Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvain munasarjassa ja ultraäänen tulkinta ,aiheesta tietäviä?

Vierailija
03.05.2017 |

Kun munasarjassa todetaan kasvain, niin kuinka varmasti voidaan ultraäänen perusteella sanoa ,onko kasvain hyvän -vai pahanlaatuinen? Voiko käydä niin,että sanotaan, että hyvänlaatuinen on, mutta osoittautuukin syöväksi?
miten nopeasti pitää leikata kun löydetään kasvain?
olisin erittäin kiitollinen vastauksista.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Mulla oli just tuo sama ja ikääkin oli se 32. Yksityinen gyne löysi sen ja laittoi lähetteen sairaalaan, jonne pääsin jo reilun viikon päästä. Otettiin verikokeet ja magneettikuva ja diagnoosi oli juuri tuo dermoidikysta. Se leikattiin parin kuukauden päästä koska oli aika iso.

Minun alaselkäkipuni loppuivat tuohon leikkaukseen.

Vierailija
22/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap! Mulla oli just tuo sama ja ikääkin oli se 32. Yksityinen gyne löysi sen ja laittoi lähetteen sairaalaan, jonne pääsin jo reilun viikon päästä. Otettiin verikokeet ja magneettikuva ja diagnoosi oli juuri tuo dermoidikysta. Se leikattiin parin kuukauden päästä koska oli aika iso.

Minun alaselkäkipuni loppuivat tuohon leikkaukseen.

Kiitos tästä! :-) nuo kivut ovat kyllä aika inhottavia. Välillä tuntuu ,että koko alaselkä tulehtunut. Ja lantio.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettu ultratessa yksilokeroinen kysta, jossa ei poikkeavaa virtausta. Läpimitta vajaa 5cm. Sain kontrolliajan 3kk päähän. Tuolloin otetaan myös syöpämarkkerit. En ole tunnistanut mitään oireita. Aika ajoin ollut voimakkaita alaselkä ja -vatsa kipuja, mutta en itse yhdistäisi niitä tähän.

Mitäköhän on odotettavissa? Olen 42v. Ei vielä vaihdevuosia. Miksi seurataan vaikka ei ole yli 5cm ja vaikuttaa 'normi' kystältä?

Vierailija
24/24 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Minulla todettiin gynellä "kiinteä, tasakaikuinen muutos ,4cm suunnilleen."

Epäily"dermoidikysta" ,ikää minulla 32.

mikähän syövän mahdollisuus tässä....? Pelottaa.

ap

Dermoidikysta on hyvänlaatuinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan