Mitä ajattelet että erikoislapsestasi tulee aikuisena?
Kommentit (8)
Tarkentaisitko mitä termi "erikoislapsi" tässä yhteydessä tarkoittaa?
Lentäjä! Siksi nimeksi annettiin Eino.
Erikoislääkäri, erikoisupseeri, erikoistutkija tai hätätapauksessa erikoissiivooja.
Erityislapseni kohdalla on jo nyt ala-asteella lähes kokonaan poissuljettua, että hän voisi ikinä työllistyä ns. "tavallisille" työmarkkinoille. Toivon, että hän voisi saada jotain yksinkertaista työtä esim. kiinteistöhuoltoalalta, jotta saisi arkeen rakenteita ja merkityksen tunnetta. Itse akateemisena ihmisenä tuntui aluksi vaikealta downgreidata omaan lapseen kohdistuvia vaatimuksia noin paljon, mutta sillä on mentävä mitä on annettu.
Termi erityislapsi on pahimpia eufemismejä konsanaan.
Sillä yritetään pehmentää tai jopa peittää että kyseessä on jokin varsin negatiivinen asia, neurologinen häiriö tai peräti suoranainen vamma. Kukaan ei puhu hyvin lahjakkaasta lapsesta erityislapsena, vaan lahjakkaana.
Vierailija kirjoitti:
Erityislapseni kohdalla on jo nyt ala-asteella lähes kokonaan poissuljettua, että hän voisi ikinä työllistyä ns. "tavallisille" työmarkkinoille. Toivon, että hän voisi saada jotain yksinkertaista työtä esim. kiinteistöhuoltoalalta, jotta saisi arkeen rakenteita ja merkityksen tunnetta. Itse akateemisena ihmisenä tuntui aluksi vaikealta downgreidata omaan lapseen kohdistuvia vaatimuksia noin paljon, mutta sillä on mentävä mitä on annettu.
Kun lapsi on vammainen ja ei voi koskaan työllistyä, niin siinä ei paina paskan vertaa onko itse akateeminen vai ei.
Todella kummallinen kommentti. Ihan niinkuin duunari ei joutusi yhtä lailla luopumaan näköaloistaan lapsen suhteen.
Työtön taakka Suomelle. Ei noita retardeja kukaan palkkaa, laitoksiin joutuvat.
Ei syrjäydy, hänestä tulee akateemisen loppututkinnon suorittanut ihminen.