Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö työnantajalle kertoa rikoksista?

Vierailija
04.05.2017 |

Jos saa sakkoja tuomioksi rikoksista nii pitääkö siitä kertoa työnantajalle? Ei siis mitään vakavaa rikosta. Nyt vissiin tulossa tällä viikolla tuomioita törkeästä kunnianloukkauksesta, yksityis elämää loukkaavan tiedon levittämisestä, laittomasta uhkauksesta, lievästä petoksesta ja kahdesta lievästä pahoinpitelystä? Jos ei kerro töissä ja asia tulee ilmi nii voiko tulla vaikeuksia? Asiaan on vaikuttanu tosi paljo vastapuolen käytös, joka on ollu mua kohtaan vuosia niin ilkeää ja sairasta, että tilanne on päässy meneen vähä liian pitkälle. Oon vaan yrittäny tuoda totuutta esille :( Hän on kiusannu mua kaikin mahdollisin tavoin ja oon tosi pettyny siihen, että poliisi suojelee tuota ihmisjätettä eikä tutki sen tekemisiä, vaikka oon tehny siitä kolme rikosilmotusta.

Mulla on määrä aikanen sopimus kauneushoitoilassa ja oon saanu hyvää palautetta asiakkailta. Lisäks mua on koulutettu aika paljo tekeen erityishoitoja, nii menis työnantajan rahat hukkaan jos saisin kenkää. Tykkään ihan sairaasti mun työstä eikä ny ois oikeesti varaa jäädä työttömäks. En tiiä miten selviän sakoista ja muista laskuista :'(

Help!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kansalaisneuvonta.fi/fi-FI

Kysy chatissä mistä voisit saada tiedon velvotteistasi.

Vierailija
2/8 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up apua?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse. Joillakin aloilla pitää toimittaa rikostaustaselvitys, mutta ne ovat aloja joissa työskennellään lasten kanssa ja siinä selvityksessäkin näkyisi vain lapsiin kohdistuneet rikokset sekä törkeät väkivalta- ja huumerikokset. Sinun tapauksesi ei kuulu työnantajalle. Toivottavasti itse olet nyt viisastunut.

Vierailija
4/8 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tarvitse. Joillakin aloilla pitää toimittaa rikostaustaselvitys, mutta ne ovat aloja joissa työskennellään lasten kanssa ja siinä selvityksessäkin näkyisi vain lapsiin kohdistuneet rikokset sekä törkeät väkivalta- ja huumerikokset. Sinun tapauksesi ei kuulu työnantajalle. Toivottavasti itse olet nyt viisastunut.

Entä jos joku työkaveri kertoo pomolle? Saanko potkut? Pari tosi veemäistä akkaa meidän töistä tuntee ton "uhrin". Todellinen oikeus valtio tää Suomi ku jatkuvalla kiusaamisella saadaan vielä kiusatulle tuomio

Vierailija
5/8 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos joku työkaveri kertoo pomolle? Saanko potkut? Pari tosi veemäistä akkaa meidän töistä tuntee ton "uhrin". Todellinen oikeus valtio tää Suomi ku jatkuvalla kiusaamisella saadaan vielä kiusatulle tuomio

Ensinnäkin lopeta itkeminen. Jos saat lainvoimaisen tuomion teoistasi, niin sinä olet silloin ollut se joka on tehnyt väärin. Toinen osapuoli on vastuussa omista teoistaan, mutta jos kolme tekemääsi rikosilmoitusta ei ole johtanut mihinkään, niin voit tehdä tästä omat johtopäätökset. Eli lopeta ruikuttaminen ja kiusaaminen.

Mutta varsinaiseen kysymykseen vastaus on, että sun ei tarvitse kertoa. Jos asia tulee työnantajan tietoon, niin käsittääkseni tuo ei oikeuta potkuihin. Eri asia on sitten se, että haluaako pomosi jatkaa määräaikasta työsuhdetta ihmisen kanssa, joka on tuomittu noista teoista. Varsinkin tuolla sinun asenteellasi on hyvin mahdollista, että alat seuraavaksi kiusata työpaikalla jotain henkilöä. Ja ei, syy ei ole aina siinä toisessa, vaan sun pitää etsiä vikaa myös peilistä.

Vierailija
6/8 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin lopeta itkeminen. Jos saat lainvoimaisen tuomion teoistasi, niin sinä olet silloin ollut se joka on tehnyt väärin. Toinen osapuoli on vastuussa omista teoistaan, mutta jos kolme tekemääsi rikosilmoitusta ei ole johtanut mihinkään, niin voit tehdä tästä omat johtopäätökset. Eli lopeta ruikuttaminen ja kiusaaminen.

Mutta varsinaiseen kysymykseen vastaus on, että sun ei tarvitse kertoa. Jos asia tulee työnantajan tietoon, niin käsittääkseni tuo ei oikeuta potkuihin. Eri asia on sitten se, että haluaako pomosi jatkaa määräaikasta työsuhdetta ihmisen kanssa, joka on tuomittu noista teoista. Varsinkin tuolla sinun asenteellasi on hyvin mahdollista, että alat seuraavaksi kiusata työpaikalla jotain henkilöä. Ja ei, syy ei ole aina siinä toisessa, vaan sun pitää etsiä vikaa myös peilistä.

Ehkä joissain kohdin meni vähä yli... Mulla on kuitenki neljä lasta elätettävänä nii pelkään etten selviä taloudellisti tän takia. Tietääkö joku maksaako oikeusapu vastapuolen oikeus kulut, jos ne tulee mulle maksettavaks? Tää akka ei suostunu lähteen sovitteluun ja se teki sen tasan siks,että sais asianajo kulut mahd isoiks jos häviän >:(

Vierailija
7/8 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei auttakaa ny siskoo <3 miten nuo rahajutut menee? Tuntuu, etten jaksa. On tosi paha olla enkä haluis miettiä näitä yksin. Mun kihlattuakaan ei näytä kiinnostavan ku hengaa mieluummin päivät vanhemmillaan ku kotona.

Mulla on aiempia tuomioita mun exän jutuista, mutta ei niistä oo koskaan kysytty nii eiköhän nääki jää mun omaan tietoon.

Vierailija
8/8 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko kommentoida >:(