Kreetalla huijataan
Olen matkustellut kaikkialla maailmassa - enimmäkseen kuitenkin Euroopassa. Nyt vietimme siippani kanssa lomaviikon Haniassa, Kreikan isoimmalla saarella.
Loma meni muuten hyvin, mutta ihmeellistä epärehellisyyttä ja huijaamista tapahtui vähän jokapuolella.
Ensinnä paljon tipattu, kavalan ystävällinen siivooja vei kauniin ja aika kalliin kivellisen hopeasormukseni, jonka huomasin kyllä vasta kotona, koska olin laittanut sen käsilaukkuni vetoketjutaskuun, mutta rannalle en käsilaukkuani ottanut.
Toisekseen ostin sieltä kauniit kaula- ja rannekorut, joiden piti olla hopeaa, mutten niistä sitten hopeamerkkejä löytänytkään???
Kolmas huijaus meinasi tapahtua tuliaisostoksilla, kun ukkeli meinasi ottaa eräästä tuotteesta tuplahinnan, mutta onneksi huomasimme sen ja sai nolona maksaa huijaamansa summat takaisin.
Neljäs tapaus liittyi hajuvesikauppaan - niitä kun myytiin kaksi purkkia yhden hinnalla, kotona huomasin, ettei toisessa hajuvedessä ollut tuoksua lainkaan, vaikka näytti ihan aidolta tuotteelta - joten VAROKAA huijareita Haniassa!
Kommentit (24)
Kuka ostaa hajuvettä Chaniasta? Popopopopopopopopo. Then katalaveno. Skata.
Harmi, että sinua huijattiin. Kannattaa matkaillessa etelässä pitää mielessä, että turistirysissä ei juurikaan myydä aitoa tavaraa merkkien tai materiaalien suhteen. Kaipa korut ovat kauniit huolimatta materiaalista, joten jotain käyttöä niillekin varmaan saat : ) Ensi kerralla ole hiukan epäilevämpi liian edullisten tarjousten kohdalla.
Normi meininki etelän vetelillä. Niillä koko yhteiskunta ja kulttuuri perustuu koijaamiseen ja kusettamiseen.
Normimenoa Kreikassa, mutta menit kyllä miinoihin joiden perusteella sanon ettet todellakaan ole kokenut matkailija.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat kyllä siltä, että olet ollut ensimmäistä kertaa ulkomailla.
En toki, mutta Hanialla olin ensimmäistä ja viiimeistä kertaa. Muuten olen ollut Samoksella ja sielläkin ukkeli meinasi rahanvaihdossa (15 vuotta sitten) huijata,mutta jäi kiinni ja hekotteli vaan.
Ainoa toinen paikka missä on yritetty huijata oli Marokko - kokoajan huijausyritykset heillä oli siellä päällä, mutta huomasimme ne ja yrityksiksi jäivät.
Ikävä suhtautuminen ketjussa huijatuksi tulemiseen. Minustakin vaikuttaa, että ap saattaa olla naivi tai vähän matkaillut, mutta mitäs sitten? Ei se tarkoita, ettei saisi ihmetellä epärehellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Normi meininki etelän vetelillä. Niillä koko yhteiskunta ja kulttuuri perustuu koijaamiseen ja kusettamiseen.
Hah - Ja näille venkuloille me jatkuvasti syydämme rahaa velkapakettejen muodoissa - emme niitä miljardeja näe koskaan!!!
Raamattukin sanoo: Kreetan mies, laiskurivatsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En toki, mutta Hanialla olin ensimmäistä ja viiimeistä kertaa. Muuten olen ollut Samoksella ja sielläkin ukkeli meinasi rahanvaihdossa (15 vuotta sitten) huijata,mutta jäi kiinni ja hekotteli vaan.
Ainoa toinen paikka missä on yritetty huijata oli Marokko - kokoajan huijausyritykset heillä oli siellä päällä, mutta huomasimme ne ja yrityksiksi jäivät.
Missä Väli- ja Etelä-Amerikan maissa olet käynyt, entä Aasian?
Kreikkalainen kyseessä niin kusetushan siinä on käynnissä. Ei tarvitse olla raketti-insinööri ymmärtääkseen tätä. Riittää kun seuraa politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Jenkeissä olen käynyt ja Israelissa , en sen pidemmällä - sillä pelkään eksoottisia elukoita ja sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Jenkeissä olen käynyt ja Israelissa , en sen pidemmällä - sillä pelkään eksoottisia elukoita ja sairauksia.
Sanoisit silti, että olet matkustellut kaikkialla maailmassa?
Mitä muuta nyt voisi kuvitella kreikkalaisista?
Et ole esim. EU-politiikkaa yhtään seurannut missään vaiheessa?
Harmittaa, että noi halvat matkat on Turkkiin ja Kreikkaan: kumpaankaan en suostu menemään. Poliittis-eettiset syyt. Kreikassa olen käynyt 2x, mutta viimeisestä noin 15 v.
.
Matkoilla kamalinta ja yleisin ongelma on, että ihmisiä pitää pelätä (väkivalta, huijaaminen jne.). Jep, ja olen matkustellut paljon - yksin etupäässä.
Surullinen maailma.
Vierailija kirjoitti:
Kreikkalainen kyseessä niin kusetushan siinä on käynnissä. Ei tarvitse olla raketti-insinööri ymmärtääkseen tätä. Riittää kun seuraa politiikkaa.
Miksi juuri kreikkalaiset ovat sitten tällaisia paskoja??? I
Italiaanot, espanjalaiset, portugalilaiset, puolalaiset, unkarilaiset, saksalaiset, ruotsalaiset, israelilaiset, jenkit, kyproslaiset, eestiläiset tai turkilaiset eivät ole varastaneet minulta penniäkään, vaikka olen näissä maissa useasti käynyt.
Kreikkalaiset eivät ole tunnettuja rehtiydestään ja vilpittömyydestään. Läpimätä maa valtionjohdosta aina alas pultsareihin asti
Voi niitä ukkeleita, on ne kovia huijaamaan. Missä sä ostokses teit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisit silti, että olet matkustellut kaikkialla maailmassa?
No en kaikialla, mutta monissa paikoissa - niissä olen käynyt, jossa ei ole petoeläimiä tai pahempia sairauksia.
Myöskään mitään eksoottisia elukoita en ikinä suostuisi syömään, kuten apinoita, käärmeitä, marsuja ym mitä noissa eksoottisissa maissa ihmisille syötetään.
Me käydään joka vuos lomailemassa kreikassa ja ikinä ei oo edes yritetty huijata.
Että tällainen kreikkavihaketju tällä kertaa.