Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juomisen lopettaminen

Vierailija
04.05.2017 |

Onko joku palstalainen lopettanut juomisen aikuisiällä? Itseäni on alkanut kyllästyttää sidukan lipitys ja olen miettinyt, pitäiskö lopettaa koko alkoholin juominen. Ei mitään muuta syytä kuin tympääntyminen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittänyt, mutta vaikeaa on.

Itsekin olen tympääntynyt tissutteluun, pari kolme päivää menee ok, mutta sitten se himo nousee liian suureksi ja yleensä aina sorrun.

Vierailija
2/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. 38 vuotiaana oli pakko valita juoko itsensä hautaan vaiko pelastautuu elämälle. Valitsin jälkimmäisen.

N42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jo viikko takana ei yhtäkään olutta, ei jaksa kokoaikaa olla turvonnut ilmapallo. Nyt vatsakin voi paremmin ja toimii. Juhannuksena vois seuraavaksi vasta ryypiskellä. Annetaan maksan vähän hengähtää.

Vierailija
4/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut alkoholinkäytön kokonaan kolme vuotta sitten 34 vuotiaana eli on mahdollista ja kannattaa!

Vierailija
5/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vain jos siltä tuntuu. Mutta varo ettet muutu tiukkapipoiseksi sitruunaksi. Itsellä kävi niin...

6/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin sanoa, että melkolailla. Viimeksi join viime elokuussa ja sitä edellinen kerta oli jos en väärin muista niin loppuvuodesta 2015.

Ei mitään alkoholiongelmaa tai muuta tiettyä syytä, kännissä ei vain enää ollut kivaa eikä vain maistu muutenkaan.

Vierailija
7/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tapana juoda se sikspäkki lonkeroa perjantaisin (ja joskus myös launataisin) ihan vaan tavan vuoksi. Sitten sain epilepsiadiagnoosin ja lääkäri sanoi että näiden lääkkeiden kanssa ei tosiaan humalahakuista juomista suosittele. En ole sen jälkeen juonut pisaraakaan.

Vierailija
8/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ärsyttää sellainen tietty pöhöttyneisyys ja väsymys, joka tissuttelusta tulee. Lisäksi luuseriolo, kun mulla myös raittius kestää ehkä sunnuntaista keskiviikkoon, jos oikein tsemppaan. Ymmärrän että juominen loppuu, kun on terveysongelmia, mutta tosi vaikea motivoida itseään, kun ainoa syy lopettaa on se ettei enää haluaisi juoda. Olen N37.

Ap

Vierailija
9/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut, mutta ei tapahtunut hetkessä. Pidin useita 1-2 kuukauden taukoja ja vasta vuoden jälkeen onnistuin lopulta karistamaan halun juoda kokonaan. Sen jälkeen ei ole tehnyt mieli.

Vierailija
10/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaneet, lopetitteko kerralla vai vähentämällä pikkuhiljaa?

Vierailija
11/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kokonaan 42-vuotiaana. Ei vaan kiinnostanut enää. Tosin en ollut suurkuluttaja ennenkään. Aikaa tosta siis n.3 vuotta.Onnistuu kyllä.

Vierailija
12/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet alkoholittomia tai matalaprosenttisia viinejä/siidereitä korvikkeena? Lopetin tupakoinnin ajat sitten nicoretella tjsp. ja ajattelin toimiiko sama. :)

Ap

Vierailija
13/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon 10-15 päivää kuukaudessa. Pari päivää menee selvinpäin ja sit on pakko ottaa tylsyyteen. Tällaista työttömän tissuttelua.

Vierailija
14/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin viikolla tissuttelun jos mies lopettaisi.

Vierailija
15/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kokeilleet alkoholittomia tai matalaprosenttisia viinejä/siidereitä korvikkeena? Lopetin tupakoinnin ajat sitten nicoretella tjsp. ja ajattelin toimiiko sama. :)

Ap

Olin 2 kk juomatta. Pe ostin aina pari pulloa becks blue alkoholitonta. Hyvin toimi.

Vierailija
16/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ärsyttää sellainen tietty pöhöttyneisyys ja väsymys, joka tissuttelusta tulee. Lisäksi luuseriolo, kun mulla myös raittius kestää ehkä sunnuntaista keskiviikkoon, jos oikein tsemppaan. Ymmärrän että juominen loppuu, kun on terveysongelmia, mutta tosi vaikea motivoida itseään, kun ainoa syy lopettaa on se ettei enää haluaisi juoda. Olen N37.

Ap

Eikö jo tuo ettet itse voi päättää juotko vai et ole hyvä syy lopettaa? Viina vie sinua? Kierrät päätöksesi olla juomatta, keksit tekosyitä? Tuttua. Minä lopetin noiden syiden vuoksi runsas viisi vuotta sitten. Olen menettänyt 15 kiloa ja muutaman huonon kaverin ja saanut terveemmän olon, iloisemman ja tasapainoisemman pään ja ihan oikeasti onnellisemman elämän. Nykyinen miesystävä tuskin jaksaisi katsella sitä viinipöhöistä olemustani ja itsesäälisiä puheitani ja aikuiset lapset ovat tulleet luokseni takaisin, meillä on todella hyvät välit jotka meinasivat väljetä minun viininlitkutukseen. Etsi apua muista jotka haluavat samaa, vertaistuella lopettaminen on paljon helpompaa eikä ne vertaiset ole rapajuoppoja vaan kaltaisiamme, keski-ikäisiä työssäkäyviä, päällepäin ongelmattomia ihmisiä.

Vierailija
17/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alal käyttämään jotain muuta. Paljon parempiakin päihteitä on olemassa ja monet niistä eivät ole lähellekään yhtä epäterveellisiä kuin alkoholi.

Vierailija
18/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee viikonloppuisin otettua, nyt ajattelin pitää muutaman viikon tauon. Mukavampi olla ilman krapulaa. En kyllä kokonaan lopeta.

Vierailija
19/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

En käyttänyt korvikkeita. Mietin enemmän mitä tuo siideri tai olut minulle merkitsi. Mun tapauksessa se oli stressinpurkua. Etsin toiset keinot purkaa stressiä: kävin lyhytterapian, etsin uusia harrastuksia, ulkoilin koiran kanssa, tuli uusia ihmisiä elämään. Nykyään stressi helpottuu muilla keinoilla, voin olla seurassa ihan hyvin ilman juomista enkä kaipaa alkoholia mihinkään, helppoa olla juomatta kun ei sitä mihinkään tarvitse. Joskus tekisi mieli punaviiniä ihan pihvin seuraksi tai kylmä olut helteellä, mutta kylmä kivennäisvesi on hyvä korvike ilman katumuksia.

Vierailija
20/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi opetella juomaan ihan muuta kuin alkoholimakuisia korvikkeita. 0-prosenttisilla pidät vain yllä sitä mielitekoa siihen juomaan. Pari kolme kuukautta kestää päästä pahimmista mieliteoista yli, mutta kun alat huomata ne raittiuden uskomattomat vaikutukset, on kiusauksia helppo kestää.

Raittiina 6 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä