Työtö, nyt on virallisesti alkanut nousukausi ja työpaikkoja kuulemma on, kertovat uutiset. Lisääkö tieto syyllisyydentunnetta?
Enää ei voi vain todeta "kun niitä työpaikkoja ei ole"
Kommentit (13)
Enemmän syyllisyyttä tulisi tuntea työnantajien jotka pyörittävät työttömiä ties missä harjoitteluissa ja kokeiluissa ilman aikomustakaan palakata ketään oikeasti. Sanotaan vaan kokeilun päätteeksi että ei tämä nyt oikein toimi ja otetaan seuraava työtön tekemään työtä ilmaiseksi.
on tai ei mitä väliä.olen ollu 7 vuotta työttömänä ja 6 vuotta karenssissa.yhtäkään paikkaa en ole hakenut enkä hae.syyllisyyttä? :D
Harhakuvitelmia 😂 asun tuppukylässä, eikä täällä edelleenkään töitä ole vaikka kuka selittäis mitä. Ja ei, en aio muuttaa työn perässä yhtikäs mihinkään. Täällä on puolisolla vakkari työ, lapset koulussa ja talokin on..
Mun alalla on ollut yksi työpaikka (avoimessa haussa) vuoden aikana. Kai nää kyseiset paikat tuli mun koulutusalalle? Olen hakenut parin muun alan paikkoja koko vuoden mutta niitäkin tulee niin vähän ettei niitä riitä kaikille siltikään.
Tässä on parikymmentä vuotta povattu tulevaa työvoimapulaa, minä vielä odottelen sitä. Ehkä niitä työpaikkoja tulee sitten.
Syyllisyyden tunnetta mistä?
Siitäkö että edellinen työnantajani kärsii talousvaikeuksista ja joutui irtisanomaan lähes puolet työntekijöistä?
Vai siitä että se yt-lappu osui omalle kohdalle?
Vai siitä että en ole onnistunut löytämään uutta työpaikkaa?
Mistä ihmeestä minun pitäisi syyllisyyttä potea?
Lähinnä helpottavalta se viesti uudesta noususta kuulostaa. Siitäkin huolimatta että nousu on hyvin heikkoa eikä välttämättä edesauta työllistymistä. Ehkä se vaan estää muutaman irtisanomisen.
Niitä irtisanomisuutisia olen kuitenkin nähnyt tänäänkin sanomalehdessa. Mitäköhän pahaa ja väärää nämä uudet irtisanottavat oikein ovat tehneet.. Pitäiskö heidänkin nyt potea syyllisyyttä? Kun kerran on nousukausi ja kaikkea.
Sovitaanko ap, että minä keskityn potemaan syyllisyyttä ja sinä etsit minulle työpaikan?
Enhän minä voi täysipainoisesti potea syyllisyyttä jos pitää töitä samalla hakea.
Tässä sulle speksit:
- työaika voi olla max 4 tuntia päivässä, 20 tuntia viikossa (olen työkyvyttömyyseläkkeellä ms-taudin takia, eikä fysiikka kestä pidempää työpäivää)
- työ ei saa olla fyysisesti kuormittavaa, esim. seisomatyötä en pysty tekemään
- en voi tehdä rutiinitöitä kognitiivisten ongelmien takia (ainakaan jos työnantajaa haittaa virheet, jos virheet ei haittaa niin sitten rutiinihommatkin ovat ok)
- työpaikalla pitää olla mahdollisuus lepotaukoihin tarvittaessa (sen ms-taudin oireilun takia)
- työpaikalla on oltava ilmanvaihto kunnossa, elimistöni ei kestä korkeita lämpötiloja (syy edelleen se ms)
- puhelintyöskentely ei käy niiden kognitiivisten ongelmien takia
- vuorotyötä en voi tehdä (lääkäri ei anna lupaa, enkä jaksaisi sitä vaika lupa jollain verukkeella irtoaisi)
- sekin kannattaa ottaa huomioon, että sairauden takia olen melko kömpelö, pudottelen tavaroita ja kärsin tasapainovaikeuksista
-lisäksi näen toisinaan kaiken kahtena tai osa näkökentästä saattaa kadota tai koko näkökenttä saattaa mennä sameaksi
Ammatiltani olen graafinen suunnittelija, mutta olen valmis tekemään muutakin sellaista työtä johon osaamiseni riittää ja jota pystyn terveysongelmista huolimatta tekemään.
Jään odottelemaan mahtavia työtarjouksia.
Ei.
Kaikki tarmo menee lääkärissä ja tutkimuksissa ravaamisessa.
Ihan oikeita töitäkö? Sellaista, josta saa oikeaa palkkaakin, vaiko niitä naurettavia paikkoja, joissa korkeakoulututkinnon tehnyt harjoittelee työntekoa ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeita töitäkö? Sellaista, josta saa oikeaa palkkaakin, vaiko niitä naurettavia paikkoja, joissa korkeakoulututkinnon tehnyt harjoittelee työntekoa ilmaiseksi?
Aivan ihmevaatimuksia taas.
Ei mikään ihme ettei töitä löydy.
Eihän sitä nyt mitään palkkaa voi pyytää. Mitä sinä sillä palkalla edes tekisit? Tuhlaisit turhuuksiin kuitenkin.
Sitä pitää aloittaa pohjalta.
Vaikka olisi pitkäkin työkokemus taustalla ja hyvä ammattitaito, niin silti pitää lähteä pohjalta. Siivotaan vessoja ja lounaaksi syödään niiden oikeiden työntekijöiden eväiden jämät.
Aluksi sitä työn tekemistä pitää harjoitella, eikä sellaista nyt mitään palkkaa kukaan tarvitse ;)
Sitä pitää olla nöyrä ja osoittaa potevansa syyllisyyttä. Saattaa päästä vaikka taukotilan lattiaa pesemään. Siinä saa bonusetuna paremman mahdollisuuden oikeilta työntekijöiltä jääneiden tähteiden syömiseen. Joku saattaa säälistä antaa jopa ihan oikean kolikon. Sitä kolikkoa ei pidä syödä (siis nää työttömät on niin tyhmiä että niille pitää ihan kaikki kertoa erikseen kun ei ne muuten tajua). Sillä kolikolla voi vaikka ostaa kaupasta ostaa ruokaa, ihan itse. Sitten ei voi jos se on viiden sentin kolikko, sillä ei saa mitään. Mutta lattioilta tai vaikka kadulta saattaa löytää lisää kolikoita, tai vaikka tyhjiä pulloja. Ne tyhjät pullot voi kaupassa vaihtaa rahaksi.
Onko jostain ilmaantunut reilu puoli miljoonaa oikeaa työpaikkaa? Hienoa!