Juomisen lopettaminen
Onko joku palstalainen lopettanut juomisen aikuisiällä? Itseäni on alkanut kyllästyttää sidukan lipitys ja olen miettinyt, pitäiskö lopettaa koko alkoholin juominen. Ei mitään muuta syytä kuin tympääntyminen.
Kommentit (24)
Kiva kuulla muista "normaaleista" lopettajista. Kävin lukemassa päihdelinkin keskusteluja, mutta ne oli turhan hard corea tällaiselle siideritissuttelijalle. Kiitos vinkeistä, lopetan ainakin tekosyyt juomiselle, niin pelle olo tästä kaikesta.
Ap
Ei ainoa syy ole se, ettet halua juoda, vaan sinulla on selvästi alkoholiongelma.
Minä lopetin 6kk sitten.
Huomasin itse, että lähes kaikki viikonloput menivät enemmän tai vähemmän juodessa.
Rahaa kului aivan järjettömästi ja olo oli väsynyt ja tympeä. Viikolla en yleensä juonut, mutta pe/la & su meni iloisesti tissutellen.
Olin jo pidemmän aikaa tiennyt, että juomiseni oli lähtenyt hanskasta ja kaikki siihen liittyvä hauskuus alkoi olla poissa. 6kk sitten tuli vain se "mitta" täyteen, en vaan enää ottanut.
Mielitekoja ei ole ollut ja en usko mihinkään alkoholittomiin korvikkeisiin. Mielestäni siiderit/olut/viini on pahanmakuista ja olenkin aina juonut klassisesti: vain sekoittaakseni päätä, en siksi, että viina maistuisi hyvältä.
Kaikki muutokset ovat olleet tämän puolenvuoden aikana vain positiivisia; naamasta hävinnyt pöhötys, herää aamuisin todella virkeänä/levänneenä, ei heräile öisin, ei morkkiksia, ei ahdistusta, urheilu maistuu, saa asioita todellakin hoidettua.
Suosittelen - pari kolme viikkoa on hieman outoa, mutta siitä se sitten lähtee.
N.43
Miten se tissuttelun lopettaminen onkin niin vaikeaa, vaikka viikkorajat eivät paukukaan yli. Jotenkin se yksi tai kaksi useamman kerran viikossa vain rentouttaa niin kovasti...