välipalaa, eli 6+ syöntikertaa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta voi tosiaan olla ihan sekaisin lihavalla. Samoin voi olla hormonaalisia ongelmia. Esim. kilpirauhasen vajaatoiminnan kanssa on todella vaikea laihtua.

Keho myös koko ajan pyrkii korkeimpaan painoon, jossa on ollut 2 vuoden sisällä ja se tekee painonhallinnasta vieläkin vaikeampaa jos on tosissaan lihava ollut.

Itselläni selkeästi ikä vaikuttaa. Teininä ja alle 3-kymppisenä laihdutus ja painon hallinta oli helppoa. Nyt 4-kymppisenä kilot tulevat herkästi ja istuvat tiukassa. Saa olla ihan tosi tiukalla dietillä jotta saa 5kg pois.

Monet ihmettelevät kuinka syön aina niin terveellisesti (ja en laihdu, mutta tätä eivät sano ääneen). Syönkin, mutta juuri aika lailla oman kulutukseni verran eli n. 1800-2000kcal päivässä. En laihdu enkä liho. Monet vain tuntuvat olettavan lihavan ihmisen mättävän koko ajan roskaruokaa ja herkkuja. Lihoin toki niillä, mutta jos samaan tahtiin jatkaisin, lihoisin koko ajan lisää.

Vierailija
4/4 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärretä sitä, että ei ne kalorit ratkaise, vaan se MITÄ syö.