Ulkona +13, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta ja silti monilla
takit pipot ja hanskat päällä 😂 Suomi on kyllä yksi juntteuden keskittymä 😀
Kommentit (32)
Mulla ei sentään pipo/hanskat enää käytössä mutta villakangastakki ja kaulahuivi löytyy vielä ja pitkään löytyykin. Tonnehan jäätyis jossain nahkatakki auki-vaatetuksella! Ei toi aurinko vielä lämmitä.
Täällä ainakin tuulee kylmästi. Mielummin sitten juntti kun kipeä.
Oot varmaan kuitenkin niin kosmopoliitti, että tiedät kuinka esim etelä-Euroopassa näissä lämpötiloissa saatetaan käyttää jopa toppatakkia.😊
Lähdin aamulla töihin klo 5. Pakkasta oli pari astetta. Oisko pitäny lähtee teepaidassa, shortseissa ja sandaaleissa?
Mulla on hanskat ja takki +15 asteeseen. Sen jälkeen hanskat pois ja takki auki. Takki lähtee vasta +20.
Joo, minulla oli äsken takki ja hanskat, kun tulin töistä kotiin. Aamulla kun menin töihin, oli vielä pakkasta enkä töistä lähtiessä sisällä tiennyt millainen sää ulkona on.
Sisälläkö näitä havaintoja teet? Helsingissä ainakin tuuli on vieläkin tosi kylmä, ei riitä aurinko lämmittämään.
13 astetta ei kuule ole kovin paljon. Monessa maassa sitä pidetään talvena.
Mä lähdin töihin 5.30 ja silloin oli +0,8 lämpöä. Pipo päässä ja paksu takki ettei tule kylmä. Eipä tuolla nytkään mikään lämmin tullut bussia odotellessa samalla vaatetuksella. Kylmä tuuli käy.
Ap:lla perseshortsit ja katkera kun ihmiset naureskelevat hänelle 😂
Roomassa pari vuotta sitten mittari näytti +22 ja paikalliset kulki metrossa toppatakki päällä. Kauheita juntteja.
Ap, etelämmässä on toppatakit päällä vielä kesäkuun 21.päivään asti jolloin virallisesti alkaa kesä.
Hauku sä vaan sopivasti suomalaisia junteiksi ihan rauhassa - ainoa juntti olet sinä itse.
Tulen myöhään töistä, silloin kylmä ja pimeää.
Täälläkin on toistakymmentä plussalla ja aurinkoista, ja niin vaan paleli korvat ja kädet tuulessa kun en ottanut hanskoja ja hattua. Kunnon suojaava huivi onneksi oli kaulassa, muuten olisi ollut oikeasti kylmä ja niskat jumissa!
Kävin villatakki päällä ulkona ja vilu tuli. Siellä käy kylmä viima.
Vierailija kirjoitti:
Roomassa pari vuotta sitten mittari näytti +22 ja paikalliset kulki metrossa toppatakki päällä. Kauheita juntteja.
Jep, meillä Italian reissulla viime vuonna +22 lämmössä lapsilla oli shortsit jalassa ja kuultiin kuinka paikalliset kauhisteli lastemme liian niukkaa vaatetusta. Siellä tietysti toppatakit muillä päällä.
En mä nyt sentään iltapäivällä mitään pipoa ja hanskoja pidä, vaikka aamulla ne ovatkin tarpeen. Eri asia sitten jos on kolea tuuli, joka saa lämpötilan tuntumaan mittarilukemia kylmemmältä.
Takkina mulla on aamun nollakeleistä huolimatta kevättakki. Paksumpi takki on kuolemaksi iltapäivän lämpötiloissa.
ulkona on +6. kun kävin kävelemässä, niin meinasi tulla hiki vaikka oli vain t-paita päällä. ei tuullut ja oli pilvetön taivas.
Aamulla kun lähtee kuuden seiskan aikaan töihin ja kouluihin niin on vielä aika kylmä. Toki ap ei tätä kotona makoilevana ymmärrä.