Miksi laihduttajia aina kehotetaan syömään paljon?
Aina ohjeissa sanotaan, että syö vähäkalorista, niin voit syödä paljon. Eikö laihduttajan pitäisi syödä vähän.
Kommentit (4)
No kyllä mun mielestä voisi syödä vähemmän mutta energiatiheää.
Koska jos syöt liian vähän, niin sinulla on jatkuvasti nälkä, joka vaikuttaa mielialaasi ja houkutus epäterveellisen ravinnon syömiseen kasvaa valtavaksi.
Toisekseen jos et syö, niin keho tajuaa, että ravintoa ei ole tulossa, joten se pyrkii kuluttamaan mahdollisimman vähän energiaa ja siten ei polta rasvaa yhtä tehokkaasti kuin maltillisilla miinuskaloreilla. Sen sijaan aivotoimintasi heikkenee ja olosi on kurja.
Kolmanneksi on olennaisen tärkeää syödä proteiinia (ja rasittaa lihaksia) laihdutuksen aikana, koska muutoin keho ottaa energiaa polttamalla pois tarpeetonta lihaskudosta.
Jokainen ihminen on yksilö ja kaikille ei sovi valtaväestön suositukset.
Itse en ole laihtunut juuri niillä dieeteillä joissa kehotetaan syömään paljon. Vaikka kalorit jäävät alle 1500 tai jopa lähemmäs 1000 kcal, ne eivät sovi minulle. Olen saanut parhaimmillaan tuollaisilla dieeteillä ja päivittäisellä liikunnalla alle kilon pois kuukaudessa.
Olen syönyt lääkärin ohjeistuksella 800 kcal/päivä ja syön ihan normaalia ruokaa, hiilarit tiputettuna minimiin. En koe nälkää, olen energisempi ja vuosien ylipaino alkaa tippua. Itselleni ei vain sovi syödä yli 1000 kcal/päivä, tällä ohjeella olen pitänyt ylipainon poissa ja olen kaikin puolin terve :)
Oletko noin yksinkertainen oikeasti vai esitätkö vaan?