Mistä olette saaneet avun jännitysniskaan?
Pääkipu, niskakipu - ihan jatkuvaa, on niin huono olla missään!!! Sirdalud, Panadol / Burana mix ei auta juurikaan, en kestä enää!! Venyttelen joka päivä, yritän etsiä jotain asentoa jossa yläkroppa rentoutuisi, menee kymmenen sekunttia ja olen aivan kireä
jälleen
Lääkärille olen menossa .. mutta mielelläni kuulisin kokemuksianne jännitysniskan kanssa elämisestä ja sen hoidosta. Oletko töissä ollut, millaiset läökkeet, mikä muu auttanut!?
Kommentit (8)
Mulla auttoi päivittäinen rentoutus hetki eli joka päivä otan 10 minuuttia jolloin kuuntelen hyvää musiikkia ja tietoisesti rentoutan jokaisen lihaksen yksitellen .
Aluksi oli vaikea ottaa edes tuota 10 minuuttia,kun oli(muka) tekemättömiä hommia .Oli jännä huomata ettei maailma kaatunutkaan tämän takia =)
Mulla ahdistusta ja tiedostamatta jännitän niskaa. Osaan rentouttaa lihakset mutts heti kun keskittyminen herpaantuu, jännitän taas.
Kuntosali, sauvakävely, ravinto ja lepo.
Onko tai oliko teillä sellaista, että pää vetäytyy taaksepäin, ts. kuljette tiedostamattanne vähän sellaisena ylpeen näköisinä, pää siis taipuu taaksepäin koska se lihaskireys jne. ?
Mulla on sellaista, vähän väliä huomaan että niskat kenottaa epänormaalisti ja korjailen asentoa
Ap
Samoin kun päätä kääntelee niin niskoista kuuluu rahinaa, onko normaalia?
Kuvattu on v. 2014 ja ei kulumia silloin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Samoin kun päätä kääntelee niin niskoista kuuluu rahinaa, onko normaalia?
Kuvattu on v. 2014 ja ei kulumia silloin.
Ap
Kyllä rahisee. Kun tilanne paha, saan niin pahan huimauksen että hyvä kun pystyn syömään. Istuminen ilman tukea ei onnistu. Kuntosali ja raskas kotijumppa ainoat jotka tehoavat. Buranat sun muut eivät vie särkyä, se on jotenkin niin syvällä. Suosittelen raskasta liikuntaa. Ihan ensin sattuu vielä enemmän mutta sitten se alkaa helpottaa. Muutamassa kuukaudessa.
Minä kärsin kauheista jännitysniska- ja päänsäryistä myös. Mulle käy niin, että jos rentoutan hartiat, pää painuu eteenpäin. Ryhti ei siis ole suorassa ja niskakyttyrä pojottaa komeana kohti ilmaa. Tämä taas pahenta niska- ja päänsärkyä. Jos olen ryhdikkäästi ja jännitän lihaksistoa, kärsin niin ikään hirveistä niska- ja päänsäryistä.
Kuntosalilta sain avun. Tarpeeksi treeniä, että tulee voimaa yläkroppaan ja veri kiertää, ei ole kipuja (eikä lääkkeitä) ollut sen jälkeen.